پایگاه خبری خانه فوتبال:

برنامه‌ریزی‌های عجیب ادامه دارد؛ سازمان لیگ، فوتبال را دوست ندارد
 مسابقات لیگ برتر با برنامه‌ریزی عجیب سازمان لیگ در حال برگزاریست و تنها چیزی که در این برنامه‌ها جایی ندارد علاقه‌مندان به فوتبال هستند.
به گزارش ایرنا، مسابقات لیگ برتر هفته‌های نخست خود را پشت سر گذاشته و به تنورش به قول معروف داغ داغ شده است. چند تیم رقابت تنگاتنگی برای کسب رتبه نخست و قهرمانی نیم‌فصل دارند. چند تیم دیگر نیز برای فرار از پایین جدول با یکدیگر در رقابت هستند.
از طرفی هنوز مشکل حضور مردم در ورزشگاه‌ها مرتفع نشده و مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود. در این شرایط علاقه‌مندان باید از گیرنده‌های تلویزیونی شاهد مسابقات لیگ برتر باشند. رقابت‌هایی که با همه کم و کاستی‌هایش معتبرترین مسابقه باشگاهی در فوتبال ایران به شمار می‌رود و میلیون‌ها بیننده و دنبال‌کننده دارد.

در این میان سازمان لیگ، مسوول برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران و متولی این رقابت‌ها، که باید نهایت تلاش خود را برای بهتر دیده شدن این بازی‌ها به کار بگیرد با تصمیمات عجیب و برنامه‌ریزی عجیب‌تر هواداران فوتبال و اهالی رسانه را در سردرگمی قرار داده است.

شاید در طول برگزاری مسابقات باشگاهی در همه کشورها به جز سه هفته پایانی اصلا هیچوقت شاهد برگزاری همه بازی‌های یک هفته در یک روز و تقریبا در یک ساعت نباشیم اما در فوتبال ایران این یک اتفاق طبیعی است. بازی‌های هفته دهم به این صورت برگزار شد که یک مسابقه به تنهایی در یک روز و هفت بازی دیگر در یک روز برگزار شد. اهالی فوتبال شاهد همپوشانی چند بازی جذاب و پراهمیت بودند.

ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم تا پایان نیم‌فصل اول یعنی تا پایان هفته پانزدهم، هر هفته بازی‌هایش در یک روز به انجام می‌رسد؛ گویی سه هفته پایانی لیگ است و برای رعایت عدالت باید شاهد بازی‌های همزمان باشیم.

دیدارهای هفته یازدهم در تاریخ جمعه سوم دی برگزار می‌شود؛ پنج بازی در ساعت ۱۵ و سه مسابقه در ساعت ۱۷.

مسابقات هفته دوازدهم در روز چهارشنبه هشتم دی‌ماه به انجام خواهد رسید؛ پنج بازی در ساعت ۱۵، یک دیدار ساعت ۱۶ و ۲ مسابقه در ساعت ۱۷.

جدال‌های هفته سیزدهم در تاریخ دوشنبه سیزدهم دی‌ماه برگزار می‌شود؛ پنج بازی ساعت ۱۵ و سه دیدار ساعت ۱۷.

مسابقات هفته چهاردهم را باید در روز شنبه هجدهم دی‌ماه مشاهده کنیم؛ پنج بازی ساعت ۱۵ و سه مسابقه ساعت ۱۷.

نهایتا رقابت‌های هفته پانزدهم که حکم هفته پایانی نیم‌فصل اول را دارد در روز پنجشنبه ۲۳ دی برگزار خواهد شد؛ ۶ بازی در ساعت ۱۵ و ۲ دیدار در ساعت ۱۷.

همه بر این مساله واقف هستیم که شیوع ویروس کرونا برگزاری مسابقات باشگاهی و ملی را در تمام جهان با مشکل جدی مواجه کرده و فشردگی رقابت‌ها دوچندان شده است. برگزاری بازی‌ها هر چهار روز یا هر پنج روز یک بار کاملا طبیعی است و باشگاه‌ها باید با آن کنار بیایند. اما به راحتی می‌شود مسابقات را در ۲ روز و در ساعت‌های متفاوت برگزار کرد تا بینندگان تلویزیونی، علاقه‌مندان به فوتبال و رسانه‌ها بتوانند بهتر و با دقت نظر بیشتر شاهد برگزاری بازی‌های لیگ باشند. کاری که سازمان لیگ انجام نمی‌دهد و علاقه‌ای هم به آن ندارد. گویی متولی برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران علاقه‌ای به رشته فوتبال ندارد و می‌خواهد هر طور شده بازی‌ها را در هر شرایطی فقط صرفا به انجام برساند تا تکلیفش را فقط انجام داده باشد. در این شرایط بازنده‌های اصلی فوتبالدوستان و رسانه‌ها هستند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: