پایگاه خبری خانه فوتبال:

سعید عباسی رییس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص اینکه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به خاطر پر کردن فرم‌های خود به زبان فارسی با مشکل مواجه شده‌اند، اظهار داشت: چنین موضوعی نیست. مواردی مانند مالکیت، بدهی، شرایط حسابرسی و ... مشکلاتی است که این باشگاه‌ها دارند. شرکت مدنظر در مورد این ۲ باشگاه ۴۲۰ صفحه ایراد گرفته و لحاظ کرده است.

وی افزود: مدارک در همان زمانی که اعلام می‌شود باید بارگذاری شده و پس از آن پنجره بسته می‌شود، حتی موارد جدید در استیناف هم مورد قبول نیست.

رییس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد مشکل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد: این مشکل برای امسال و پارسال نبود. این باشگاه‌ها در کش و قوس تغییرات مدیریتی و مشکلات دیگر بودند. پارسال و سال‌های قبل، این مشکلات با برخی لابی‌ها و قول‌ها حل شد اما امسال سخت‌گیری چند برابر شده است.

وی در مورد اینکه چرا سال‌های قبل با وجود این مشکل‌ها تیم‌های ایرانی مجوزشان را دریافت می‌کردند، گفت: وجود هوادار فاکتوری تعیین کننده بود که فیفا هم روی آن تاکید داشت و کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر این موضوع مدارا می‌کرد اما این سخت‌گیری‌ها تنها برای ایران نیست.کشورهایی مانند عربستان، امارات، ژاپن و کره‌جنوبی هم در این رابطه به باشگاه‌های خود فشار آوردند.

عباسی در مورد اینکه چه زمانی نتیجه موضوع مشخص می‌شود، تاکید کرد: تا فردا باشگاه‌ها وقت دارند شکواییه خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند و باید ببینیم نتیجه کار چه می‌شود. به نظر من تا ۲۰ روز دیگر این مشکل برطرف شود.

وی در رابطه با اینکه پرسپولیسی‌ها فکر می‌کردند این مشکل با پرداخت مطالبات گابریل کالدرون حل خواهد شد، اضافه کرد: مشکل فقط این پرونده نبود. از طرفی مگر این پرونده در موعد مقرری که اعلام شده بود حل شد؟ کنفدراسیون فوتبال آسیا شوخی ندارد و روی خیلی از مسائل حساس است.

رییس کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تاکیید کرد: رویکرد afc این است که تمام تیم‌ها این مجوز را بگیرند. حال سال‌های قبل با لابی‌گری و سایر مسائل، مجوزها کسب می‌شد اما امسال آنها تاکید دارند تا مشکلات تمام و کمال حل شود.

وی در خصوص اینکه چرا باشگاه گل‌گهر که آسیایی نیست برای دریافت مجوز اقدام کرده و مشکل آنها برای دریافت مجوز حرفه‌ای چیست، گفت: از اسفندماه سال قبل تاریخ، کد و رمز برای تمام باشگاه‌ها ارسال شده و می‌شود. تیم‌هایی هم که آسیایی هستند فقط ملزم به دریافت این مجوز هستند اما باشگاه گل‌گهر خواست که در سامانه ثبت نام کند و مجوز را بگیرد. با این حال این باشگاه نیز یک پرونده کوچک بدهی داشت و به همین خاطر با مشکل مواجه شد.

وی در مورد اظهارات افشین پیروانی که گفته بود «مشکل را به ما نمی‌گویند تا آن را حل کنیم و می‌خواهند یک تیم دیگر را جایگزین پرسپولیس کنند»، گفت: درگاه و کد رمز فقط مخصوص  یک باشگاه است. مگر می‌شود کاری کرد؟ مدارک را هم خود باشگاه باید مستقیم بارگذاری کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: