پایگاه خبری خانه فوتبال:

مربی تیم فوتبال سپاهان گفت: می‌خواهیم از امروز شروع جدیدی در لیگ داشته باشیم، رقابت برای قهرمانی و پافشاری برای ماندن در کورس تا روز آخر سر جای خودش قرار دارد.
علیرضا مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد دیدار سپاهان مقابل پرسپولیس با توجه به اینکه نتایج چند هفته اخیر زردپوشان مورد دلخواه هواداران نبوده، اظهار داشت: با توجه به شرایط جدول چیزی را از دست ندادیم. طبیعتا از نتایجی که گرفتیم خودمان هم راضی نیستیم ولی از نوع بازی تیم به غیر از 45دقیقه اول مقابل پیکان، راضی هستیم.
وی افزود: می‌خواهیم از امروز شروع جدیدی در لیگ داشته باشیم. رقابت برای قهرمانی و پافشاری ما برای ماندن در کورس تا روز آخر، سر جای خودش هست. قدمی عقب نمی‌رویم. دو تیم بزرگ فوتبال کشور با قهرمانی‌های زیاد به مصاف هم می‌روند. متاسفانه تصمیم کمیته انضباطی برای برگزاری بازی در زمین بی طرف، تصمیم خوبی نبود. احترام خاصی برای این کمیته قائلم اما در این مورد می‌توانستند صبورتر باشند و تصمیم بهتری بگیرند. باید جلساتی را با مسئولین باشگاه، کانون هواداران و مسئولینی که مستقیما درگیر این مسائل هستند، برگزار می‌کردند. حق طبیعی هواداران بود که دو تیم در خانه خودشان بازی کنند.

مربی سپاهان در مورد انجام بازی در ورزشگاه امام خمینی(ره) شهر اراک، تصریح کرد: این مساله دردی را از ما درمان نمی‌کند. تضمینی وجود ندارد که چون بازی بیرون از خانه است حتما بدون حاشیه جلو می‌رود. همه ما طرفدار تنش زادیی هستیم و می خواهیم یک بازی قهرمانانه، شرافتمندانه و عادلانه را در طول 90 دقیقه داشته باشیم. هیچ وقت طرفدار جنگ‌های روانی و اتفاقات قبل و بعد از بازی نیستیم. بازی در زمین بی طرف، سیگنال خوبی برای فوتبال ما نیست. جنجالی که به آن اشاره می‌شود، در سال‌های گذشته چه در تهران و چه در اصفهان به آن حالت نبوده که قهرآمیز برخورد کنیم و دو تیم از بازی خانگی محروم شوند.

مرزبان در مورد اینکه سپاهان به زعم اکثر کارشناسان قدرت زیادی در کار هجومی دارد و آیا با این شرایط هواداران می‌توانند امیدوار به یک برد پرگل مقابل پرسپولیس باشند، گفت: این بازی برای هوادران خیلی مهم است. مطمئنیم کیفیت کاری خیلی خوبی از خودمان نشان می‌دهیم. سپاهان 16 ماه است که واقعا زیبا و اروپایی بازی می‌کند. کیفیت بازی خیلی خوبی داریم و بازیکنان بی نهایت تلاش می‌کنند. همبستگی درون تیم ما خیلی قوی است. بازیکنان رابطه فوق العاده‌ای با هم دارند. ارتباط خوبی بین باشگاه، هواداران، بازیکنان و کادرفنی برقرار است و ما را بازهم منسجم تر می‌کند تا قدم‌های بزرگی را به طرف یک قهرمانی برداریم.

مربی سپاهان در مورد اشکالاتی که به بخش دفاعی این تیم گرفته می‌شود، عنوان کرد: طبق آمار، که در همه زمینه‌ها مانند مالکیت توپ، خلق موقعیت و حتی بدنی، نمره بالایی داریم. این را می‌دانیم که در کارهجومی کیفیت خیلی بالایی داریم. بازیکنان خلاقی داریم که بهترین‌های ایران هستند و در پست خودشان می‌توانند کیفیت تیم را رو به جلو ببرند. در فاز دفاعی هم همانطور که سال گذشته هم نشان دادیم، خوب کار می‌کنیم و کم گل می‌خوریم. با آنالیز بازی‌های گذشته و گل‌هایی که خوردیم، سعی می‌کنیم در تمرینات کیفیت کاری را رو به جلو ببریم. سپاهان را چه در کار دفاعی و چه در کار هجومی با معیارهای اروپایی معرفی کردیم. این اتفاق خوبی است. هوادران ما و اهالی فوتبال ایران از کیفیت بازی سپاهان لذت می‌برند که برای ما خیلی مهم است.

مرزبان با اشاره به نقش محرم نویدکیا در سپاهان گفت: نویدکیا فوتبال اروپا را خیلی خوب می‌شناسد. از زمانی که در اروپا بازی می‌کرد، کیفیت فوتبال اروپا را همیشه تعقیب کرده است. نکات ریزی را مورد نظر قرار می‌دهد تا بر اساس معیارهای اروپایی تمرین و از نظر تاکتیکی پیشرفت کنیم. او تجربه بزرگی را از اروپا آورده و با کیفیت خوبی که از خودش نشان می‌دهد می‌توانم بگویم به عنوان یک خلاق جدید در فوتبال ایران حرکت می‌کند. بعد از 16 ماه خودش را به عنوان یک رهبر و فرمانده لایق نشان داده که می‌تواند یک تیم بزرگ را خیلی خوب هدایت کند. نویدکیا می‌تواند تیم را از بحران‌های ریز و درشت بیرون بکشد و این مساله یکی از بزرگترین نقاط مثبت سپاهان است.

وی در خصوص قرعه کشی جام حذفی و تقابل با آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی، اظهار داشت: در فاصله 10 روز دو بار با آلومینیوم در اراک بازی می‌کنیم. هردوتیم کیفیت بالایی دارند. تیم خطیبی واقعا نتایج خوبی گرفته و به نظر می‌رسد در اراک واقعا شکست است اما با توجه به اینکه بازی‌ها بدون تماشاگر هستند، امکان برد در هر مسابقه وجود دارد. ما هم بارها نشان دادیم که خارج از خانه تیمی فوق‌العاده قوی هستیم و می توانیم برنده هم باشیم. آلومینیوم با توجه به بازیکنان و کادرفنی که دارد می‌تواند برای هر تیمی دردسر ساز شود اما متحد هستیم که در جام حذفی و لیگ تا لحظه آخر در کورس بمانیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: