پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال و مدیرانی که برای کسب مجوز حرفه‌ای جشن گرفته‌ بودند اکنون باید درمورد حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان جواب بدهند.
جواد منافی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره حذف استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: این موضوع برای فوتبال ما یک فاجعه است. هر بازیکنی دوست دارد با کسب سهمیه یا قهرمانی در لیگ برتر، در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند و با نشان دادن خودش در این رقابت‌ها به سطح بالاتری از فوتبال برسد. استقلال و پرسپولیس سال‌های قبل هم مشکلاتی داشتند اما باید دید چه اتفاقی افتاد که AFC تا این اندازه روی تیم‌های کشورمان حساس شد. البته قطعا دست اندرکاران فوتبال خودمان در این زمینه مقصر بودند. هرچند از این اتفاق لطمه زیادی می‌خوریم اما باید جایی چنین اتفاقی می‌افتاد تا تکلیف بدهی‌ها و خیلی مسائل در دو باشگاه مشخص شود. فوتبال ایران با حذف استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر لطمه می‌خورد و این موضوع خوشایند نیست.

وی درباره سهل‌انگاری فدراسیون فوتبال و مسئولان کمیته‌های صدور مجوز حرفه‌ای ، مسئولان کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای و مسئولان دو باشگاه برگزار شد و افراد حاضر در جلسه اعلام کردند مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها کسب شده است، گفت: صد در صد مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته‌های بدوی و استیناف به عنوان افرادی که چم و خم کار را می‌دانستند، نباید در آن جلسه با قاطعیت از کسب مجوز حرف می‌زنند. یادم است در آن جلسه این آقایان و مدیران دو باشگاه جشن گرفته و به هواداران گفتند همه مشکلات حل شده است. چه مشکلی حل شد که اکنون دو تیم از آسیا حذف شدند؟ باید مشخص شود چگونه پس از برگزاری آن جشن، AFC  اعلام می‌کند دو باشگاه از آسیا حذف شده‌اند؟

پیشکسوت تیم پرسپولیس درخصوص تاثیر  رد مدارک باشگاه‌ها در کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای و  اینکه پس از این اقدام فرصت سه‌ماهه‌ای به سرخابی‌ها داده شد در حذف قطعی استقلال و پرسپولیس، توضیح داد: در این مورد اولیایی، مصطفوی، عزیزی‌خادم، همه مسئولان کمیته بدوی و استیناف باید پاسخگو باشند. چنین اتفاقاتی فقط در فوتبال ایران می‌افتد. هیچکس روراست نیست و راست نمی‌گوید. البته باید مدیرانی که بار سنگین بدهی را روی دوش استقلال و پرسپولیس گذاشتند هم باید جواب بدهند اما هیچکس پاسخگو نیست.

منافی درمورد کم‌کاری فدراسیون فوتبال در شش ماه اخیر برای کسب مجوز حرفه‌ای توضیح داد: از بدنه ماجرا دور هستیم و نمی‌دانیم آقایان چه عملکردی داشتند که سبب شد AFC تا این اندازه حساسیت نشان بدهد و در نهایت به دو تیم محبوب و پرافتخار فوتبال ایران و آسیا مجوز ندهد در لیگ قهرمانان شرکت کنند. البته مانده‌ام چرا سال‌های قبل چنین اتفاقی نمی‌افتاد. قطعا باید شیطنتی صورت گرفته باشد که پیامدش این فاجعه شده است.  سنی از مصطفوی، اولیایی و سایر مسئولان کمیته بدوی و استیناف مجوز حرفه ای گذشته و آنها با توجه به سال‌ها مدیریت‌شان در فوتبال باید موضوع را مدیریت می‌کردند تا کنفدراسیون تا این اندازه حساس‌ نشود. شک نکنید با حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان، کیفیت لیگ برتر خودمان هم پایین می‌آید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: