پایگاه خبری خانه فوتبال:

سوپرجام فوتبال ایران فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به یاد شهدای چوار ایلام برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، ، مسابقه سوپرجام فوتبال ایران بین تیم های پرسپولیس  و فولاد خوزستان به یاد شهدای چوار ایلام  برگزار می شود.
در ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۶۵، هواپیماهای رژیم بعثی عراق مسابقه فوتبال بین تیم های «منتخب چوار» و «منتخب جوانان ایلام» را بمباران نمودند که در این فاجعه دردناک؛ ۹ بازیکن فوتبال، یک داور و پنج تماشاگر به شهادت رسیده و دهها نفر به درجه جانبازی نائل آمدند.
واقعه مذکور به عنوان یک حادثه تلخ و جنایتی مشابه آن در جهان وجود ندارد، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت و ایشان در مراسم اولین کنگره شهدای استان ایلام، بر جهانی شدن واقعه چوار و مطرح کردن آن در نهادهای حقوق بشری تاکید نمودند. 

بازی سوپرجام بین تیم های پرسپولیس و فولاد خوزستان  که با سی و پنجمین سالروز فاجعه بمباران مسابقه فوتبال چوار ایلام مصادف شده است، روز ۱۸ بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با همکاری معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، تعاونی فرهنگی ورزشی شهدای چوار ۶۵ ایلام و سایر نهادهای مرتبط ویژه برنامه هایی را به همین مناسبت در نظر گرفته است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: