پایگاه خبری خانه فوتبال:

عضو هیات مدیره اتحادیه پوشاک مشهد گفت: فروشگاه‌هایی که اقدام به هنجارشکنی کنند مورد برخورد بازرسان اصناف، اتحادیه و اماکن قرار می‌گیرند.

 اطمینان در خصوص انتشار خبر و عکس استفاده یکی از فروشگاه های سطح شهر مشهد از مانکن زنده خانم در پشت ویترین، اظهار کرد: تاکنون در سطح شهر مشهد چنین موضوعی را شاهد نبودیم و نشنیدیم.

مانکن زن

عضو هیات مدیره اتحادیه پوشاک مشهد با بیان این نکته که مدام از فروشگاه‌های سطح شهر مشهد بازرسی می‌کنیم، ادامه داد: بازرسی کردن از 10 هزار عضو اتحادیه پوشاک اقدام به بسیار مشکلی است و در این کار هم بازرسان اتحادیه و هم اماکن و اتاق اصناف با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وی ضمن اشاره به این موضوع که تاکنون پرونده‌های گران فروشی، کم فروشی و فروش جنس نامرغوب داشتیم، تصریح کرد: اما تا امروز استفاده از مانکن زنده در سطح شهر مشهد نداشته‌ایم.

اطمینان تاکید کرد: در صورت وقوع تخلف در فروشگاه‌ها برخورد اول ما تذکر و در صورتی که تخلف ادامه‌دارو یا هنجارهای جامعه نادید گرفته شود، به صورت کتبی اخطار می‌دهیم و در صوت ادامه پلمب می‌کنیم.

عضو هیات مدیره اتحادیه پوشاک مشهد خاطرنشان کرد: البته گاهی اوقات فروشگاهی نه از روی عمد، بلکه ناآگاهی و در حوزه برندینگ دست به حرکتی خلاقانه می‌زند که تخلف محسوب می‌شود که مطلوب ما نیست و تذکر می‌دهیم و فروشنده قانع می‌شود که همانجا موضوع تمام می‌شود؛ اما گاهی اصرار به تخلف دارد که مورد برخورد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بازرسان ما اول صبح برای بازرسی به محل مربوطه خواهند رفت، متذکر شد: مدل فعالیت یک فروشگاه در مشهد با دیگر شهرهای کشور تفاوت دارد و از حساسیت بیشتری برخوردار است و اصولا به دلیل مذهبی بودن شهر مشهد مردم چنین مواردی را نمی‌پذیرند، بنابراین انتظار داریم که فروشگاه‌ها این حساسیت‌ها را درنظر گیرند.

استفاده از مانکن زنده خانم در یک مغازه در کرمانشاه

در این مطلب از جدولیاب ، توضیحاتی درباره ماجرای استفاده از مانکن زنده خانم در یک مغازه در کرمانشاه خواهیم داشت! با ما همراه باشید. شهرام کرمی ، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه نسبت به استفاده از مانکن ‌های زنده خانم در ویترین مغازه ‌ای و تبلیغات یک مدلینگ زن بی ‌حجاب در یکی از بنا‌های تاریخی استان واکنش نشان داد.

مانکن زن

شهرام کرمی با اشاره به انتشار عکس ‌هایی در فضای مجازی که در آن مغازه‌ ای در کرمانشاه از مانکن‌ های زنده خانم برای تبلیغات خود استفاده کرده بود، اظهار کرد:

” متاسفانه در تصاویر منتشر شده یک مغازه عرضه لباس در یکی از پاساژ‌های کرمانشاه از زنان بدون حجاب اسلامی برای تبلیغات و کسب درآمد بیشتر به شکل مانکن ‌های زنده پشت ویترین استفاده کرده است. همچنین این مغازه در اقدامی دیگر داخل محوطه یکی از بنا‌های تاریخی استان که نزد مردم کرمانشاه اهمیت مذهبی بالایی دارد، با استفاده از یک مدلینگ زن بی حجاب تبلیغاتی برای پوشاک خود داشته است. “

مانکن زن

وی این اقدام را خلاف قوانین، عرف و شرع اسلامی دانست و افزود: ” این نوع تبلیغات غیراسلامی و غیرانسانی احساسات خانواده‌ های شهدا را در استان جریحه دار کرد. “

دادستان کرمانشاه از دستور برخورد سریع و فوری با این واحد صنفی متخلف خبرداد و اعلام کرد: ” به ضابطین دستگاه قضایی استان دستور داده ایم، سریعا با این مغازه متخلف برخورد کرده و آن را پلمب کنند. “

کرمی همچنین از صدور دستور دستگیری صاحب این مغازه و چند مانکن زنده آن خبر داد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: