پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: راز موفقیت من این بود که ذهنیت بازیکنان را خیلی خوب می‌شناختم.
به گزارش خبرگزاری فارس، پنج شنبه شب گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان با شکست عراق جواز حضور در جام جهانی 2022 قطر را بدست آورد.
رسانه کروات novilist در گزارشی به تمجید از تیم ملی ایران و اسکوچیچ پرداخت و نوشت: ایران در حال جشن گرفتن است زیرا پس از پیروزی مقابل عراق در تهران به صورت قطعی حضور خود در جام جهانی تثبیت کرد. این اتفاق با دراگان اسکوچیچ، بازیکن و مربی سابق ریکا رخ داد که از سال‌ها پیش کارش را در آسیا ادامه می‌دهد. ایران در جام جهانی 2006 نیز با برانکو راهی جام جهانی شد و حالا با او می‌خواهد جام جهانی را تجربه کند.
اسکوچیچ در همین رابطه روز گذشته با رسانه Hrt مصاحبه کرد و در خصوص لذتبخش بودن این صعود گفت.  بخش دیگر این مصاحبه به شرح زیر است.

سرمربی تیم ملی کشورمان اظهار داشت: هیچ حسی بهتر از این نیست که صبح پس از یک پیروزی از خواب بیدار شوی. البته من دیشب اصلا نخوابیدم زیرا شب فوق العاده ای را تجربه کردیم. احساساتی شده بودم و هنوز هم هستم ولی الان کمی به مسائل منطقی‌تر نگاه می‌کنم. یک جشن واقعی در استادیوم شکل گرفته بود.

وی ادامه داد: البته بیش از هر چیزی الان از کرونا می‌ترسم. پیش از بازی با عراق ما 5 بازیکن کرونایی داشتیم که نمی‌توانستیم روی آنها حساب باز کنیم. سوال اینجا است که چه چیزی پس از این جشن بزرگ در انتظار ما است؟ کرونا اطراف ما است و بعد از بازی بسیاری از طرفداران حتی به داخل زمین آمده بودند. خیابان‌ها شلوغ شده بود و من خیلی خوشحالم که مردم از این بابت شادمان شده‌اند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: من پیام تبریک از سفیر کرواسی در تهران و سفیر ایران در زاگرب دریافت کردم. استادم از دانشگاه زاگرب و همچنین هم‌تیمی‌هایم از باشگاه لاس پالماس با من تماس گرفتند. من تمام پیام‌ها را در طول شب خواندم و برخی از آنها مرا به شدت تحت تاثیر قرار داد.

اسکوچیچ گفت: من زیاد با برانکو در تماس نیستم. برای مثال این پیام را لوکا میلانوویچ، مربی بدنساز تیم ملی کرواسی برای من ارسال کرد. من حتی در مورد برخی از پروتکل‌ها، هیدراتاسیون و دمای بالا با او مشورت کردم. من با همه صحبت می‌کنم و به خاطر موفقیت‌هایشان به آنها تبریک می‌گویم. آنها نیز به من تبریک گفتند.

اسکوچیچ ادامه داد: ما بازی را با کمی استرس آغاز کردیم. پیش از بازی باران آمده بود. در 15 دقیقه اول خیلی خوب بودیم، به قول خودشان مثل یک سمفونی در تمام پست‌ها خوب کار کردیم. طوفانی بودیم و موقعیت‌های زیادی را ساخته و پرداخته کردیم. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم. طارمی صبح روز بازی به تیم رسیده بود زیرا در ترکیه به دلیل برف سنگین نتوانسته بود به ما اضافه شود.

وی با اشاره به مشکلاتش با مهدی طارمی ادامه داد: او به برخی از جملات من که در کرواسی گفتم و در ایران بد ترجمه شده بود، واکنش نشان داد. این ترجمه توسط برخی گروه علاقه‌مند شکل گرفته بود. ساده بگویم، یک سوء تفاهم بود. من هرگز مشکل نداشتم و همه چیز حل شده است. او بازیکن کلیدی ما و بهترین بازیکن پورتو است.

سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: بازیکنان بسیار با انگیزه هستند و ما در شرایط سختی قرار داشتیم. برخی اصلا ناامید شده بودند. راز پیروزی ما چه بود؟ من برای این شغل بسیار آماده بودم زیرا سال‌ها تلاش کرده بودم. در ادامه من ذهنیت بازیکنان را خیلی خوب می‌شناختم و آگاه بودم که فرهنگ و بازیکنان اینجا به شکل است. به نظرم راز موفقیت در این بود.

اسکوچیچ گفت: من افتخار می‌کنم که کاری که در این 2 سال در ایران کردم. خیلی روی خودم سرمایه گذاری کردم و الان ، این نتیجه کارم است. فکر می‌کنم چیزهای زیادی به سمت من روانه شدم وقتی این راه را طی کرده‌ام. رویایم به حقیقت پیوسته؟ من همیشه دوست دارم در بالاترین سطح باشم. این اتفاق وزن زیادی دارد. ما اولین تیم راه یافته به جام جهانی از آسیا هستیم. من به این افتخار می‌کنم و این موضوع برایم بسیار اهمیت دارد.

xoVTeHSoJJ1J

سرمربی تیم ملی کشورمان گفت: والیبال و کشتی در اینجا خیلی محبوب است ولی فوتبال یک چیز دیگر است. واقعا آنها عاشق فوتبال هستند و من الان خیلی ناراحتم که ورزشگاه‌ها به دلیل کرونا خالی از تماشاگر است. این کشور، یک کشور فوتبالی است.

وی ادامه داد: جام جهانی در قطر انگار در خانه هستیم. قطر خیلی به اینجا نزدیک است و رابطه خوبی با ایران دارد. این مرا خوشحال می‌کند. الان به برخی از طرفداران اجازه دادند که به ورزشگاه بیایند که واقعا حضور آنها زیبا بود. ما مدت‌ها بود مقابل تماشاگران بازی نکرده بودیم و این مسئله برای بازیکنان خیلی اهمیت داشت. ناراحتم که ورزشگاه پر از تماشاگر نبود چون در اینجا 85 هزار تماشاگر جمع می‌شد.

سرمربی تیم ملی کشورمان اظهار داشت: ما سه شنبه با امارات بازی داریم و سپس در ماه مارس باید با کره جنوبی و لبنان دیدار کنیم. برخی دیدارها برای تابستان چیده شده. ما یک دعوت نامه از ژاپن دریافت کرده ایم. باید ببینیم چه اتفاقی در ادامه رخ خواهد داد. برنامه‌های زیادی وجود دارد و مهمترین چیز این است که ما به خوبی خودمان را آماده کنیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: