پایگاه خبری خانه فوتبال:

مسابقات فوتسال زیر ۱۹ سال قهرمانی آسیای مرکزی (کافا) به میزبانی قرقیزستان در جریان است. تیم ایران با هدایت علی صانعی در این مسابقات با برتری برابر افغانستان، تاجیکستان و قرقیزستان به عنوان قهرمانی زودهنگام این مسابقات دست یافت و امروز در آخرین دیدار خود در این رقابت‌ها با ازبکستان دیدار می‌کند. این مسابقات در واقع به منزله آماده سازی تیم‌های جوانان آسیای مرکزی برای حضور در مسابقات زیر ۲۰ سال قهرمانی آسیا است.

علی صانعی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ارزیابی اش از تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات گفت: افغانستان تیم بسیار خوبی است و این پتانسیل را دارد تا در مسابقات قهرمانی آسیا نتایج درخشان دوره قبل را تکرار کند و جزو چهار تیم برتر آسیا قرار بگیرد. مشخص است قرقیزستان سرمایه گذاری خوبی روی فوتسال جوانان داشته است و آینده خوبی در انتظار تیم‌های پایه این کشور است. درست است قرقیزها جلوی ما نتیجه نگرفتند ولی تیم سازمان یافته‌ای هستند و نسبت به چهار سال پیش پیشرفت محسوسی داشته‌اند. تاجیکستان هم با مربی ایرانی شروع به کار کرده و اول راه است اما می‌تواند با ادامه این روند در آینده حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. با این حال از قرقیزستان عقبتر است. درباره ازبکستان هم مطمئن هستم در آینده تیم بهتری از این کشور می‌بینیم.

سرمربی تیم فوتسال جوانان ایران تاکید کرد: تیم ما ۶ روزه تشکیل شد و بعضی از بازیکنان حتی اسم هم را نمی‌دانستند. برای همین این تورنمنت برایمان بسیار خوب بود. شناخت خوبی از بازیکنان و تیم خودمان و همینطور از رقیبانمان در آسیای مرکزی پیدا کردیم. در رده سنی جوانان مدام تیم‌ها تغییر می‌کنند.

تیم فوتسال جوانان ایران در تورنمنت کافا

صانعی با تشکر از کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال بابت تشکیل تیم زیر ۱۹ سال یادآور شد: هرچند زمان محدودی داشتیم و اعزام به این مسابقات ریسک بزرگی بود ولی باید بابت حضور در این مسابقات تشکر کرد. شاید اگر در این مسابقات شرکت نمی‌کردیم تیم هم تشکیل نمی‌شد. استارت تیم از این مسابقات زده شد و امیدوارم با کار کردن و تلاش، به هدفمان که قهرمانی در مسابقات آسیا است دست یابیم. این نتایج می‌تواند انگیزه بچه‌های ما را بیشتر کند و اعتماد به نفسشان را بالاتر ببرد. هدفمان قهرمانی آسیا است و هدف بعدی هم ایجاد نسلی است که پشتوانه خوبی برای فوتسال کشورمان باشد.

وی درباره اینکه چرا تیمش مقابل افغانستان و قرقیزستان پرگل پیروز شد اما برابر تاجیکستان ۲ بر ۱ به پیروزی رسید، اظهار کرد: در بازی با افغانستان تمرکز بالایی داشتیم. در آن مسابقه هماهنگ ظاهر شدیم. در دیدار دوم یک مقدار تمرکز بازیکنان پایین بود که به جوان بودن آنها بر می‌گردد ولی در نهایت پیروز شدیم و تجربه خوبی به دست آوردیم. در بازی سوم با قرقیزستان بازهم تمرکز داشتیم و نتیجه قابل قبولی گرفتیم. آماده هستیم با تمرکز بالا امروز چهارمین بازی را با خوبی پشت سر بگذاریم تا در آینده از نتایج حضور در این تورنمنت استفاده ببریم.

سرمربی تیم فوتسال جوانان ایران در پاسخ به این سئوال که آیا در تورنمنت کافا هم مشکل صغر سن بازیکنان دیده می‌شود؟ تاکید کرد: مشکل صغر سن در تورنمنت‌هایی از این دست و حتی مسابقات آسیایی وجود دارد ولی نیاز است کسی که مدعی می‌شود مدارک کافی داشته باشد. در دوره‌های گذشته این اتفاقات افتاده بود اما باید شواهد و مدارک در دسترس باشد.

صانعی ادامه داد: کشورهایی که تیم‌های بزرگسال مطرحی دارند، باید رده‌های پایه هم مطرح باشند. کشورهایی که رده پایه مطرح هستند اما تیم ملی بزرگسالانشان ضعیف است، دارای شک و شبهه هستند. راه حل این موضوع این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌های زیر ۱۶ و زیر ۱۷ هم در فوتسال ایجاد کند تا این بچه‌ها از سن پایین در AFC دارای مدرک شوند. در رده سنی زیر ۱۶ سال می‌توان تقریباً با آزمایشات، سن بازیکنان را تشخیص داد و این مسائل جمع می‌شود.

سرمربی تیم فوتسال جوانان ایران در پایان گفت: در عین حال به این مسائل توجه نمی‌کنیم و تمرکزمان را بر هم نمی‌زند. تمرکز ما روی تیم خودمان است. سعی می‌کنیم با تلاش و کار زیاد به چیزی که می‌خواهیم برسیم. اعتقاد داریم اگر این بچه‌ها در سن ۱۸ سالگی عملکرد خوبی داشته باشند می‌توانند تا ۳۰ سالگی به فوتسالمان خدمت بدهند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: