پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدیرعامل استقلال گفت: چرا پشت درهای بسته تصمیم می گیرید؟ چه کسی به شما مجوز داده تا در خصوص حقوق ۳۰ - ۴۰ میلیون جمعیت تصمیم بگیرید؟
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مصطفی آجورلو در مراسم هم اندیشی با موضوع خصوصی سازی باشگاه استقلال اظهار داشت: قبلا می خواستم حرف بزنم نیاز به نوشته نداشتم اما الان در استقلال باید مواظب باشم که چیزی نگویم که به اتحاد استقلال آسیب بزند.

*استقلال باید دو جام بگیرد

وی افزود:چیزی که ما را به اینجا رسانده آرامش است ،شاید در ابتدا کسی باور نمی کرد شرایط اینگونه پیش برود ولی خودمان باور کردیم که می توانیم. ما برای قهرمانی ۱۱ بازی داریم که البته روی جام حذفی حساب کرده و باید ۲ جام بگیریم.

*در این 40 سال سخت ترین شرایط را در 3 ماه اخیر داشتم

مدیرعامل استقلال عنوان کرد: در این ۴۰ سال سخت ترین شرایط را در ۳ماه اخیر گذراندم. خیلی ها می خواهند استقلال قهرمان نشود. صبح که ووریا را به دفترم دعوت کردم خبرنگاری گفت خیلی سوال دارم ولی به او گفتم مهمترین مساله قهرمانی است. هر کسی بخواهد چوب لای چرخ استقلال بگذارد مقابلش می ایستم.

*خودمان نباید آتش بیار معرکه شویم

آجورلو گفت: شب که می‌خواهی بخوابی یک مانع ایجاد می‌کنند صبح که بیدار می‌شوی یک مانع ایجاد می‌کنند و ظهر هم یک مانع دیگر، چه کسانی؟ آنهایی که می‌خواهند استقلال قهرمان نشود اما چرا ما خودمان به آنها کمک کنیم و آتش بیار معرکه شویم.

*مثل خیلی ها نیستیم که بگوییم قهرمانی از قبل تعیین شده

وی خاطرنشان کرد: به لطف خدا این تیم قهرمان می‌شود. مثل خیلی ها نیستیم که در فضای مجازی بگویند قهرمانی از قبل تعیین شده ولی ما در زمین بازی می‌کنیم و سه امتیاز را می‌گیریم چون بلد هستیم و این کار را تجربه کرده‌ایم.

*اجازه نمی دهم در مسیر قهرمانی استقلال خدشه ای وارد شود

آجورلو ادامه داد: قهرمانی مهمترین خواسته هواداران است و من به عنوان خدمتگزار  این عرصه هرگز اجازه نمی‌دهم کسی به آن خدشه ای وارد کند چه کسانی که در داخل هستند و چه کسانی که در خارج هستند. ممکن است وقتی که من به استقلال نیامده بودم همه چیز را بسته بودند تا استقلال را در آسیا شرکت نکند ما آمدیم که مقصر این فرایندها را مشخص کنیم.

* از مجیدی کسب 75 امتیاز را خواستم و ایمان دارم او می تواند

مدیرعامل باشگاه استقلال تصریح کرد: ما باید به تک تک بازیکنان مان کمک کنیم تا در بازی‌های بعدی امتیازاتی بیاورند که برای اولین بار یک تیم  قهرمان به آن امتیاز رسیده باشد. روز اولی که با فرهاد مجیدی نشستم  به او گفتم ۷۵ امتیاز می‌خواهم، ایمان دارم او می تواندآن را به دست بیاورد. در این راه به کمک شما پیشکسوتان و هواداران نیاز داریم. آنقدر در این سه ماه برای من و اسپانسر مشکل ایجاد کردند که تمایلی ندارم به آن اشاره کنم. البته ما از موانع و مشکلات پیش رو قوی تر هستیم. باور کنید قدرتمان را به شما تحمیل کردیم و باز هم این کار را می‌کنیم که برای ما مشکل سربازی ایجاد نکنید.

*من به دنبال قانون هستم، مثل برخی سنگ  اندازی نمی کنم

وی با انتقاد از رفتارها با مرادمند و یزدانی گفت: آیین‌نامه می‌گوید بازیکن رجیستر شده آن هم در تیم ملی پس چرا نمی‌گذارید این بازیکن در تیم ملی بازی کند آنهم در حالی که ۲۸ ساله است. چرا این کار را می‌کنید؟ شخصا پیش آقای اشتری، مهری، زاده کمند و دیگر دوستان  رفتم و صحبت کردم. من به دنبال قانون هستم، مثل برخی سنگ  اندازی نمی کنم که هر کاری خواستند کردند. همه هویت من قانون است. چرا کسی صدایش بلند نمی شود و بگوید آقای آجورلو حرفت غیر قانونی است؟

*از چه می ترسید که پشت درهای بسته تصمیم می گیرید؟

مدیرعامل باشگاه استقلال افزود: چرا پشت درهای بسته تصمیم می گیرید؟ چه کسی به شما مجوز داده تا در خصوص حقوق ۳۰ - ۴۰ میلیون جمعیت تصمیم بگیرید؟  می گویند از  فضای مجازی می‌ترسیم که فحش بدهند، شما از چه می ترسید؟ قانون را عمل کنید. اگر  صحبت های یک  بزرگوار را روی زنگ موبایل تان می گذارید پس به قانون عمل کنید و به حرف آن بزرگوار هم عمل کنید. من اجازه نمی‌دهم که کسی برای فرصت‌های قانونی استقلال در پشت درهای بسته لابی کند.

*چرا درباره مرادمند و یزدانی قانون رعایت نشد

آجورلو تاکید کرد: مرادمند ۲۸ ساله و در تیم ملی رجیستر شده است و چرا باید در مورد او قانون رعایت نشود. او تا ۳۰ سالگی بازیکن استقلال خواهد بود البته اگر قراردادش را تمدید کند!  این بازیکن با استقلال قرارداد دارد و  بازیکن ما است اما درباره سیاوش یزدانی باید بگویم که او ۳۰ ساله است و قانون می‌گوید او سرباز  است ولی قانون می گوید از ۸ اسفند سرباز است چرا از یک اسفند او را فراخواندید؟

*سجادی نوشته مرجع تشخیص بازیکن ملی وزیر و فدراسیون است

وی تاکید کرد: مگر قانون نداریم پس چرا او را زودتر فراخواندند؟ اشکال ندارد یزدانی سرباز است اما او سهمیه سپاه است و نمی‌تواند به فجر برود.در لیگ لیگ یک هم که تیمی متعلق به سپاه وجود ندارد. پس یزدانی کجا برود. پادگان؟ دستور بالاترین مقام را برای شما گرفتم که کمک کنید آیا این کار شما کمک کردن است؟ یزدانی کجا باید برود که تمرین کند تا تیم ملی از او استفاده کند؟ آقای سجادی این نامه را نوشته که مرجع تشخیص بازیکن ملی وزیر ورزش و فدراسیون است شما چه کسی هستید که تشخیص دهید این بازیکن ملی است یا نه؟

*باید خانه ای شیشه ای درست کنیم

مدیرعامل استقلال تاکید کرد:گفتیم باید خانه شیشه ای درست کنیم یعنی اینکه ما می شناسیم و آنها بورس است قوانین و مقررات خودش را دارد حاضر نیستیم بعد از ۴۳ سال دوباره برویم یک کاری را انجام دهیم که دوباره موضوع دیگری پیش بیاید.

*برخی بازیکنان سابق استقلال با شانتاژ دنبال کسر امتیاز تیم هستند

آجورلو گفت: من دیدم که برخی از بازیکنان سابق استقلال با شانتاژ این و آن به دنبال کسر امتیاز از استقلال هستند. پول شما پیش ما است، نگران نباشید به زودی پول در اختیار باشگاه قرار بگیرد با همه شما تسویه می کنیم.

*می خواهم آخرین مدیرعاملی باشم که دولت آن را منصوب می‌کند

وی تاکید کرد: ۱۵ اسفند روز ملی ما است، مال مردم را باید به خودشان بدهیم. من می خواهم آخرین مدیرعاملی باشم که دولت آن را منصوب می‌کند و از این پس فرایند خصوصی‌سازی را مدیرعامل تعیین می‌کند. من آمدم تا کاری را انجام دهم تا در این تغییر جدید ایجاد شود.

*همه در استقلال سهم خواهند برد حتی مرحوم سهراب بوقی

آجورلو یادآور شد: هر کس که در استقلال بازی کرده صاحب سهم است. بازیکنان، پیشکسوتان و هر کسی که در این باشگاه زحمت کشیده سود خواهد داشت و حتی مرحوم سهراب بوقی هم از این سهم استفاده خواهد داشت.

*قیمت باشگاه 17 هزار میلیارد است؛ چگونه 3 هزار میلیارد حساب کردید؟

مدیرعامل استقلال تاکید کرد: من در اینجا باید بهترین تصمیم را برای ۳۵ میلیون هوادار بگیرم. اینکه چرا قیمت  باشگاه کم است باید بگویم که ما دعواهای خود را کرده ایم. قهر کردیم، من به کارشناسان گفتم که شما تاکنون تجربه این کار را در ایران نداشته اید. به  آنها گفتم شما مسائلی چون ملک و مسائلی از این دست را به خوبی بلد هستید ولی اگر یک شرکت ۳۵ میلیون هوادار داشته باشد چه خواهد شد؟ این کار قیمت و عدد ندارد. اگر بخواهید به هر فرد یک فرصت اقتصادی ۵۰۰ هزار تومانی بدهید قیمت این باشگاه ۱۷ هزارمیلیارد می‌شود شما چگونه ۳ هزار میلیارد حساب کردید؟

*آمده ام استقلال که بروم!

وی تاکید کرد:من نیامدم در اینجا خانه بسازم که بمانم، من آمدم که بروم!نیامده ام که مدیریت پیمان کنم، من آمدم اینجا را به مالکان اش بدهم آمدم که اینجا تولید پول کنم آمدم.

*چرا از فرهاد مجیدی حمایت نکنم؟

آجورلو تاکید کرد: من از آقای فرهاد مجیدی تشکر می کنم همیشه من گفتم چرا به مربیان خارجی فرصت می‌دهیم ولی این فرصت را به مربی جوان خودمان نمی‌دادیم. حالا می گویم چرا از فرهاد مجیدی حمایت نکنم؟

وی گفت: یک پیشکسوت در تلویزیون در خصوص یک بازی صحبت می کرد و گفت خیلی بازی خوب بود، شاید هم بد نبود! ای برادر من هوای نفست را بگذار روی زمین، ما نیاز به شما پیشکسوتان عزیز داریم. به من می‌گویند ما از فضای مجازی می‌ترسیم و به همین دلیل حق ما را در خصوص سربازی نمی دهند.

*اگر مدیران گذشته جان دفاع کردن از حقوق استقلال را نداشتند من دارم

مدیرعامل استقلال تاکید کرد: چرا باید مسئولینی که می‌خواهند تصمیم قانونی بگیرند وباید بگویند فضای مجازی را چه کنیم؟ شما پیش از این اقدام باید در این قضیه کمک باشید. چرا بعضی نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود؟ لطفا از لابی گری دست بردارید. اگر مدیران گذشته جان دفاع کردن از حقوق استقلال را نداشتند من دارم.

*می گوییم به جای اینکه بازیکن ما پادگان برود؛ به تیم ملی کمک کند

مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد: یکی از دو بازیکن ما طبق قانون سرباز است ولی ما می گوییم به جای اینکه او سه ماه وارد پادگان شود به تیم ملی و  این بازیکن جفا نکنید. به نامه وزارت ورزش و فدراسیون توجه کنید و به تیم ملی کمک کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: