پایگاه خبری خانه فوتبال:

یارانه نقدی چند سالی است که واریز می شود. یارانه نقدی هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود. یارانه نقدی هر ساله با افزایش همراه می شود. یارانه نقدی برخی از خانواده ها قرار است حذف شود. جزئیات جدید یارانه نقدی را بخوانید.

حذف یارانه نقدی نهایی شد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت: در لایحه بودجه سال آینده دهک‌بندی‌ درآمدی خانوارهای یارانه‌بگیر و حذف یارانه خانواده‌های پردرآمد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حسن محمدیاری شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت لایحه بودجه سال آینده اظهار داشت: 12 اسفند بررسی موارد درآمدی لایحه بودجه به اتمام رسید و بخشی از آن به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد و پس از پایان بخش درآمدی بررسی مباحث هزینه‌ای آغاز می‌شود.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حقوق کارمندان تصریح کرد: سال گذشته حقوق کارمندان با 15 درصد رشد به کف حقوق  2 میلیون و 800 هزار تومان و امسال با رشد 25 درصدی به کف حقوق به 3 میلیون و 500 هزار تومان رسید.
 وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد دولت برای کف حقوق 4 میلیون و 500 هزار تومان بود ابراز داشت: مجلس این مبلغ را به 5 میلیون و 600 هزار تومان افزایش داد؛ برای بازنشستگان نیز کف حقوق 4 میلیون و 500 تومان است و معافیت مالیاتی نیز تا سقف 6 میلیون تومان افزایش یافت‌.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: بنا بود ساماندهی استخدام کارکنان دولت در قالب لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شود اما دولت در موعد مقرر به تعهد خود عمل نکرد و کمیسیون اجتماعی در قالب طرحی این موضوع را در دستور کار قرار داد.

محمدیاری با بیان اینکه با توجه به رسیدگی به لایحه بودجه این طرح بلافاصله پس از بستن بودجه مورد بررسی قرار می‌گیرد افزود: در لایحه بودجه دهک‌بندی‌ درآمدی خانوارهای یارانه‌بگیر و حذف یارانه خانواده‌های پردرآمد توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای درآمدهای ارزی که معطوف به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها می شود ساز و کاری تعریف شد تا بلافاصله پس از تعیین مبلغ ریالی به حساب سازمان واریز شود گفت: وزارت تعاون مکلف شد نیازمندان واقعی و جاماندگان از یارانه‌ را براساس شاخصه‌ها شناسایی کرده و به آمار بیافزاید تا شاهد بی‌عدالتی کمتری در جامعه باشیم.

یارانه نقدی

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس درباره وضعیت حوزه درمان در حوزه انتخابیه خود عنوان کرد: در بیمارستان‌های غرب گیلان حتی یک دستگاه MRI وجود ندارد و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان قول مساعد دادند که این دستگاه را در بیمارستان‌ها تعبیه کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس ابراز داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه درمان در غرب گیلان کمبود پزشکان متخصص است؛ اخیراً با اتفاقاتی در غرب گیلان مواجه بودیم که اگر پزشک متخصص سر وقت حاضر می‌بود بسیاری از حوادث، منجر به فوت شهروندان نمی‌شد و این گلایه مردم غرب گیلان است.

وی با اشاره به اینکه اولویت نخست پروژه‌های عمرانی در شهرستان آستارا کنارگذر است اظهار داشت: این کنارگذر جزو کریدور شمال به جنوب  بوده و اردبیل و آذربایجان شرقی و حتی کشورهای آسیای میانه نیز از آن عبور خواهند کرد؛ این کنارگذر از 12 سال گذشته آغاز شده و تاکنون تنها 5 درصد پیشرفت داشته است.

محمدیاری اذعان کرد: ما می‌توانیم از اعتبارات ملی استفاده کنیم اما با توجه به محدود بودن اعتبارات پیشنهاد بهره‌گیری از بخش خصوصی مطرح شد؛ در سفر استانی رئیس جمهور به گیلان ردیفی برای این پروژه مشخص نشد و همکاران قول دادند در لایحه بودجه سال آینده مبلغ خوبی را برای کنارگذر تالش در نظر بگیرند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان  همچنین 30 میلیارد تومان نیز برای تکمیل پل اسالم اختصاص یافت خاطرنشان کرد: با تخصیص این مبلغ روند ساخت پل تسریع می‌شود پل غیرهمسطح خرجیگیل هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس ابراز داشت: سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر اخیراً به بهره‌برداری رسید اما به دلیل عدم برخورداری از سیستم سرمایشی، گرمایشی و سایر امکانات عملاً قابل استفاده نیست لذا 2 میلیارد تومان برای تعبیه سیستم سرمایشی و گرمایشی به این سالن تخصیص داده شد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد آخرین وضعیت سد لاستیکی ماسال خاطرنشان کرد: لاستیکی ماسال 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما برای خرید لاستیک مورد نیاز برای یاخت سد که از چین وارد می‌شود، خواستار احیای اعتبار سال‌های گذشته سد هستیم اما دولت در حوزه اعتبارات با مشکل مواجه است.

محمدیاری با اشاره به مشکلات حوزه دامداری گفت: حوزه دامپروری و حمایت از دامداران امسال با مشکل مواجه شد و برای تأمین علوفه و نهاده‌های دامی تأکید کردیم تا تعاونی‌های مربوطه در استان این امر را پیگیری ‌کنند؛ پیگیری برای تأمین نهاده‌های دامی و توسعه صنایع تبدیلی اکنون در اولویت است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس ابراز داشت: در حوزه تأمین نهاده‌های دامی هماهنگی هایی با جهاد کشاورزی استان و سازمان امور عشایری انجام شد و در حوزه صنایع تبدیلی اهتمام داریم با تزریق سرمایه در گردش به دامپروران کمک کنیم تا فعالیت خود را از سنتی به مدرن تبدیل کنند.

وی درباره مشکلات آنتن‌دهی در غرب گیلان افزود: در حوزه آنتن‌دهی در شاندرمن، طالب‌دره، چوبر، حویق و ییلاق ارده بنا شد اینترنت از طریق اپراتور ایرانسل تقویت شود و در مسیر اسالم به خلخال نیز با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه یک آنتن در محل نصب شد اما به دلیل نبود برق توسعه آنتن‌دهی با مشکل مواجه است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: