پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه با رسانه کروات در خصوص مهمان نوازی و علاقه مردم به فوتبال، عملکرد تیم ملی و تصویر واقعی از کشورمان صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مصاحبه با نشریه ناسیونال کرواسی در خصوص مهمان نوازی ایران، علاقه مردم به فوتبال، عملکرد تیم ملی و تصویر واقعی از کشورمان صحبت کرد.

اسکوچیچ گفت: ایران یک کشور فوق‌العاده است و مردمانی به شدت مهمان‌نواز دارد. مردم عاشق فوتبال هستند و استعداد در این کشور در فوتبال موج می‌زند. به نظرم کار کردن با بازیکنان جوان باعث می‌شود که اتفاقات بزرگ در ایران رخ دهد. در آسیا، ما بزرگترین از این نمی‌توانیم بشویم زیرا بهترین تیم آسیا هستیم. شما این را می‌توانید از آمار، نتایج، فکت‌ها و حقیقت‌های موجود متوجه شوید. ایران به صورت متوالی راهی جام جهانی شده که گواه این موضوع است.

وی ادامه داد: پتانسیل در این کشور بسیار بالاست. استعدادهای زیادی در این کشور وجود دارد که اگر مربیان با بازیکنان جوان کار کنند، این پتانسیل به ظهور خواهد رسید.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: منطقی است که فوتبال اروپا بیشتر دیده شود ولی فوتبال در آسیا روز به روز در حال پیشرفت است. پس از سرمربیگری در تیم ریکا و اینتربلاک اسلوونی، من برای اولین بار به آسیا آمدم و به کویت رفتم. در باشگاه العربی کار کردم و سپس راهی عربستان سعودی شدم و یک باشگاه بزرگ‌تر به نام النصر را در دست گرفتم. این تیم بزرگ‌ترین باشگاه در عربستان بود. پس از کار در باشگاه‌های ایرانی به سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور انتخاب شدم.

اسکوچیچ گفت: تیم ملی ایران به شدت اهمیت بالایی دارد، نه فقط در آسیا بلکه در کل جهان. زیرا این تیم در رنکینگ بیست و یکم جهان جای گرفته است. برای فهمیدن این موضوع، بدانید که صربستان در رده بیست و پنجم دنیا جای دارد و روسیه در جایگاه سی و پنجم است. دیگر نیازی نیست که جایگاه تیم‌های ملی دیگر را بگویم.به نظرم مردم بازی‌های آسیا را نگاه نمی‌کنند چون این مسابقات دست کم گرفته می‌شود. ممکن است چنین مسابقاتی با این سطح در کشور کرواسی نیز برگزار شود.

وی اظهار داشت: در کشور ما (کرواسی)، این موضوع دست کم گرفته شده است. در کل مربیان بزرگی در آسیا کار می‌کنند. ما دست کم گرفته شده‌ایم ولی ثابت کرده‌ایم، با توجه به وسعت کم کشورمان به شدت در فوتبال موفق هستیم. ایران نیز کشور مهمی است و تیم ملی مهمی نیز دارد. ایران همیشه برای حضور در بزرگترین مسابقات فوتبال تلاش می‌کند ولی بردن تیم‌های ملی بزرگتر از ایران کار ساده‌ای نیست. با این حال با توجه به اهمیت فوتبال در ایران، این موضوع قابل انتظار است. برای فهمیدن این موضوع به مشکلات برخی تیم‌های بزرگ در اروپا نگاه کنید.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: من حدود 10 سال است که در ایران مربیگری می‌کنم، مستمر نبود ولی نتایج خوبی گرفتم. فکر می‌کنم تاثیر خوبی در بیشتر باشگاه‌های این کشور گذاشته‌ام و به همین دلیل مردم متوجه شده‌اند که می‌توانند هدایت تیم ملی ایران را به من واگذار کنند. وقتی خودتان را در یک کشور پیدا می‌کنید، در آن زمان می‌توانید خودتان را در بازار به نمایش گذارید. به ایران آمدن سخت بود ولی زمانی که به اینجا آمدم و دیدم مردم مرا با کیفیت خوبی دیده‌اند و شروع کردند به تعریف کردن از من، آن وقت توانستم در بازار خودم را معرفی کنم.

اسکوچیچ گفت:با حضور در آسیا، مربیان زیادی هستند که می‌خواهند به تو کمک کنند. می‌خواهند خودشان را پیشرفت دهند و آموزش ببینند. برای همین، من ترکیبی از این مربیان را در اختیار داشتم. در کادر فنی تیم من، نام های بزرگی مثل وحید هاشمیان، بازیکن سابق بایرن مونیخ و کریم باقری اسطوره فوتبال ایران حضور دارند. اگر لازم باشد، می‌توانم مربیان دیگری نیز استخدام کنم ولی در شرایط فعلی نیازی به این موضوع نیست. من در این سال‌ها با افراد زیادی در ایران کار کرده‌ام و می‌دانم که کیفیت بالایی نیز دارند. برای همین نیازی نیست که آدم‌هایی را از خارج به اینجا بیاورم.

اسکوچیچ در خصوص اینکه آیا وحید هاشمیان را به خاطر ایجاد نظم آلمانی در تیم ملی به کادر فنی اضافه کرده، گفت: نه اصلا. من به خاطر این هاشمیان را به تیم آوردم زیرا می‌دانم سواد اروپایی از فوتبال دارد. من او را اضافه کردم زیرا به نظرم به اندازه کافی خوب است.

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص بازی‌های انتخابی مرحله قبل در بحرین، کم شدن امیدها برای صعود ایران و جانشینی ویلموتس گفت: من هیچ وقت به این موضوع به این شکل نگاه نکردم. به خودم باور داشتم که باتجربه هستم و به اندازه کافی خوبم. ما این نتایج را در شرایط سختی بدست آوردیم. در جایگاهی بودیم که حق یک اشتباه را هم نداشتیم. من اهل اهل حساب و کتاب نیستم، باور داشتم که چیزی دارم و می‌توانم انجام دهم. به خودم، به تیم و کادر فنی اعتماد داشتم. ما تیم ملی خوبی داشتیم و فکر نمی‌کردم که گرفتن سکان هدایت تیم ملی ایران می‌تواند کار پر ریسکی باشد. من آن را به چشم یک اتفاق خوب دیدم و باور داشتم که به اندازه کافی خوب هستم که بتوانم آن را نهایی کنم.

اسکوچیچ در خصوص اینکه آیا موفقیت در تیم ملی ایران به مربیگری در اروپا ختم خواهد شد، گفت: به این موضوع هم فکر نکرده‌ام. تیم ملی ایران به قدری سطح بالایی دارد که برای من و انگیزه‌هایم کافی است. افتخار می‌کنم که سرمربی تیم ملی ایران هستم. این سوال را که پرسیدید که به زمان بعد بازمی‌گردد. اهداف من، خوب بودم و ماندن در یک سطح بالا و هدایت تیم‌ها و تیم‌های بزرگ است. من هیچ فکر نکرده‌ام که ایران چقدر سکوی پرش است. خودت گفتی که مربیان بزرگ به ایران می‌آیند. به همین دلیل من فکر می‌کنم این کار به اندازه کافی بزرگ است و به قولی نیاز انگیزه‌های مرا برآورده کرده است.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به اینکه آیا تیم ملی کنونی بهتر از 2 جام جهانی قبل است، گفت: ما اکنون بازیکنانی داریم که تجربه بالایی در اختیار دارند که می‌توانند در مسابقات بزرگ به ما کمک کنند. بازیکنانی داریم مثل مهدی طارمی در پورتو، سردار آزمون، بازیکنی که اخیرا از زنیت راهی لورکوزن شده است. بازیکنی مثل علیرضا جهانبخش در فاینورد و ما بازیکنانی داریم از لیگ‌های انگلیس، بلژیک که می‌توانند کیفیت ما را بالاتر ببرند.

اسکوچیچ در پاسخ به اینکه چقدر مردم ایران بلاژوویچ یا برانکو را به خاطر دارند، گفت: کاملا یادشان است. برانکو، سالیان سال سرمربی پرسپولیس در این کشور بود. آنها مربیان کروات دیگر نیز به یاد دارند مثل پوکلپوویچ، بلازویچ و به نظرم مربیان کروات عملکرد خوبی در ایران داشته‌اند. نه فقط در ورزش بلکه به نظرم فرهنگ ما و ایران به هم خیلی نزدیک است. به نظرم ایرانی‌ها مردم کرواسی را خیلی دوست دارند.

وی ادامه داد: من از زندگی کردن در ایران لذت می‌برم. به نظرم تصویری اشتباه و بدی از ایران در این سال‌ها ایجاد شده است. ایران یک چیز دیگر است. کشوری با تاریخ با شکوه، مردمانی مهمان نواز که به نظرم یک منظره دیگری به شما خواهد داد. من خیلی به اخبار در این خصوص توجه نمی‌کنم ولی وقتی به ایران آمدم فهمیدم چقدر متفاوت است. من زمانی که می‌خواستم به ایران بیایم، با چند نفری مشورت کردم و آنها نیز همان حرف امروز مرا می‌زدند. 2 جلد کتاب می‌توان در خصوص ایران نوشت و به نظرم ایران با چیزی که رسانه‌ها معرفی می‌شود خیلی متفاوت است.

اسکوچیچ در رابطه با پیروزی مقابل امارات و عراق در ورزشگاه آزادی و شادی مردم گفت: استادیوم در تهران به دلیل کرونا کامل پر نشد ولی پس از پیروزی ، مردم به خیابان‌ها آمدند و خوشحالی کردند. من پس از برد وقتی مردم را دیدم ، متوجه شدم که چقدر این پیروزی برایشان اهمیت دارد. با سفیر کرواسی در ایران نیز صحبت کردم و او (دراگو استامبوک) به من گفت که بازی را ندیده ولی با سر و صدای همسایگان و خوشحالی آنها متوجه این موضوع شده است. او گفت که وقتی ایران گل زد، مردم به شدت خوشحالی کردند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: