پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: باید از کادر فنی به ویژه اعضای ایرانی کادر تیم ملی تشکر کنیم که بالغ بر 10 ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند اما خالصانه و با تمام وجود کار می‌کنند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حمید استیلی درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران قبل از اعزام به کره جنوبی اظهار داشت: طبق صحبت‌هایی که با اسکوچیچ داشتیم، قرار است پس از دیدار پرسپولیس و استقلال اسامی نفرات دعوت شده به تیم ملی اعلام شود. بازیکنانی که در ایران هستند، 27 اسفند به اردو می‌آیند و پس از تست PCR که از آنها می‌گیریم به قرنطینه می‌روند. بیست و هشتم عازم سئول می‌شویم. باید از هواپیمایی ایران ایر و مسئولانش تشکر کنیم که این پرواز چارتر را در اختیار تیم ملی قرار دادند. 

وی افزود: بچه‌های لژیونر ما از اول فروردین که فیفادی شروع می‌شود به سمت سئول حرکت کرده و دوم به ما ملحق می‌شوند. 3 فرودین یک تمرین با حضور کل نفرات انجام می‌دهیم و چهارم هم با کره‌جنوبی بازی می‌کنیم. تاکنون قرار شده این مسابقه با تماشاگر باشد اما کرونا و اومیکرون در کره جنوبی هم خیلی زیاد شده و احتمال دارد بازی بدون تماشاگر باشد. البته طبق صحبتی که مسئولان روابط بین‌الملل ما با AFC  انجام داده‌اند تاکنون اعلام شده است هواداران هم می‌توانند در ورزشگاه حاضر شوند.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص نفراتی که باید 27 فروردین در لیگ برتر بازی کنند برای حضور در اردوی تیم ملی عنوان کرد: باید دید اسکوچیچ چه نظری دارد. زیرا هر بازیکنی دعوت شود باید در آن تاریخ برای تست PCR به اردو بیاید و در قرنطینه باشد. پس از دیدار با کره جنوبی هم پنج فروردین با پرواز مستقیم به مشهد مقدس می‌رویم و 9 فروردین هم با لبنان در این شهر بازی می‌کنیم. امیدوارم دعای مردم هم پشت ما باشد تا این دو مسابقه را هم خوب انجام بدهیم و بتوانیم جایگاه خیلی خوبی در رنکینگ فیفا داشته باشیم که می‌تواند خیلی در سیدبندی تاثیرگذار باشد. 

استیلی درمورد زمان سفر به قطر برای حضور در قرعه کشی جام جهانی، توضیح داد: 10 فروردین با رئیس، تعدادی از مسئولان فدراسیون و اسکوچیچ عازم قطر هستیم. دوازدهم قرعه‌کشی برگزار می‌شود و چهاردهم به ایران بازمی‌گردیم. در قطر هم محل اسکان و تمرینات تیم ملی در جام جهانی را بازدید خواهیم کرد.

وی در خصوص مشکلات مالی فدراسیون فوتبال برای حمایت از تیم ملی، گفت: فدراسیون همیشه مشکل مالی داشته است. باید از کادر فنی به ویژه اعضای ایرانی کادر تیم ملی تشکر کنیم که بالغ بر 10 ماه است حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند اما خالصانه و با تمام وجود کار می‌کنند. وقتی با هاشمیان و سایر نفرات صحبت کردم متوجه شدم کمک کرده‌اند تیم بدون حاشیه به جام جهانی برود ولی دولت در این مورد قول داده است. روز گذشته در مجلس شورای اسلامی بودیم. مسئولان فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی هم قول دادند کمک خوبی به فوتبال کنند تا پس از قرعه‌کشی بتوانیم بازی‌های تدارکاتی خوبی فراهم کنیم. هدف ما صعود از دور اول است زیرا می‌خواهیم سبب خوشحالی مردم شویم.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران در مورد دیدارش با سفیر کره جنوبی در تهران، پاسخ داد: باید از او تشکر کنم که تمام کارهای ما در بحث ویزا را انجام داد. با شبستری، سفیر ایران در کره و نیکبخت هم ارتباط داشتیم. آنها هم منتظر حضور ما در این کشور هستند و برخی تمهیدات لازم را انجام داده‌اند تا در زمان حضورمان در کره‌جنوبی مشکلی نداشته باشیم و بچه‌ها بدون مشکل آماده بازی شوند.

استیلی در ارتباط با  تلاش‌هایش برای کمک به تیم ملی، فدراسیون فوتبال و همچنین تفاوت مدیریت این تیم با گذشته، اظهار داشت: باید از زحمات عزیزی‌خادم و سرپرست‌های قبلی تیم ملی هم تشکر کنم که وقتی در این جایگاه بودند زحمت کشیدند. اکنون هم ما در این جایگاه هستیم و باید تلاش کنیم. هدف ما خوشحالی مردم و کمک به مملکت است و این خیلی برای ما حائز اهمیت است.

وی در خصوص شرایط دربی، گفت: الان جنگ استقلال و پرسپولیس در بالای جدول و برای کسب قهرمانی است. پرسپولیس به دنبال برد است و همین موضوع که یک تیم می‌خواهد مسابقه را ببرد، بازی را جذاب می‌کند. امیدوارم بازیکنان تمام تلاش خود را کنند و برای تیم، هواداران و باشگاه‌شان بازی کنند تا همه از دربی لذت ببرند. در داوری هم همه باید کمک کنند. فوتبال ما نیاز به ‌ VAR  دارد تا آشوبی که در فوتبال وجود دارد و هجمه‌ای که روی داوران است حل شود.

مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان عنوان کرد: اکنون هم اولین دغدغه فدراسیون ورود VAR  به کشورمان است که خیلی می‌تواند به فوتبال ما کمک کند.

استیلی در مورد اینکه آیا از اعضای هیات رئیسه و مقامات فدراسیون فردی همراه تیم ملی به کره جنوبی می‌آید به برنامه تهران ورزشی رادیو تهران پاسخ داد: حسن کامرانی‌فر با ما می‌آید اما احتمال دارد میرشاد ماجدی هم در ادامه به ما اضافه شود. از رسانه‌ها هم تشکر می‌کنم که به عنوان یار دوازدهم تشکر می‌کنم. بچه‌های تیم ملی واقعا شجاعانه بازی می‌کنند و کادرفنی هم کمک کرده تا تیم ملی برای اولین بار خیلی سریع به جام جهانی برود. باید  از همه آنها تشکر کنم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: