پایگاه خبری خانه فوتبال:

مربی پرسپولیس گفت: متاسفم برای سید علی، داور دربی باید کسی باشد که آماده ترین باشد، نه در مرز بازنشستگی.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حمید مطهری پس از تساوی پرسپولیس مقابل استقلال در دربی 98 در نشست خبری اظهار داشت: همیشه عادت دارم که بابت فوتبال فنی صحبت کنم، اما متاسفم برای سید علی داوری این مسابقه. فکر می‌کنم هرکسی در آستانه بازنشستگی باشد و می‌خواهند تقدیر کنند، او را به عنوان داور دربی انتخاب می‌کنند. داور دربی باید کسی باشد که آماده ترین باشد، نه در مرز بازنشستگی.  شما ببینید او چطور سوت زد و یازده بازیکن شیر ما را عصبی کرد.
وی ادامه داد: واقعا برای این انتخاب متاسفم. او قرار بود هفته قبل بازی نفت مسجد سلیمان را سوت بزند، اما استوری می‌گذارد و به یک باره از بازی ما برمی‌دارند و چطور برای دربی انتخاب می‌شود. مربی حریف در بین دو نیمه به سینه بازیکن ما یعنی ترابی می‌زند، اگر دیدید صحنه را نشان دهید. او می‌خواهد بهترین بازیکن ما را عصبانی کند. مربی حریف در شروع نیمه دوم بالا نمی‌آید تا کارت نگیرد و داور و ناظر می‌بینند، اما خیلی راحت از کنار آن می‌گذرند. اینها واقعا تعجب برانگیز است.

مربی پرسپولیس گفت: یک فوتبال خوب، اکتیو و تماشاگر پسند بود، اما استرس داور از همه بیشتر است، داور با تجربه ما.  من همیشه گفتم قوی تر از بهانه هایمان است، اما این داور نیاز داشت که این چیزها را در مورد او بگویم. فوق العاده ضعیف بود. روی گلی که خوردیم، تیم ما 10 نفره بود و دو تعویض هم داشتیم. داور صحنه را می‌بیند، اما اجازه تعویض نمی‌دهد. افتخار می‌کنم که 11 نفره جلو بودیم و 10 نفره یک بر یک شدیم.

مطهری تاکید کرد: آنها با تیم 10 نفره ما و با شاهکار داور و مجموعه اش مساوی کردند، اما ما هیچ وقت تسلیم نمی‌شویم و تا هفته سی ام می‌جنگیم. ما در زمین حق مان را می‌گیریم و جاهای دیگر نمی‌توانیم. این همان پرسپولیس حکومتی است که می‌گفتند؟ مشخص شد  که ما حکومتی هستیم یا تیم‌های دیگر. فقط تیم داوری باید در مورد قضاوت خود در این مسابقه توضیح دهد.

وی در مورد تعویض های پرسپولیس و اینکه گفته می‌شد اگر آقایی مصدوم نمی‌شد قرار بود ادامه دهد، گفت: ما خیلی با استراتژی و با برنامه جلو می‌رفتیم. یک اتفاقی افتاد و بازیکن ما مصدوم شد. بازی در کنترل ما بود و بعد از اینکه آنها روش خود را عوض کردند ما هم خواستیم واکنش نشان دهیم، اما متاسفانه تیم داوری اجازه نداد و دیر تعویض نکردیم. این شاید نگاه هوادار معلومی باشد که فکر می‌کند ما دیر تعویض کردیم. جریانات بازی را ما خیلی دقیق بررسی می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم.

مربی پرسپولیس در مورد اینکه گفتید حق تان را در زمین می‌گیرید و آیا اگر داوری خوب بود، باز هم تیم تان پیروز می‌شد، اظهار داشت: ما در مورد اتفاقی که افتاد و گلی که خوردیم صحبت می‌کنیم. اینکه من می‌گویم حق مان را در زمین می‌گیریم این است که 7 هفته باقی مانده است. فاصله مان 6 امتیاز است، اما تیم حریف هم بازی های سختی خارج از خانه دارد.

وی در مورد اینکه مجیدی هم گفته است داوری به ضرر استقلال هم بوده و آیا شکایت کردن راه حل خوبی است یا خیر، گفت: شکایت مربوط به باشگاه می‌شود، اما امیدوارم کسی از خارج نیامده باشد که این افتضاح داوری را ببیند. اینکه می‌گویید تیم حریف هم به داوری اعتراض دارد، شما می‌توانید این هفته هایی که سپری شده را کنار هم بگذارید و ببینید داوری به سمت کدام تیم بوده است. 

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا نحوه اعتراض گل محمدی خیلی تند نبود، یا خیر، عنوان کرد: ببینید مربیان زیر چه فشاری کار می‌کنند. گل محمدی برای چه اخراج شد؟ آیا چنین صحنه هایی از گروه ما دیده اید؟ او خیلی آرام است و چه اتفاقی افتاده است که به مرز انفجار رسیده است. بازی متوقف شده و دو تعویض قرار است انجام شود، اما اجازه نمی‌دهند. من نمی‌گویم یک مربی این حق را دارد چنین اعتراض کند، اما فشار این بازی آنقدر زیاد بوده که چنین می‌شود. برای چه اجازه ندادند بازیکن ما وارد زمین شود. توپ خیلی راحت به دست عارف غلامی می‌خورد و ساده از آنها می‌گذرند، اما همان توپ به دست رضا اسدی می‌خورد، آماده سوت زدن است. اگر در مورد داوری صحبت می‌کنید چون فشار زیادی روی ما است و داور اصلا در حد این بازی نبود. نمی‌دانم چرا مُد شده که هر داوری می‌خواهد خداحافظی کند به او فینال یا دربی می‌دهند.

مطهری در مورد مسائل فنی مسابقه گفت: استقلال در 10 دقیقه اول خوب بود و کرنر هم گرفت و بعد از دقیقه 15 ما کاملا مسلط شدیم و پشت محوطه آنها صاحب توپ می‌شدیم. در کانال های کناری خیلی خوب می‌آمدیم و موقعیت سازی می‌کردیم. بازی شکل خوبی داشت و هواداران هم راضی بودند. بازی با یک داور سطح بالا  کیفیت مسابقه را خیلی بالاتر می برد.

مربی پرسپولیس در مورد اینکه فکر نمی‌کنید در نیمه دوم دفاعی بازی کردید و به ضررتان شد، عنوان کرد: نه، این نظر شما است. ما موقعیت هم داشتیم. یک زمان هایی کنترل بازی با در اختیار داشتن توپ است و نمی‌گذارید حریف حمله کند. اگر این بازی ادامه داشت و 11 نفره بودیم استقلال به هیچ شکل نمی‌توانست گل بزند. سازماندی دفاعی ما فوق العاده بود و فاصله خطوط مان خوب بود و لحظه ای که 10 نفره شدیم کار خراب شد. اگر عقب نشینی هم بوده، به خاطر شرایط بازی بوده نه دستور تاکتیکی.

وی در مورد اینکه تیم شما نمی‌تواند نتیجه را حفظ کند و این موضوع برای هواداران آزار دهنده شده است، گفت: من به نظر شما احترام می‌گذارم، اما چه زمانی نتیجه ما برگشته شده است؟ ما از هر بازی 2 امتیاز گرفتیم. ما نسبت به سال گذشته همین موقع امتیازهای بیشتری جمع کردیم. با اینکه خیلی از یاران خود را از دست دادیم. بعد می‌گویند ما ثبات داریم؟ کدام ثبات؟ از خط دروازه تا حمله بازیکن از دست دادیم. 

مربی پرسپولیس در مورد اینکه اگر استقلال قهرمان شود آیا آن را پاک می‌دانید یا خیر، تاکید کرد: من اصلا در مورد پاک و غیر پاک صحبتی ندارم و وارد آن نمی‌شوم. گفتم که تا آخر تسلیم نمی‌شویم و نمی‌جنگیم. خود مردم بهترین هستند و می‌توانند تشخیص دهند. اگر من در شروع صحبت هایم تند رفتم به خاطر مسائل داوری بود، چون نتیجه تحت تاثیر داور بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: