پایگاه خبری خانه فوتبال:

مسابقات هفته بیست و سوم لیگ دسته اول فوتبال روز چهارشنبه برگزار می‌شود و ملوان صدرنشین در داربی گیلان به مصاف شهرداری آستارا می‌رود و مس کرمان هم با استقلال ملاثانی دیدار می‌کند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اولین مسابقات فوتبال باشگاهی در سال و قرن جدید در لیگ یک آغاز می شود.

در لیگ دسته اول فوتبال این فصل اگرچه ملوان و مس کرمان مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر محسوب می شوند اما روی کاغذ بیش از چند تیم دیگر شانس صعود دارند. ملوان سال گذشته را با شکست مقابل پارس جنوبی به پایان رساند اما هنوز با 47 امتیاز صدرنشین مسابقات است و این هفته در خانه میزبان تیم شهرداری آستاراست. یک داربی گیلانی که نتیجه اش برای تمامی تیم های بالانشین جدول اهمیت ویژه ای دارد. ملوان هفته های متوالی صدرنشین بوده اما این هفته اگر امتیاز از دست بدهد ممکن است مس کرمان جایش را بگیرد. شاید ملوان در این سال جدید از دو مدافع جدید و استقلالی خود استفاده کند. یزدانی و مرادمند با وجود جدایی از استقلال هنوز در لیگ یک به میدان نرفته اند تا زمزمه بازگشت احتمالی آنها به استقلال دوباره بر سرزبان ها بیفتد. شهرداری آستارا در رده ششم جدول لیگ ایستاده و  در 5 دیدار آخرش 4 برد و یک شکست داشته بنابراین ملوان به هیچ عنوان کار راحتی مقابل شاگردان پایان رافت نخواهد داشت. 

مس کرمان 46 امتیازی در رده دوم جدول منتظر لغزش ملوان است تا به صدر برسد و این هفته هم به مصاف تیم استقلال ملاثانی خواهد رفت تیمی که در رده پانزدهم جدول ایستاده و در 5 هفته آخر 5 تساوی داشته و برای بقا در لیگ تلاش می کند. 

آرمان گهر سیرجان هم به مصاف تیم رایکا بابل تیم 20 امتیازی و شانزدهم جدول می رود. تیم سیرجانی می داند اگر در این بازی امتیاز از دست بدهد ممکن است خیبر خرم آباد جانشینش در رده سوم جدول شود. رایکا برای فرار از منطقه سقوط باید در این بازی امتیاز بگیرد.

خیبر خرم آباد با تیم خوشه طلایی بازی دارد و پیروزی تیم خرم آبادی دور از ذهن نیست البته در تیم خوشه طلایی سرپرست تیم به عنوان سرمربی جدی انتخاب شده است. پارس جنوبی میهمان تیم شمس آذر قزوین است. پارس جنوبی اولین شکست ملوان در این فصل را در 25 اسفند سال قبل رقم زد تا نشان بدهد انگیزه های زیادی برای بازگشت به لیگ برتر دارد. این تیم اگر بتواند در این بازی هم دست پر از میدان خارج شود می تواند یکی دیگر از مدعیان جدید صعود باشد. 

سایپا و مس شهربابک تیم های نهم و دهم جدول لیگ نبرد حساسی را در تهران برگزار می کنند. برنده این بازی می تواند دو سه پله در جدول لیگ صعود کند و مساوی هم دو تیم را در همین میانه های جدول نگه خواهد داشت. شهرداری همدان هم با قشقایی بازی می کند که دو تیم برای حضور در همان رده های میانی جدول تلاش می کنند.

برنامه مسابقات هفته بیست و سوم لیگ یک:

آرمان گهر- رایکا بابل 16:15

شهرداری همدان-قشقایی شیراز 16:15

خوشه طلایی ساوه-خیبر خرم آباد 16:15

شمس آذر قزوین-پارس جنوبی جم 16:15

سایپا-مس شهر بابک 16:15

ماشین سازی تبریز-ویستاتوربین تهران16:15

ملوان-شهرداری آستارا16:15

شاهین شهرداری بوشهر-استقلال خوزستان 16:45

استقلال ملاثانی-مس کرمان ساعت 16:45

جدول لیگ یک:

1- ملوان 47 امتیاز

2- مس کرمان 46 امتیاز

3-آرمان گهر سیرجان 39 امتیاز

.....

16- رایکا بابل 20 امتیاز

17- شاهین شهرداری بوشهر 10 امتیاز

18- ماشین سازی تبریز 9 امتیاز

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: