پایگاه خبری خانه فوتبال:

مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم ملی در بهترین گروه قرار گرفته و با توجه به این قرعه و بازیکنانی که در اختیار داریم توقع‌مان از صعود بالا رفته است.
مارکار آقاجانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد هم‌گروهی تیم ملی فوتبال ایران با انگلیس، آمریکا و برنده دیدار پلی‌آف اوکراین، اسکاتلند/ ولز در جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: ایران در بهترین قرعه ممکن قرار گرفت و هر مربی دوست دارد در چنین گروهی قرار بگیرد. از هر کدام از بازیکنان تیم ملی و اهالی فوتبال بپرسید، این قرعه را‌‌‌‌‌‌‌‌ بهترین گروه برای تیم ملی می‌دانند، زیرا امکان اینکه قرعه ما خیلی بدتر از هم گروهی با انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا باشد وجود داشت. با توجه به این قرعه تیم ملی ما باید به مرحله بعدی جام جهانی صعود کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه خودم دو دوره در جام جهانی کار کرده‌ام، اکنون زمان مناسبی برای تجزیه و تحلیل دقیق تیم‌ها نیست و این کار مقداری زود است. فقط می‌توانیم گروه خودمان را‌‌‌‌‌‌‌‌ با سایر گروه‌ها مقایسه کنیم. در سید یک تیم‌های قوی‌تری مثل برزیل‌، آرژانتین، بلژیک و فرانسه نسبت به انگلیس حضور داشتند. همان گونه که در سید 2 هم حریفانی مثل اروگوئه، سوئیس، آلمان، هلند، دانمارک، کرواسی قوی‌تر از آمریکا هستند. تیم‌هایی مثل سنگال و غنا در سید 4 حضور داشتند که از لحاظ فوتبالی شرایط بهتری نسبت به ولز، اسکاتلند و اوکراین دارند.

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: در بین تیم‌های آسیایی بهترین قرعه برای ایران بود. با توجه به شرایط تیم ملی و بازیکنانی که در اختیار دارد همه توقع دارند تیم ملی برای اولین بار راهی مرحله بعدی جام جهانی شود، این گروه هم اجازه چنین کاری را‌‌‌‌‌‌‌‌ به ما می‌دهد.

آقاجانیان در خصوص اینکه انگلیس همیشه به عنوان یک مدعی وارد جام جهانی می‌شود اما به جز قهرمانی در جام جهانی 1966 نتایج خوبی در این مسابقات کسب نکرده، توضیح داد: انگلیس حدود 60 سال قبل قهرمان جهان شد و در این مدت به جز جام جهانی 2018 و یورو 2020 همیشه در جام جهانی و یورو عملکرد پرنوسانی داشته است. این تیم بالانس ندارد و تیم ملی می‌تواند از همین قضیه استفاده کند. اکنون هم مشخص نیست این تیم با روی خوبش در جام جهانی 2022 حاضر می‌شود یا خیر؟ انگلیس هیچ‌گاه در تورنمنت‌های جهانی و اروپایی تعادل نداشته واین موضوع نکته مثبتی برای ما در جام جهانی است.

وی در مورد اینکه خودش مدتی در آمریکا حضور داشت و با توجه به برتری تاریخی ایران مقابل یانکی‌ها در جام جهانی 1998 شرایط تیم ملی برای دیدار با این تیم چگونه می‌بیند، پاسخ داد: قطعا برد جام جهانی 98 کمک شایانی از لحاظ روحی و روانی به تیم ملی خواهد کرد و روی آمریکایی‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. آمریکا با توجه به آن باخت همیشه از فوتبال ایران ترس دارد.

دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه سبک فوتبال آمریکا پس از غیبت در جام جهانی 2018 با تغییراتی همراه شد، گفت: آمریکا در طول تاریخ همواره برخی بازیکنان خوب در اختیار داشته و حتی در جام جهانی 2014 که آخرین دوره حضورش در این مسابقات بود با وجود هم‌گروهی با تیم‌هایی مثل پرتغال و غنا به مرحله حذفی صعود کرد. با این وجود نسبت به تیم‌های دیگر سید 2 حریف بهتری برای ما است. آنها نسبت به ایران از لحاظ روحی و روانی وضعیت پایین‌تری دارند و شرایط فوتبالی‌شان به هیچ وجه با سایر تیم‌های این سید مثل کرواسی، آلمان، سوئیس، صربستان و هلند قابل مقایسه نیست. می‌توانیم آمریکا را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم مثل جام جهانی 98 شکست بدهیم.

آقاجانیان خاطرنشان کرد: همه می‌دانند تیم ملی برای صعود از جام جهانی نیاز به دیدارهای تدارکاتی خوب و شبیه‌سازی هم‌گروه‌هایش دارد. جام جهانی شرایط خاصی دارد، اما تیم ملی ما از لحاظ بازیکن و قرعه در بهترین شرایط قرار گرفته و به شرط برنامه‌ریزی و انجام بازی‌های تدارکاتی خوب مشکل خاصی برای صعود از این گروه نخواهیم داشت.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اینکه ترجیح می‌دهد از بین ولز، اسکاتلند و اوکراین، در جام جهانی با چه تیمی هم‌گروه شویم، پاسخ داد: بازی کردن مقابل اوکراین نسبت به دو تیم دیگر شرایط راحت‌تری دارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: