پایگاه خبری خانه فوتبال:

 استقلال و پیکان در هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. با این نتیجه استقلال ۵۶ امتیازی شد و فاصله ۶ امتیازی‌شان را با پرسپولیس رده دومی حفظ کردند. پیکان هم با ۳۳ امتیاز در رده هفتم قرار گرفت.

استقلال در حالی با ۵۶ امتیاز در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار گرفته است که بهترین روند امتیازگیری خود را در دهه اخیر حضور خود در این مسابقات به دست آورده است. طبق بررسی‌های انجام شده، آبی‌پوشان پایتخت در چند فصل اخیر تا هفته چهارم نتوانستند بیشتر از ۴۷ امتیاز به دست آورند و این فصل شاگردان فرهاد مجیدی بهترین عملکرد امتیازگیری را در دهه اخیر داشتند.

نتایج روند امتیازگیری آبی‌پوشان تا پایان هفته بیست و چهارم لیگ برتر در دهه اخیر به شرح زیر است:

۱۴۰۰-۱۴۰۱: ۵۶ امتیاز

۹۹-۱۴۰۰:‌ ۳۲ امتیاز

۹۸-۹۹: ۴۲ امتیاز

۹۷-۹۸: ۴۷ امتیاز

۹۶-۹۷: ۳۸ امتیاز

۹۵-۹۶: ۴۴ امتیاز

۹۴-۹۵: ۴۴ امتیاز

۹۳-۹۴: ۴۱ امتیاز

۹۲-۹۳: ۴۷ امتیاز

آخرین قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت در رقابت‌های لیگ برتر به فصل ۹۲-۹۱ بازمی‌گردد که استقلال ۶ بازی تا پایان فصل داشت که با کسب ۵۶ امتیاز در جایگاه نخست جدول قرار داشت و تراکتور نیز در تعقیب این تیم بود و شاگردان فرهاد مجیدی هم ۶ بازی دیگر تا پایان فصل زمان دارند و تا اینجای کار با ۵۶ امتیاز صدرنشین جدول هستند. البته این مساله را باید مد نظر قرار داد که در فصل ۹۲-۹۱، ۱۸ تیم در لیگ برتر حضور داشتند و در فصل بعد از آن، تعداد تیم‌های لیگ برتری به عدد ۱۶ رسید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: