پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران گفت: در موفقیت ما همه کسانی که تاریخ 60 ساله نساجی را نوشتند سهم دارند و خوشحالم از این به بعد این تاریخ را بچه‌های ما می‌نویسند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ساکت الهامی پس از پیروزی مقابل مس کرمان در نیمه نهایی و صعود به فینال جام حذفی اظهار داشت: قبل از هر چیز از مجموعه داوری تشکر ویژه می‌کنم. سیدعلی قضاوت فوق‌العاده‌ای داشت و به او دست مریزاد و خسته نباشید به آنها می‌گویم. بازی سخت و پرفشاری داشتیم.

وی ادامه داد: این هم چالشی برای ما بود که مجبور بودیم با این شرایط جلو برویم. مس کرمان با دفاع منسجم و انسجام تیمی خوب در سازماندهی دفاعی کار می‌کرد. آنها متمرکز بودند. دیدید بعضی اوقات حتی 8 به 2 یا 9 به یک هم می‌شدند. به حسین‌خانی خسته نباشید می‌گویم. او می‌تواند در آینده مربی خیلی خوبی شود و به فوتبال استان کرمان و کشورمان خدمت کند.

وی افزود: شاید تیم حریف امروز تحت تأثیر این جو بود. شرایط  فوتبال همین است. هر تیمی حق دارد دفاع کند. دفاع کردن هنر است. اگر 2 دقیقه دیگر گل نمی‌خوردند بازی به پنالتی کشیده می‌شد و شاید اتفاقات دیگری رقم می‌خورد. به مجموعه مس خسته‌نباشید می‌گویم. به بچه‌های خودمان دست مریزاد می‌گویم که جانانه جنگیدند خوشحالم از اینکه شرمنده هوادارانی که 5 ساعت در راه بودند و دو ماشین در راه چپ کردند و دچار سانحه شدند، نشدیم. 2-3 بازیکن ما واقعاً مصدوم بودند و به زور به این بازی رسیدند و دوباره مصدوم شدند. این برد متعلق به هواداران‌مان است. بیشتر از همه تأثیرگذاری آنها بود. بعد از مدت‌ها یک استادیوم پرشور و یک دست قرمز در آزادی دیدیم.

سرمربی نساجی تصریح کرد: اگر یک طرف این بازی تیمی از پایتخت و از دو قطب فوتبال کشورمان بود فکر می‌کنم برای اولین‌بار استادیوم جایی برای نشستن نداشت. حتی بازی استقلال و پرسپولیس هم اینطور نمی‌شد. به آنها خسته نباشید می‌گویم. برایم مایه خوشحالی است؛ این 5-6 ساعتی که می‌روند تا به شهرشان برسند خوشحال هستند. این برد را به کل شمال ایران تقدیم می‌کنم چون می‌دانستم دل همه آنها با ما است از انزلی، رشت، گرگان، گنبد، ساری و ... و در رأس همه آنها قائمشهر. امروز تعطیل بودند و برای‌شان یک روز ملی  می‌شد. خوشحالم تاریخ 60 ساله این تیم پرهوادار و با ریشه که هویت و جایگاه اجتماعی شهر قائمشهر و اطراف را در بر می‌گیرد امروز خوشحال هستند. این برای من مایه خوشحالی است.

الهامی در مورد اینکه اگر این بازی در قائمشهر برگزار می‌شد برای نساجی که تیمی خانه‌ به دوش است اما برای اولین بار تاریخ سازی کرده به فینال جام حذفی رفته حس و حال دیگری نداشت، گفت: قطعاً همین‌طور است. این تیم از دو سال پیش شروع به کار نکرده است. جا دارد از نادر دست‌نشان و برادر ارجمندشان که پدر معنوی نساجی است یعنی رحیم دست‌نشان یاد کنم. از جواد نکونام تشکر ویژه دارم او از من بیشتر زحمت کشیده، سالی که این تیم به لیگ برتر آمده است. اگر زحمات او بیشتر نباشد کمتر هم نیست در جایگاهی هم که الان هستیم جواد هم سهم دارد. همه کسانی که این تاریخ 60 ساله را نوشتند سهم دارند. خوشحالم از این به بعد این تاریخ را بچه‌های ما می‌نویسند. خوشحالم که یک تیم ریشه‌دار به فینال رسیده تا همین‌جا هم مردم این را از ما قبول می‌کنند  اما بدانند در فینال با یک تیم سخت‌کوش و رقیب خوب به نام آلومینیوم اراک داریم. مطمئنم بچه‌ها با همت و تلاشی که می‌کنند شرمنده نمی‌شویم.

وی تصریح کرد:‌ روزی که اینجا آمدم روی سکوهای وطنی سابق که الان به نام آقا نادر شده قول داده بودم که جنازه‌ام بیفتد اجازه نمی‌دهم این تیم بیفتد، خوشحالم آن اتفاق افتاده و مهم‌تر از آن الان به جایگاه بالاتری فکر می‌کنند. خوشحالم دو تیم خوب شهرستانی به فینال رسیدند و این بدعتی که همیشه یک تیم پایتخت یا صنعتی پرطرفدار در فینال بودند و فکر می‌کنند جایگاه بهتری دارند، برداشته شد. الان دو تیم خوب و با اصالت و با ریشه آمده‌اند ان‌شاءالله فینال خوبی را هم برگزار کنیم.

سرمربی نساجی در مورد اینکه چرا در نیمه اول حدود 10 دقیقه بازی متوقف شد و در انتهای بازی هم درگیری شدیدی به وجود آمد، گفت: من درگیری ندیدم. الان هم در جریان نیستم. اما وقتی داور سوت زد من حق دارم برای تیمم روی نیمکت تیمم خوشحالی کنم. 118 دقیقه زجر کشیدم خوشحالی نکنم؟ حقم است. اگر حرفی زدم حتی از جایگاه خودم هم بیرون نیامدم. اتفاقات و شرایط بازی را در نظر بگیرید. نیمه نهایی جام حذفی و سخت است. به ما هم حق بدهید. ما هم تحت فشار هستیم. من روزه خودم را باز نکردم. نباید این حرف را می‌زدم اما ببینید چه فشاری داشتم که فقط آب خوردم.  فکر می‌کنم بغل زمین 20-30 بطری آب خوردم. به فرزاد هم حق می‌دهم. نیمه نهایی بود و برنده به فینال می‌رفت.

الهامی افزود: چیزی که برای خودم هم جالب بود خودم هم نمی‌دانستم داور چرا میخواهد سوت پایان را بزند. در نیمه گفتند گویا نیمکت تیم مس گفته تماشاگران پشت نیمکت‌ ما برای خودمان است. این را بعداً فهمیدم. بازی با استقلال دیدید که همه استقلالی‌ها پشت نیمکت‌ ما بودند. ما امروز میزبان بودیم. سازمان لیگ میزبان نبود. هزینه‌اش را هم پرداخت کرده بودیم. حالا هر شرایطی هست و حتی با تخفیف ولی هزینه‌اش را پرداخت کردیم. حق‌مان بود از میزبانی استفاده کنیم. اگر از جانب نیمکت ما توهینی شده یا شرایطی به وجود آمد از فرزاد عزیز دلجویی می‌کنم اما مطمئنم از نیمکت ما موردی نبود.

وی ادامه داد: آنها هم حق داشتند گفتم دفاع جانانه حق یک تیم است. این نوع فوتبال بازی کردن برای نتیجه گرفتن باید باشد. ما هم مقابل استقلال دفاع کردیم و به آنچه خواستیم رسیدیم. نمی‌توانم بگویم چرا مس اینطور بازی می‌کند. هیچکس نمی‌تواند ایراد بگیرد ولی نسبت به فوتبالی که بازی می‌کند باید برنامه و هدف داشته باشد. مس این برنامه را داشت. خودمان هم 120 دقیقه زیر توپ نزدیم. آمار پاس ما فکر می‌کنم آمار خیلی بالایی باشد از ریتم خودمان خارج نشدیم همانطور که شروع کردیم همانطور تمام کردیم. فوتبال ما باید به جایی برسد که هدف داشته باشد حتی به غلط، ولی باید هدف داشته باشد.

سرمربی نساجی در مورد اینکه فینال جام حذفی مقابل آلومینیوم در تبریز برگزار می‌شود، گفت: تبریز همیشه برای من یادآور خاطرات خوش است. سرزمین مادری من است. خوشحالم، همیشه آرزویم این بود که اولین جامی که می‌گیرم برای تبریز باشد. تراکتور اولین جامش را با یک مربی ایرانی گرفت. خیلی خوشحالم خاطرات‌مان زنده می‌شود و از اینکه فینال در جایگاهی که شاید برای من مقدس باشد برگزار می‌شود اما برای نساجی جان‌مان را می‌ دهیم. ان‌شاءالله اگر نظر خدا مثبت باشد در همان زمین جام را برای قائمشهر، کل مازندران و شمال می‌بریم.

الهامی در مورد اینکه در آخرین فینالی که حضور داشت اخراج شد، اظهار داشت: فکر می‌کنم در فینال بعدی نیستم که اخراج شوم، خیال‌تان راحت باشد!‌ نمی‌دانم! هستم؟ نمی‌دانم! بعد از آن فینال دیگر اخراج نشدم ولی اگر بدانم با  اخراج جام را به من می‌دهند، همین الان اخراج می‌شوم. مردم شمال حق دارند این جام را داشته باشند. در تراکتور جام را برای اثبات شایستگی‌های خودم می‌خواستم ولی این جام را برای مردم مازندران و شمال می‌خواهم. به جان بچه‌هایم غیر از این نیست خوشحالم از اینکه به فینال رفتم این برایم مایه مباهات است و هیچ فرقی با قهرمانی تراکتور برایم ندارد. 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: