پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت گوشت امروز با نوسان همراه است. قیمت گوشت طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت گوشت به دلیل افزایش دلالان در بازار در مدار گرانی قرار گرفت. قیمت گوشت به دلیل نبود نظارت گران تر شد. جزئیات آینده قیمت گوشت را در ادامه می خوانیم. 

آیا طوفان قیمت گوشت در راه است

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اظهارکرد: دامداران مجبورند همه ی خوراک دام‌ها را به صورت دستی تامین کنند و خوراک هم گران است در نتیجه ممکن است با افزایش نرخ گوشت مواجه شویم.
بازار گوشت در این روزها افزایش نرخ شدید خود را پشت سر گذاشته و روزهای آرامی را به سر می‌برد. اما با این وجود هنوز هم مردم توان خرید گوشت را ندارند و گوشت به طرز شگفت‌انگیزی لاکچری و در سفره‌های مردم کمرنگ شد.اما حالا با خشکسالی، چالشی جدید در راه بازار گوشت است و معلوم نیست در ادامه ی سال ۱۴۰۱ چه بر سر نرخ گوشت خواهد آمد.

در خصوص این موضوع و پیش‌بینی قیمت گوشت در آینده گسترش نیوز گفت‌وگویی با علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی انجام داد که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

ملکی با اشاره به اینکه نرخ هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بعد از تعطیلات عید نوروز و آغاز ماه مبارک رمضان ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان کاهش یافته است، اظهارکرد: درحال‌حاضر نرخ هر کیلوگرم شقه بدون دنبه بین ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزار تومان است و مغازه داران این کالا را با احتساب ۱۰ درصد سود به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند.

قیمت گوشت

وی در ادامه گفت: هنگامی که عرضه و تقاضا در شرایط مساعدی قرار گیرد، نرخ شکسته می‌شود. خریدار بسیار ضعیف است و در نوروز ۱۴۰۱ میزان تقاضا مردم ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد. بنابراین در دو هفته گذشته نرخ گوشت ثبات داشته است.

چراگاه‌ها خالی و دامداران متضرر

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی پیرامون نرخ گوشت در اردیبهشت ۱۴۰۱ بیان کرد: در این فصل از سال دام باید به چراگاه برود و خود را سیر کند اما متاسفانه به علت خشکسالی این امکان وجود ندارد و شرایط مراتع و صحراها برای چریدن دام‌ها مطلوب نیست. دامداران مجبورند همه ی خوراک دام‌ها را به صورت دستی تامین کنند و خوراک هم گران است در نتیجه ممکن است با افزایش نرخ گوشت مواجه شویم. به همین جهت از مسئولان درخواست می‌کنیم به وضعیت دامداران رسیدگی کنند و نهاده‌ها به سهولت و با قیمت‌های بهتر در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد در این صورت شرایط بازار بهبود خواهد یافت.

قیمت گوشت

قیمت انواع خوراک دام

وی در ادامه نرخ انواع خوراک دام را اعلام و تصریح کرد: در حال‌حاضر نرخ هر کیلوگرم کاه ۶ هزار تومان، یونجه ۸ هزار تومان و جو ۱۰ هزار تومان است که این قیمت‌های بالا باعث می‌شود دامدار نتوانند دام خود را با نرخ پایین‌تر عرضه کند زیرا با ضرر همراه است.

اوکراین بیشتر علوفه ما را تامین می‌کرد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه و تامین مقدار زیادی از خوراک دام توسط اوکراین، اظهارکرد: در خصوص واردات خوراک دام اطلاعات زیادی ندارم اما با اطلاعات به‌دست آمده از دامداران مقدار خوراک مورد نیاز از بازار با قیمت‌های ذکر شده تامین می‌شود و مشکل خاصی وجود ندارد.اما اثرات جنگ اوکراین و روسیه هنوز خودش را نشان نداده است. لازم به ذکر است که قبل از جنگ مقدار زیادی از علوفه مورد نیاز توسط اوکراین تامین می‌شد و مبادلات زیادی با هم داشتیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: