پایگاه خبری خانه فوتبال:

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: درمورد بازی های تدارکاتی تیم ملی نه دلالی داریم نه اجازه دلالی می‌دهیم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حسن کامرانی‌فر در مورد نگرانی اهالی فوتبال از وضعیت آماده‌سازی تیم ملی قبل از جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: این نگرانی را‌‌‌‌‌‌‌‌ درک می‌کنیم، اما از چند وقت قبل یک تیم قوی در فدراسیون فوتبال مشغول برنامه‌ریزی است تا با توجه به محدودیت‌هایی که در این دوره از جام جهانی وجود دارد و فقط دو فیفادی در اختیار داریم، بتوانیم از حداکثر فرصت استفاده کنیم. تیمی در فدراسیون فوتبال در حال برنامه‌ریزی است. نامه‌نگاری‌ها در مورد اردو و فیفادی پیش رو که کمتر از یک ماه تا آن فرصت داریم انجام شده است و به زودی برنامه‌ها و بازی‌های دوستانه‌ را اعلام خواهیم کرد.

* مردم درباره تیم ملی نگرانی نداشته باشند

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده و اتفاقات خوبی برای تیم ملی در اردوی آتی خواهد افتاد. در چند روز آینده این برنامه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام خواهیم کرد، اما مردم در مورد تیم ملی هیچ گونه نگرانی نداشته باشند زیرا تمام برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است. امیدوارم بتوانیم در فیفادی اول و دوم از حداکثر زمان برای رسیدن به بهترین شرایط استفاده کنیم و ان‌شاءالله اردوها و بازی‌های خوبی پیش رو داریم.

* تغییر محل بازی برزیل و استرالیا برنامه‌های ما را به هم ریخت

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه در روزهای اخیر کشورهای مختلفی به عنوان حریفان تدارکاتی تیم ملی مطرح شدند و آیا به صورت دقیق می‌تواند 4-3 تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌ که با آنها مذاکرات قطعی انجام شده است، نام ببرد، پاسخ داد: به دلیل اینکه تیم‌های اروپایی بازی دارند در این فیفادی‌ها امکان بازی کردن با آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌ نداریم. قرار بود بازی برزیل و آرژانتین در قطر انجام شود اما این بازی‌ به استرالیا منتقل شد. در مورد دیدار دوستانه با این دو تیم هماهنگی‌هایی صورت گرفت اما به دلیل تغییر محل بازی‌شان مقداری برنامه‌ریزی‌های ما هم بهم ریخت.

* بازی با 3-2 تیم در حال نهایی شدن است

وی ادامه داد: دست‌کم سه بازی خیلی خوب را‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش رو داریم، اما هر زمان قطعی شد نام حریفان را‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق فدراسیون اعلام خواهیم کرد. همچنین برنامه اردو و زمان حضور لژیونرها را‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام خواهیم کرد. بازی با 3-2 تیم در حالی نهایی شدن است، هر زمان قطعی شد  آنها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، اما تیم‌های خوبی هستند و شرایط بازی با آنها برای ما خیلی خوب است.

کامرانی‌فر در مورد اینکه به نظر می‌رسد پس از صحبت‌های میرشاد ماجدی مبنی بر بی‌اطلاعی‌اش از دیدار دوستانه با برزیل و آرژانتین، با تجربه‌تر شده و تا زمان قطعی شدن بازی نام حریفان تیم ملی را‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام نمی‌‌کند، گفت: همین‌طور است. برای اطلاع‌تان باید بگویم صحبت‌هایی شده و کارها در مورد بازی با برزیل و آرژانتین پیش رفته بود. این دو تیم قرار بود در قطر بازی کنند. با دوستانمان هم در این کشور صحبت کردیم اما ناگهان محل بازی برزیل و آرژانتین از قطر به استرالیا تغییر کرد. 

* با توجه به خطر قرمز‌های کشورمان در تورنمنت ژاپن شرکت نکردیم

وی خاطرنشان کرد: شنیده‌اید که قرار است در آینده نزدیک تورنمنت خیلی خوبی در ژاپن برگزار شود. تیم ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم به این تورنمنت دعوت کرده بودند اما به دلیل ملاحظات کشورمان و اسپانسری که این مسابقات داشت، نتوانستیم در آن شرکت کنیم. با توجه به اولویت‌هایی که در کشورمان وجود دارد و خط قرمز ماست، در این تورنمنت شرکت نکردیم اما مطمئن باشید برنامه‌ریزی خوبی انجام شده و همه آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌ به زودی اعلام خواهیم کرد.

* نگاه فیفا و  AFC کمک به فوتبال ایران است نه مداخله 

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه بحث ارسال نامه فیفا و AFC در خصوص تشکیل کمیته سه جانبه برای بررسی حضور تماشاگران و به ویژه بانوان در ورزشگاه صحت دارد، پاسخ داد: همه می‌دانند دغدغه فیفا و AFC در مورد حضور تماشاگران چیست. این دو نهاد نامه‌ مشترک ارسال کرده و خواستند در مورد این موضوع بررسی کنیم. البته در ابتدای آن نامه از فدراسیون فوتبال به دلیل شرایط هیأت رئیسه، انتخاب سرپرست و میزبانی تشکر کردند. ضمن تایید این مسائل در ادامه نامه در خصوص برنامه‌ریزی برای حضور تماشاگران اعلام کردند باید کمیته مشترک از طرف ایران، فیفا و AFC تشکیل شود تا در مورد حضور تماشاگران به نتیجه برسیم.

کامرانی‌فر اضافه کرد: این نامه یعنی آنها به ما توجه دارند و در کنار تمام موضوعات می‌خواهند مشکل فوتبال ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنند. نگاه فیفا و AFC کمک به فوتبال ایران است و قصد مداخله ندارند. دنبال راه حلی هستند تا مسائل را‌‌‌‌‌‌‌‌ به طریقی انجام بدهند. البته صحبتی هم شده تا بتوانیم برای مشخص کردن و جداسازی قسمتی از استادیوم‌های‌مان برای حضور بانوان برنامه‌ریزی کنیم. در همین راستا فرصتی از فیفا خواسته بودیم.

وی در مورد اینکه آیا فیفا برای حضور بانوان تا شهریور به فدراسیون فوتبال فرصت داده، عنوان کرد: فیفا اصلا چنین حرفی نزده، فیفا پس از درخواست برای معرفی این تیم، زمانی تعیین نکرده، بلکه اعلام کرده با تشکیل یک کمیته سه‌جانبه بتوانید مشکل را‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنید. امیدواریم این اتفاق بیفتد و همه بتوانیم در کنار یکدیگر این مورد را‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنیم.

* نمی‌دانم بحث ضبط صدای اینفانتینو برچه اساسی پیش می‌رود زیرا نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام 

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد مسائل مطرح شده نسبت به ضبط صدای رئیس فیفا در جلسه اینفانتینو با مسئولان فدراسیون فوتبال در قطر که در شب گذشته حواشی زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌ به دنبال داشته است و حتی شایعه قهر و ناراحتی اینفانتینو مطرح شد، توضیح داد: تیم ما با اینفانتینو، شیخ سلمان و دوستان دیگر در فیفا و AFC جلسه‌ای برگزار کرد. جلسات خوبی داشتیم و نگاه اینفانتینو به فوتبال ما کاملا مثبت است. قبل از آن اخبار ضد و نقیضی برایش ارسال کرده بودند، اما صحبت اینفانتینو این بود که فدراسیون فوتبال برای ما ملاک است و هر اتفاقی هم بیفتد، صحبت‌های فدراسیون برای ما رسمیت دارد، نه نامه‌ها یا ایمیل‌هایی که مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: ما هم درخواست کردیم حمایت بیشتری از فوتبال ایران داشته باشد. بیشتر صحبت‌ها در مورد وضعیت آماده‌سازی تیم ملی با توجه به تحریم‌ها و پول‌های بلوکه شده ما در فیفا بود و در مورد راه حل‌هایی که از فیفا درخواست کردیم صحبت شد. بیشتر از اینکه فیفا صحبت کند ما درخواست و انتظار داشتیم. 3-2 جلسه ما با مسئولان فیفا و پشت درهای بسته برگزار شد و دو جلسه را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم در فضای عمومی برگزار کردیم. نمی‌دانم بحث ضبط صدای اینفانتینو بر چه اساسی پیش می‌رود، زیرا خودم شاهد بودم. نه چیزی دیدم و نه شنیدم. در کشورهایی که تیم‌هایشان عازم جام جهانی شده‌اند همه کمک می‌کنند تا شرایط در آرامش پیش برود. مطرح کردن برخی موضوعات در این وضعیت فکر نمی‌کنم درست باشد.

* آیا می‌خواهند در آستانه جام جهانی پرونده ویلموتس دیگری خلق کنند؟

وی در خصوص اینکه انتظار می‌رود شرایط تیم ملی و فدراسیون فوتبال در این وضعیت با آرامش بیشتری پیگیری شود، گفت: این موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌ باید در مسائل دیگری جستجو کنیم، باید بررسی شود آیا افرادی که این مسائل را‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کرده و به آن دامن می‌زنند، فقط هدفشان فوتبال است یا اینکه می‌خواهند در آستانه جام جهانی ویلموتس دیگری خلق کنند به هر حال این موارد مهم است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا برای تغییر دراگان اسکوچیچ هم به او فشار آوردند، عنوان کرد: بله، اگر اتفاقات چند ماه گذشته را‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی کنید، به این نتیجه می‌رسید که این موضوع اصلا بحث فدراسیون فوتبال نیست و بحث‌های مهم‌تری داریم. اگر در این وضعیت نیت‌شان کمک کردن است، جای سؤال دارد چرا در آستانه جام جهانی چنین کارهایی انجام می‌شود؟ برخی دنبال این هستند که بار دیگر یک پرونده ویلموتس دیگر یا قرارداد آن چنانی دیگر در فدراسیون فوتبال منعقد شود. تلاش‌هایی می‌کنند تا این کارها را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهند.

کامرانی‌فر اضافه کرد: در مورد افرادی که در فدراسیون  فوتبال مانع برخی مسائل شدند بی‌رحمانه صحبت‌هایی می‌کنند اما مطمئن باشید اجازه نمی‌دهیم بار دیگر قراردادی مثل ویلموتس به فدراسیون تحمیل شود. اگر نگرانی برخی دوستان در هر موضوعی فوتبالی باشد کاملا آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌پذیریم. برخی افراد تلفنی یا حضوری مشاوره و کمک‌های خوبی به ما می‌دهند.

* فدراسیون فوتبال شفاف است و اجازه دلالی در بازی‌های تیم ملی نمی‌دهد

وی در خصوص مطرح شدن شایعه دلالی درباره بازی‌های تیم ملی اظهار داشت: به هیچ وجه چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم. فدراسیون فوتبال در مورد بازی‌های تدارکاتی مستقیم کارهایش را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد و هر یک مسابقه‌ای که بهترین شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تیم ملی داشته باشد در نظر می‌گیریم. مستقیم با فدراسیون‌ها در ارتباط هستیم، وزارت خارجه هم در این میان خیلی به ما کمک کرده و اجازه ندادیم برخی افراد از طریق دلالی کار بازی‌های دوستانه را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام بدهند. در مورد این مسائل به موقع شفاف‌سازی خواهیم کرد. در فدراسیون فوتبال همه چیز شفاف است. هر وزارتخانه یا هر جای دیگری می‌تواند به فدراسیون بیاید و مسائل ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی کند. همان گونه که تاکنون بارها این کار انجام شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: