پایگاه خبری خانه فوتبال:

اینکه چهره هایی چون حمید علیدوستی و یا محمد خاکپور یا حسین فرکی قبول نکرده اند سرپرستی تیم ملی را قبول کنند جای ناراحتی و نگرانی دارد. پست سرپرستی تیم ملی که در فوتبال حرفه ای و امروز به آن مدیر تیم ملی گفته می شود پست کوچکی نیست و می بینیم در کشورهای صاحب سبک فوتبال این پست در اختیار افراد بزرگ و شناخته شده است. مثلا در تیم ملی فوتبال آلمان اولیور بیرهوف است. متاسفانه این سمت در سال های اخیر در اختیار افرادی قرار گرفته که این سمت را کوچک کرده اند و این شاید یکی از دلایل عدم پذیرش این سمت از سوی چهره های شاخص فوتبال کشور بوده است. کما اینکه اکنون شاهد این هستیم حکم سرپرستی تیم ملی برای مجتبی خورشیدی زده شده است که چهره شناخته شده ای در فوتبال کشور بشمار نمی رود و به جای اینکه با حضور روی نیمکت تیم ملی به نیمکت تیم ملی وزن بدهد خود با نشستن روی نیمکت تیم ملی وزن می گیرد و شناخته می شود. 

سوال مهم و اساسی اینجاست آیا اصرار به حضور این ها در پست سرپرستی تیم ملی شده است یا تنها به آنها یک تعارف زده شد و گفتن نه و فدراسیون فوتبال هم بی خیال شد؟ چرا پست سرپرستی تیم ملی برای هیچ کس جذاب نیست؟ این ها جای بررسی و تامل دارد و فدراسیون فوتبال نباید به سادگی از کنار آن عبور می کرد. حمید علیدوستی و شاید محمد خاکپور به خاطر مشغله کاری و هم چنین علاقمندی به دور بودن از فوتبال به فدراسیون فوتبال نه گفتند؛ آیا گزینه های دیگری برای قبول هدایت سرپرستی تیم ملی وجود نداشته است. علی جوادی سخنگوی فدراسیون فوتبال گویی حسین فرکی و مهدی مهدوی کیا را به عزیزی خادم پیشنهاد داده بود و وقتی دید که مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی شده است از سمت خود استعفاء کرد. این بدین معنی است که نه با حسین فرکی صحبت شده است و نه مهدی مهدوی کیا. نزدیک به دهها چهره شاخص که در دهه های اخیر در تیم ملی بازی کرده اند در فوتبال وجود دارد. قطعا در بین این ملی پوش کسانی هستند موجه که شایسته نشستن روی نیمکت تیم ملی هستند اما با آنها صحبت نشده است. سرپرست تیم ملی احتیاج به دانستن زبان انگلیسی، تجربه حضور در جلسات منیجر میتینگ، تجربه بین المللی و هم چنین شخصیت مناسب برای تعامل با بازیکنان و کنترل آنها دارد و این ها همه باید در یک شخص جمع شده باشد و حال این پرسش مطرح است آیا مجتبی خورشیدی دارای چنین شخصیتی هست و می تواند از سمتی که به او محول شده بر آید؟ البته این نکته را هم باید در نظر داشت که فوتبال ایران در خود چهره های کارآمدی برای پست های اجرایی و بین المللی را پرورش نداده است و بسیاری از بازیکنان خوش سابقه تجربه لازم برای حضور پست های این چنینی را ندارند و به همین سبب است که رییس فدراسیون فوتبال می تواند این مسئله را برای انتخاب های عجیب و غریب بهانه کند.  

به یاد چند ماه پیش افتادیم. فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم امید با یحیی گل محمدی – امیر قلعه نویی و دهها مربی دیگر صحبت کرد اما هیچ یک حاضر نشدند سرمربی تیم امید شوند به این بهانه که فدراسیون فوتبال اصلا به تیم امید اهمیتی نمی دهد و این از میزان دستمزدی که فدراسیون فوتبال برای سرمربی تیم امید در نظر گرفته بود مشخص بود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: