پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیشکسوت استقلال گفت: من قبلا هم گفته بودم که فرهاد مجیدی روح برنده شدن را به بازیکنان القا کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، سید هادی طباطبایی درباره قهرمانی استقلال در لیگ امسال، اظهارداشت: به طرفداران استقلال تبریک می‌گویم که در چند سال گذشته خیلی اذیت شدند و لذتی را که باید از فوتبال می‌بردند در سالهای گذشته نبردند. امسال استقلال آرامشی داشت که این آرامش کمک کرد از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کند و نتایجی را گرفت که منجر به قهرمانی شد. ابعاد مختلفی وجود دارد که می‌توان در مورد آن صحبت کرد.

وی افزود: درباره اینکه نقش مربیان چطور بود، مربی ایتالیایی را داشتیم که ساختار دفاعی را خوب می‌شناخت و به ساختار دفاعی استقلال کمک کرد اما از نقش فرهاد نباید بگذریم. من قبلا هم گفته بودم او روح برنده شدن را به بازیکنان القا کرد و بازیکنان همیشه آماده بودند در مسابقه برنده باشند به همین دلیل استقلال کمترین نوسان را داشت. هر بازیکنی که تعویض می‌شد و هر بازیکنی که داخل زمین می‌آمد با تمام وجود تلاش می‌کرد. اینها نشان می‌دهد تیم میل به بردن داشت تا خود را در لیگ امسال به عنوان قهرمان مطرح کند که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

این دروازه‌بان سابق استقلال در پاسخ به این سوال که آیا قصد بازگشت به کشور دارید، خاطرنشان کرد: سرانجام مدرک را باید داشته باشم چون به درد می‌خورد تا اگر فرصتی پیش آمد استفاده کنم اما نه مسئله خاصی نبود که بگویم به خاطر آن آمدم. من یک دوره مربی بودم اما آن را بوسیدم و کنار گذاشتم. بعد از آن سرمربی داماش شدم و فعلا هم در خدمت شما هستیم.

وی همچنین درباره وضعیت تیم ملی گفت: تدارکی که ما می‌بینیم خیلی خاص نیست. مشکلی که فوتبال ما دارد مشکل امروز نیست که بگوییم چرا امروز نتوانسته خوب تدارک ببیند. این مشکلات را یکی دو دهه گذشته داشتیم و فوتبال ما همیشه دچار روزمرگی بوده و باید ساختار داشته باشد تا اگر کسی تغییر کرد برنامه وجود داشته باشد که اجرایی شود وگرنه اگر فدراسیون دچار تغییر شود و بگوییم حالا چه کار کنیم این تغییرات هست مهم این است که برنامه وجود داشته باشد اما متاسفانه از گذشته این برنامه وجود نداشته است و باید از جایی شروع شود. دیدگاهی داشته باشیم و استراتژی تعریف کنیم تا فوتبال به سمت و سویی خاص حرکت کند. باری به هر جهت بودن در شأن فوتبال ما نیست و فوتبال ما فراتر از آسیا می‌تواند باشد.

طباطبایی درباره جلسه هیات مدیره فدراسیون و شکاف بین اعضا، گفت: همه را دیدم و صحبت کردم. اتفاقا من سوال نکردم و برایم جالب بود همه اعضای هیات رئیسه حضور داشتند. دلایل آن را نمی‌دانم اما نقطه مثبت این بود که همه حضور داشتند. امیدوارم خروجی خوبی داشته باشد و به فوتبال ملی کمک شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: