پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: برای فصل آینده صحبت‌هایمان را با نکونام کرده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت باشگاه فولاد خوزستان، حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در مورد وضعیت این باشگاه گفت و گویی انجام داده که مشروح مصاحبه او را در ادامه می‌خوانید:

*درمورد سفر به عربستان، اتفاقاتی که در عربستان رخ داد، صعودتان و این تقویم عجیبی که AFC برای رقابت لیگ قهرمانان در نظر گرفته است، برایمان بگویید.

جا دارد تشکر کنم از پکیجی که دست به دست هم داده تا توانستیم فولاد را که پس از جابجایی ها که تقریبا در وضعیت بحران قرار داشت، مجدداً جمع کنیم و امروز شاهد افتخار آفرینی بودیم و توانستیم سهمیه‌ی ایران را در لیگ قهرمانان آسیا حفظ کنیم. مدیریت شرکت فولاد خوزستان آقای ابراهیمی و همکارانشان، هیئت مدیره‌ی ما، آقای جواد نکونام و کادرشان بسیار منظم و حرفه‌ای کار می‌کنند.

*این که می‌گویند نکونام از صبح زود تا شب کار می‌کند درست است؟

اصلا وقت برایش مطرح نیست و من خیلی خوشحالم از اینکه چنین روندی در حال پیشروی است و با فولاد و بچه‌ها زندگی می‌کند؛ ما هم مدل و اخلاق کاری‌مان همین بوده و وقت می‌گذاشتیم و همین حضور و وقت گذاشتن دست به دست هم داد و باعث شد تیمی که درحال فاصله گرفتن از اقتدارش بود بالاخره جمع شد و هم در لیگ برتر جایگاهش را ارتقا داد و هم تا این لحظه حضوری موفق در لیگ قهرمانان آسیا دارد. الان هم با نکونام در حال بستن برنامه برای فصل بعد هستیم.

* خبرهایی مطرح شده مبنی بر اینکه جواد نکونام ممکن است از فولاد خوزستان جدا شود صحت دارد؟

قطعاً مربیان و بازیکنان و افرادی که موفق باشند خواهان دارند اما نه؛ ما صحبت‌هایمان را کردیم و در حال برنامه ریزی هستیم برای فولادی مقتدر در فصل آینده و همینطور در ادامه‌ی لیگ قهرمانان آسیا که یک رکورد جدید بزنیم.

*یعنی هدفتان این است که فولاد، قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان شود؟ چون شما با پرسپولیس نتوانستید قهرمان شوید. به فینال رفتید ولی نایب قهرمان شدید.

نگذاشتند! روندی که داشت رو به جلو می‌رفت با تغییرات و دخالت هایی که شد برهم خورد! افرادی که تصمیم گیرنده بودند و این جابجایی ها را انجام دادند، باعث شد نوار پیروزی‌های ما در پرسپولیس بریده شود.

*شرایط امروز فدراسیون را چطور می‌بینید؟

الان ما شرایط خوبی نداریم، فدراسیون فوتبال ما باید سریعاً ساماندهی شود؛ حضور ما در جام جهانی الان در هاله ای از ابهام است! باید تکلیف روشن شود، این تنش‌ها، درگیری‌ها و اختلاف در سطح فوتبال ما اصلا قشنگ نیست و این باید سریعاً ساماندهی شود و تکلیف تیم ملی مشخص شود. میرشاد ماجدی، استخوان خرد کرده و از قهرمانان است و دکترای مدیریت دارد. در حال کار کردن است اما باید تکلیف مشخص باشد تا بتواند جلو برود.

* جواد نکونام گلایه دارد چرا از فولاد بازیکنی در تیم ملی نیست. شما هم نسبت به این مسئله حساس هستید؟

بله. خوزستان مهد فوتبال است و فوتبال از خوزستان به سایر استان‌ها صادر شده است. قشنگ نیست که تیم‌ ملی تغذیه‌کننده خوزستانی نداشته باشد. با بدسلیقگی‌ در مدیریت که نگاه سازندگی در پایه نباشد این اتفاق به وجود می‌آید. خوزستانی در تیم ملی نداریم. مقطعی بوده که از فولاد ۶ بازیکن در تیم ملی بازی می‌کردند و ۱۱ بازیکن تیم ملی خوزستانی بودند. باید برنامه‌ریزی کنیم تا تیم‌های پایه به تیم‌های بالاتر ما وصل شوند. خود فوتبالیست‌های خوزستانی مقصر هستند که قدر خودشان را نمی‌دانند. اسم نمی‌برم اما بازیکن فولاد قبل از لیگ قهرمانان غیب شد چون به تیم امید رفته بود. من الان پیگیر شدم او باید محروم شود‌. جای اینکه در شروع خودش را به اوج برساند از بین می‌رود. یا تحریک‌شان می‌کنند یا مشاورهای غلط دارند.

*شما گومز را جذب کردید ولی او زیاد بازی نکرد و انتقادهایی نسبت به این خرید پیش آمد.

 نکونام خیلی تلاش کرد فوروارد پیدا کند. 50-40 مورد را بررسی کردند اما خروجی لازم را نداشت. نهایتا به گومز رسیدیم که نکونام گفت برای لیگ قهرمانان آسیا جواب می‌دهد. سه سهمیه اروپایی‌مان پر بود و پیگیر شدیم فقط برای آسیا او را جذب کردیم. درست است زیاد در میدان نبود اما باید نکونام را بهتر قضاوت کنند. در لیگ داخلی‌مان کولیبالی و پاتوسی دچار اضافه وزن شده بودند و این دغدغه وجود داشت. حضور گومز باعث شد آنها ستاره شوند. زندگی اردویی گومز الگویی برای بچه‌ها بود. او اصول و برنامه داشت اما زمان هماهنگی لازم با تیم را نداشت و وقتی تیمی نتیجه می‌گیرد نیازی به تغییر ندارد. ما به خواسته و هدف‌مان که سرگروهی بود رسیدیم‌.

*در مورد گلایه‌های نکونام پس از بازی با استقلال در مورد حضور هواداران این تیم توضیح دهید.

خودمان هم گلایه داریم‌. کلید کنترل حضور جمعیت در اختیار باشگاه نیست و خودم وقتی وارد شدم، دیدم صدنفر آدم نشسته‌اند و گفتم نمی‌گذارم بازی انجام شود. از طریق افسر امنیتی باشگاه، آقای پورهاشمی با یگان ویژه صحبت کردم که آنها بیرون بروند. یک مقطعی غیب شدند اما باز هم وارد شدند. در VVIP نود درصد افراد را نمی‌شناختم. آنها اصلا قرار نبود بیایند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: