پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ضمن انتقاد از منتقدان سرمربی این تیم از یحیی گل محمدی یک ایراد گرفت.
کوروش برمک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس بعد از شکست مقابل سپاهان و پیش از بازی با تراکتور، گفت: با توجه به حواشی از ابتدای فصل گریبان پرسپولیس را‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفته بود، باید بگویم انتظارات از تیمی که پنج دوره متوالی قهرمان ایران شده، زیاد بود، اما چیزی که در این میان ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ اذیت می‌کرد این بود که برخی از بازیکنان عملکرد ضعیفی داشتند و آن طور که باید و شاید نتوانستند در شأن نام پرسپولیس بازی کنند. از طرف دیگر برخی آسیب‌دیدگی‌ها کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تیم سخت کرده بود و این مسأله همه ما پیشکسوتان و هواداران را‌‌‌‌‌‌‌‌ نگران کرد.

وی ادامه داد: البته یحیی گل محمدی و کادرش زحمت خیلی زیادی کشیدند و نباید از این مسأله غافل شد، اما همان طور که گفتم برخی اشتباهات فاحش و آسیب‌دیدگی بازیکنان شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تیم سخت کرد. به طور مثال آسیب‌دیدگی عیسی آل کثیر، وحید امیری، سیامک نعمتی، سید جلال حسینی و... و تنبیه انضباطی برای برخی از بازیکنان مثل حامد لک و مهدی عبدی باعث شد تا همه بازیکنان همیشه در اختیار کادر فنی نباشند. به نظر من یک جاهایی همین مسائل باعث شد تا تیم دچار مشکل شود. ما همیشه از پرسپولیس حمایت کرده‌ایم و حالا سه بازی سخت پیش روی بازیکنان است. اگر هر سه بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌ با قدرت پشت سر بگذارند و در رده دوم قرار بگیرند، آن وقت می‌توان گفت که نمره کادر فنی و بازیکنان نمره خیلی خوبی است؛ چراکه بعد از چند قهرمانی، یک نایب قهرمانی نمی‌تواند نتیجه خیلی بدی باشد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: متأسفانه مدیران ورزشی درگیر فضای مجازی هستند و عملکرد خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ با فضای مجازی هماهنگ می‌کنند که این خیلی بد است. به نظر من یحیی گل محمدی باید دو سال دیگر در پرسپولیس بماند، اما تیم باید تقویت شود. در ایران آیا بهتر از یحیی گل محمدی داریم؟ برخی صحبت از تمرین‌دهنده خارجی می‌کنند، اما باید بگویم که حمید مطهری خودش از بهترین تمرین‌دهنده‌های ایران است. داود فنایی هم یکی از بهترین‌ها در ایران به حساب می‌آید. آیا در ایران بزرگ‌تر از کریم باقری داریم؟ حضور افشین پیروانی هم یک نعمت است. به همین دلیل است که می‌گویم باید تیم تقویت شود. از طرفی هواداران نباید اسیر فضای مجازی شوند.

وی افزود: به نظر من، پرسپولیس بهترین کادر فنی خودش در این سه دهه را‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد، اما از طرفی برای برخی پیشکسوتان باشگاه متاسف هستم که به کادر فنی حمله می‌کنند. آنها درواقع به اسم یحیی در حال زدن پرسپولیس هستند. استقلال که 9 سال قهرمان نشده بود، اینقدر روی کادر فنی‌اش فشار وارد نکردند که حالا با یک نایب قهرمانی این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ با پرسپولیس می‌کنند. البته از حق نگذریم امسال استقلال تیم بسیار خوب و شایسته‌ای بود. امسال مربیان نقاط ضعف پرسپولیس را‌‌‌‌‌‌‌‌ فهمیدند و با تقویت تیم مطمئنا سال آینده با قدرت برخواهیم گشت. دیروز تلویزیون می‌دیدم که یک ساعت و نیم علیه پرسپولیس برنامه پخش کردند اما آیا برای سپاهان و استقلال هم از این کارها می‌کنند؟

برمک در خصوص بازی فردای سرخ‌پوشان مقابل تراکتور تصریح کرد: به نظرم امسال تراکتور خیلی شرایط خوبی نداشت اما با حضور سرمربی جدیدش وضعیت این تیم بهتر شده است. پرسپولیس همان طور که گفتم سه فینال در پیش دارد و با این سه برد می‌تواند همه ناکامی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ جبران کند. اگر پرسپولیس حتی یک امتیاز از دست بدهد شک نکنید که سپاهان رده دوم را‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهد گرفت و آن زمان کار سخت خواهد شد. اگر در پایان لیگ دوم شویم که بهترین عملکرد کادر فنی خواهد بود اما اگر در رده سوم قرار بگیریم، آن زمان معدل دوستان در کادر فنی پرسپولیس ضعیف خواهد بود.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه برخی از کارشناسان معتقد هستند که این تیم شاید در برخی از بازی‌ها به بن‌بست تاکتیکی رسیده، افزود: بیشتر مربیان شاغل در ایران از دوستان من هستند و مربیان پرسپولیس هم از دوستان نزدیک من به حساب می‌آیند. من به عنوان یک کارشناس که بالاترین مدرک مربیگری را‌‌‌‌‌‌‌‌ در ایران دارم و در تیم‌های باشگاهی و ملی کار کردم، با این حرف مخالفم و بن‌بست تاکتیکی را‌‌‌‌‌‌‌‌ قبول ندارم. اگر پرسپولیس مقابل سپاهان سانتر می‌کند به خاطر این است که به این تیم از عمق نمی‌شود ضربه زد و یا مقابل استقلال شما باید از عمق دفاعی این تیم ضربه بزنید چراکه دفاع آنها آسیب‌پذیر است. هر بازی شرایط خاص خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد.

وی عنوان کرد: پرسپولیس مقابل سپاهان بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌ خوب شروع کرد اما سپاهان نبض بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفت. شاید بازیکنان از قهرمانی استقلال و برد مقابل فولاد مطلع شده بودند که این مسأله فشار زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌ به آنها وارد کرده بود. کنترل کردن احساسات بازیکنان در این شرایط واقعا کار سختی است. از طرفی یک فوتبالیست یک ربات نیست، اما ما مقابل سپاهان گل بد خوردیم و بعد از این گل، تیم کاملا افت کرد. در این زمینه من یحیی را‌‌‌‌‌‌‌‌ مقصر می‌دانم؛ چراکه او باید به گلر اول تیمش شخصیت می‌داد که نداد. او اگر می‌خواست گوهری یا لک را‌‌‌‌‌‌‌‌ دروازه‌بان اصلی تیم بگذارد باید چند بازی به آنها فرصت می‌داد نه اینکه بعد از اولین اشتباه آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌ از ترکیب بیرون بگذارد.

برمک در پایان افزود: از همه پیشکسوتان می‌خواهم که شأن پرسپولیس را‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کنند و به خاطر مشکلات شخصی که دارند، پرسپولیس را‌‌‌‌‌‌‌‌ نکوبند. پرسپولیس از هر نامی مهم‌تر است و همیشه نام‌ها می‌روند اما درنهایت این پرسپولیس است که می‌ماند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: