پایگاه خبری خانه فوتبال:

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: پیشنهاد عزل بنده و همکارانم به صورت مستدل باید در دستورکار جلسه قرار می‌گرفت و به اعضا هم ارسال می‌شد.
  به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، احمدرضا براتی در مجمع فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در ابتدا مایلم مراتب اعتراض قانونی و حقوقی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ بند 2 ماده 14 دستورجلسه مجمع اعلام نمایم؛ چراکه بر اساس ماده بند 2، ماده 37 اساسنامه پیشنهاد عزل باید مستدل باشد، به همراه دستورجلسه برای اعضای مجمع ارسال شود. چنانکه ملاحظه می‌کنید هیچ گونه دلیل و استدلال قابل قبولی که توجیه‌کننده عزل اینجانب و همکارانم باشد ارائه نشده است.
وی ادامه داد: پیشنهاد‌ دهندگان محترم صرفا سوالاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در خصوص تصمیمات ریاست قبلی فدراسیون و سرپرست فعلی ارائه کرده‌اند که ارتباطی با بنده و همکارانم در هیأت رئیسه ندارد، بنابراین با توجه به اینکه برای پیشنهاد عزل هیچ گونه دلیل و استدلال قابل قبولی ذکر نشده است، اصولا مطرح شدن این موضوع در جلسه خلاف قانونی بوده و به آن معترض می‌باشم.
براتی اظهار داشت: با این حال علی‌رغم درج این موضوع در دستورجلسه خلاف اساسنامه و غیرقانونی باشد، اما به احترام سوال‌کنندگان و سایر اعضای مجمع و همچنین برای آگاهی عمومی و ثبت در تاریخ فوتبال بر خود لازم می‌دانم که پاسخ این سوالات را به احترام همکارانم که همگی از دوستان و رفقایم می‌باشند، بدهم؛ سوال اول، به چه دلیل موضوعات مهمی که در سرنوشت فوتبال کشور تاثیرگذار بوده قبل از وقوع به اطلاع اعضای مجمع رسانده نشده است. باید بگویم این سوال به صورت کلی و مبهم مطرح شده و مشخص نیست که منظور سوال‌کننده دقیقا کدام موضوع می‌باشد. اگر منظور آنها عملکرد کلی فدراسیون است که باید در عملکرد فدراسیون اطلاع‌رسانی شود، اما اتفاقات مربوط به رئیس پیشین فدراسیون که هیچ ارتباطی با شما ندارد را چطور به شما اطلاع‌رسانی می‌کردیم. بر اساس بند (د) ماده 38 وظیفه برقراری ارتباط با اعضا به عده رئیس و دبیرکل می‌باشد. مع‌الوصف بنده از طریق مصاحبه با رسانه‌های گروهی و درج در هیات‌های استانی اعتراضات خود را به شما ابراز کرده بودم. 

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: بنده 4 ماه و سایر همکارانم 2 ماه است که این موضوع را در اتوماسیون فدراسیون ثبت کردیم. در مورد تعداد جلسات باید بگویم 9 جلسه برگزار شده است، اگرچه برگزاری برعهده رئیس و یا سرپرست فدراسیون بوده و کم و زیاد آن ربطی به اعضای هیات رئیسه ندارد. اینکه چرا منتشر نشده است باید بگوییم در هیات رئیسه قبلی که طالقانی و همکارانش حضور داشتند، منتشر می‌شد؟

وی ادامه داد: سوال دوم درخصوص عدم برگزاری مجمع عمومی در سال 1400 است، اطلاع دارید که بر اساس اساسنامه فدراسیون برگزاری مجمع وظیفه رئیس و دبیرکل است و بنده و سایر همکارانم مکرر این درخواست را مطرح کرده بودیم که به حکایت اسناد کتبی موجود توسط رئیس فدراسیون قبلی از دستورجلسه خارج شده بود. علاوه بر آن دبیرکل محترم اگر توجه کنند، برگزاری مجمع مستلزم مقدماتی است از جمله فراهم شدن صورت‌های مالی که این وظیفه دبیرکل بوده است. چگونه می‌توان بدون داشتن صورت‌های مالی که امروز هم مورد اعتراض شما است، مجمع را برگزار کرد؟

براتی افزود: در مورد برگزاری بازی در مشهد هم مصوبه هیات رئیسه وجود نداشته و سرپرست فدراسیون شخصا به استاندار خراسان رضوی نامه زده و اعلام کرده که می‌خواهیم بازی را آنجا برگزار کنیم. هیات رئیسه در این موضوع هیچ دخالتی نداشته است. در مورد وضعیت مالی اعزام به قطر هم خود ماجدی باید توضیح دهد چون این مورد هم مصوبه هیات رئیسه نداشته است و بدون دخالت ما تصمیم‌گیری شده است. 

وی تاکید کرد: شما در روز انتخابات به ما رای دادید تا حق و حقوق‌تان را بگیریم، اما چون شخصی مثل براتی پایش را در یک کفش می‌کند و می‌خواهد طبق اساسنامه پیش برود، امروز در لیست عزل قرار می‌گیرد. بله، آقای طالقانی بنده وکیل دادگستری هستم، اگر اطلاع ندارید بدانید. داور ورزشی و قاضی حل اختلافات در کشورهای سوئیس، انگلستان، قطر، مالزی و ایران هستند. وکالت یک شغل خصوصی است و هیچ ربطی ندارد که پول می‌گیرم یا نمی‌گیرم. بنده اگر در یک پرونده آپارتمانی که 2 میلیارد قیمت دارد 200 میلیون پول می‌گیرم که به اندازه یک سال کار در فدراسیون است. پس انتظار داشتید با این رزومه در اینجا رایگان کار کنم؟ مگر پزشک در فدراسیون مفت کار می‌کند؟ هر کس مفت کار می‌کند، شک کنید. من در زمان خود شما هم کار کرده‌ام و حقوق گرفته‌ام و زیرمیزی و رشوه نگرفته‌ام. شأن من این چیزی که شما می‌گویید نیست.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در مورد رای شما هم انتظار دارم آنهایی که معترض و کنشگر بودند، دنبال حق شما بودند. دنبال قرارداد مربیان و باشگاه‌ها و هیات‌ها بودند، از آنها دفاع کنید، نه اینکه به صرف ارائه 4 نامه‌ای که هیچ استدلالی پشت آن نیست ما را بزنید و بیندازید. اگر خطایی متوجه هیات رئیسه است، با چه خط‌کش و متری متوجه این 4 نفر شده است؟ اگر تصمیمی بوده که نبوده، مربوط به جمع بوده است، در حالی که مشخص است که اصلا تصمیم جمع نبوده است. رئیس قبلی و سرپرست فعلی تصمیمی گرفتند که آنها را اجرا کردند و بنده هر پولی گرفتم بابت آن قرارداد داشتم. من بیمه‌ای در فدراسیون ندارم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: