پایگاه خبری خانه فوتبال:

سعید مراغه چیان بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره اتفاقات اخیر باشگاه استقلال و جدایی فرهاد مجیدی اظهاراتی را مطرح کرد.

به عنوان پیشکسوت باشگاه استقلال نظرتان درباره تصمیم فرهاد مجیدی چیست؟

خیلی اشتباه کرد! فرهاد مجیدی اشتباه بزرگی کرد که قطعاً به زودی به آن پی خواهد برد.

چطور؟

این نیست که شما به تیمی مثل استقلال بیایید، یک فصل نتیجه خوب بگیرید و بعد بروید. در استقلال ماندن و نتایج خوب را تداوم بخشیدن شرط است. این است که باعث ارزشمند شدن کار یک مربی می شود.

چرا می گویید مجیدی باید می ماند؟

برای این که او از هر نظر با این تیم آشنا بود. از بازیکنان ذخیره و کمتر بازی کرده گرفته تا نفرات فیکس، همه را مثل کف دستش می شناخت. می دانست چه بازیکنی در چه شرایطی و با چه وضعیتی می تواند کمک حال تیم باشد. این موضوع می‌توانست به او کمک کند تا با ترمیم همین تیم، فصل آینده هم قهرمانی استقلال را تکرار کند و آن وقت بود که می توانست خودش را به عنوان یک مربی مقتدر اثبات کند.

برخی بر این اعتقادند که مجیدی از ترس اینکه اگر سال بعد نتیجه نگیرد استقلال را رها کرده و رفته؟

امیدوارم که اینگونه نبوده باشد. قطعاً مجیدی مربی ترسویی نیست. اگر ترسو بود بعد از وینفرد شفر و استراماچونی که هیچ کس جرأت نمی کرد جای آنها بنشیند، هدایت استقلال را در دست نمی گرفت. مجیدی ترسو نیست اما جوانی کرد. او باید می ماند و با استقلال رشد می کرد.

در این شرایط چه مربی به جای مجیدی می تواند به استقلال کمک کند؟

قطعاً مربی خارجی و بیشتر از هرکسی استراماچونی.

چرا استراماچونی؟

برای این که قبلاً با این تیم کار کرده، با حال و هوای باشگاه استقلال و لیگ ایران آشناست و از همه مهمتر اینکه حالا دیگر بازیکنان استقلال هم با روش کار ایتالیایی ها آشنا هستند.

منظورتان گابریله پین است؟

همانطور که مربی ایتالیایی استقلال اعلام کرده بود این اواخر مجیدی بخش اعظم کارهای فنی را به او سپرده بود. در واقع این اواخر پین بیشتر با بچه ها کار می کرد و از این جهت بازیکنان استقلال با یک مربی ایتالیایی دوباره به شرایط قبل برمی گردند.

چه توصیه و پیشنهادی به مدیریت باشگاه دارید؟

مدیریت باشگاه کارش را خوب بلد است. آقای آجرلو در طول فصل گذشته با این سطح حمایت از کادرفنی شرایطی فراهم کرد که اگر نتیجه ای غیر از قهرمانی رقم می‌خورد باید تعجب می کردیم. در سالهای گذشته همین فرهادمجیدی بارها با فتحی، سعادتمند، مددی و بقیه کسانی که در مدیریت استقلال بودند به مشکل برخورد و نتوانست استقلال را به قهرمانی برساند اما این فصل با مدیریت خوب آجرلو موفقیت را هم تجربه کرد. امیدوارم آقای آجرلو دوباره توانایی هایش را ثابت کند و یک بار دیگر اتفاقات خوبی برای استقلال رقم بزند.

منبع: خبر ورزشی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: