پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرپرست سابق دپارتمان حقوق فدراسیون فوتبال گفت: وقتی از کامرانی فر و ماجدی انتقاد کردم انتظار قطع همکاری با فدراسیون را داشتم.
صفی‌الله فغانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد پایان فعالیت خود در دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: به هر حال وقتی از سرپرست و دبیرکل فدراسیون فوتبال انتقاد می‌کنم، باید این انتظار را داشته باشم که آنها بخواهند با من قطع همکاری کنند. همه اهالی فوتبال شنیدند میرشاد ماجدی در برنامه تلویزیونی گفت اگر بخواهم جایی بروم باید از فغانپور اجازه بگیرم؟ در پاسخ به او می‌گویم نباید از من اجازه بگیری اما اهالی فوتبال توقع دارند وقتی می‌خواهی به عنوان سرپرست فدراسیون به مسافرت بروی از قبل همه مسائل هماهنگ‌شده باشد نه اینکه در شرایط سخت فدراسیون همراه با دبیرکل، فدراسیون را ترک کنید و مسافرت‌تان هم هیچ نتیجه‌ای دربر نداشته باشد.

وی افزود: هزینه پرواز و اقامت ماجدی و کامرانی‌فر به ترکیه از جیب چه کسی تأمین شد؟ در این شرایط چرا نباید کسی از شما بپرسد به کجا می‌روید؟ این انتقاد را نسبت به ماجدی داشتم و همچنان اعتقاد دارم بدون برنامه‌ریزی درست فدراسیون فوتبال را پیش می‌برند. آنها هم گفتند کسی که در کنار ما است، از ما انتقاد می‌کند و به همین دلیل بهتر است دیگر نباشد و نفری بیاید تا هر چه می‌گویند عمل کند.

سرپرست سابق دپارتمان حقوقی فوتبال عنوان کرد: بارها و بارها در طول مدت فعالیت خود در فدراسیون فوتبال موارد مختلف را به ماجدی و کامرانی‌فر تذکر دادم اما از این تذکرات و صحبت‌های من خسته شدند. شاید دلشان نمی‌خواست کارها در فدراسیون درست پیش برود. به همین دلیل با خودشان گفتند بهتر است قطع همکاری کنیم. من هم این موضوع را پذیرفتم زیرا وقتی چنین نابسامانی‌هایی وجود دارد و نمی‌خواهند کاری درست پیش برود، همکاری کردن برای من وجاهت ندارد. 

فغانپور تصریح کرد: از همان روز اولی که انتقادات خود را مطرح کردم، داخل فدراسیون بودم و کنار نبودم. خیلی از اهالی فوتبال هم به من زنگ زده و گفتند حرفت درست است. آنها هم گفتند چرا باید سرپرست و دبیرکل فدراسیون با هم به یک سفر بروند؟ سؤال من از اهالی رسانه و فوتبال این است تاکنون سابقه داشته رئیس فدراسیون برای همراهی تیم ملی در یک بازی تدارکاتی این همه تلاش کند. این اقدام در شأن سرپرست فدراسیون فوتبال است؟ شأن رئیس فدراسیون بالاتر از این حرفها است. نمی‌دانم کانادا چه جذابیتی داشت که آقایان فکر می کردند حتما باید در این سفر همراه تیم ملی باشند اما اعتقاد دارم لزومی نداشت برای برگزاری یک دیدار تدارکاتی، سرپرست و دبیرکل بخواهند با هم تیم ملی را همراهی کنند.

وی اضافه کرد: تیم ملی ایران سرپرست دارد. بر فرض هم اگر بخواهند یک بزرگتر همراه تیم باشد، نباید رئیس و دبیرکل با هم به این سفر بروند. بلکه یک نفر از اینها می‌توانست تیم ملی را همراهی کند. رفت و آمد به کانادا و برگزاری یک سفر تدارکاتی دستکم یک هفته زمان می‌برد. وقتی سرپرست و دبیرکل می‌خواستند به این سفر بروند، چه کسی باید فدراسیون فوتبال را اداره می‌ کرد؟ به صراحت گفتم این شیوه درست نیست ولی صحبت‌های من به مزاج آقایان خوش نیامد و تصمیم به قطع  همکاری گرفتند. ما هم پذیرفتیم.

سرپرست سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه جدا از بحث انتقاداتش شنیده می‌شود یکی از دلایل فدراسیون برای قطع همکاری با او نظر مراجع ذی صلاح بوده است، توضیح داد: تاکنون کسی به من چنین موضوعی را اعلام نکرده است. اگر صحت هم داشته باشد چگونه با انتقادات من با سفر ماجدی و کامرانی‌فر به ترکیه هم‌زمان شد؟ این موضوع بی‌ربط است و تاکنون به من ابلاغ نشده است. روز گذشته نمایندگی حضور در دادگاه را داشتم اما نامه‌ای به من ابلاغ نشده که نتوانم کار کنم. اگر چنین بحثی درست بود، باید فدراسیون فوتبال و نهاد نظارتی به من ابلاغ می‌کردند. این مسائل، شایعات من‌درآوردی است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: