پایگاه خبری خانه فوتبال:

سفیر فیفا در تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: یکی از خوبی‌های تیم شما این است که خیلی باهم صمیمی هستید و جو خانوادگی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم کیهیل در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت:‌ مشخصاً ما تاریخچه فوق‌العاده‌ای مانند آن بازی قدیمی و معروف ایران و استرالیا که باختیم، با هم داریم. موقعی بازی می‌کردم ایران همیشه رقیب سرسختی برای ما بوده، ما همیشه از بازی مقابل هم و بخشی از فوتبال بودن لذت می‌بردیم.

ستاره اسبق فوتبال استرالیا با اشاره به شرایط تیم ملی کشورمان تصریح کرد: خیلی خوشحال‌کننده است که می‌بینم چقدر در رقابت‌های بین‌المللی خوب کار می‌کنند. در جام‌جهانی گروه خیلی سختی دارند. در این تیم دوستان صمیمی زیادی مانند امیر و شجاع که در قطر با هم بودیم، دارم. فوتبال ایران من را تحت تأثیر خودش قرار می‌دهد. ما از دور شاهد لیگ ایران و بازیکنانی که تولید می‌کنند،‌ هستیم. آن‌ها خودشان را در زمین نشان می‌دهند. امیدوارم در جام‌جهانی موفق باشند.

وی در خصوص بازی تاریخی ایران و استرالیا، گفت: من بازی نکردم ولی بازی را از تلویزیون می‌دیدم. در آخر بازی را باختیم. یک بازی تاریخی برای ایران شد. چیزی که وقتی به گذشته نگاه می‌کنید خیلی خاص است. تلاش سخت ما برای صعود که بالاخره 2006 به جام‌جهانی رفتیم. برای ایران این چیزی است که همیشه در موردش شوخی می‌کنیم و در مورد آن تاریخ می‌خندیم. به هر حال ما دوره قبل در جام‌جهانی بودیم. ایران هم بود و دوباره در جام‌جهانی حضور دارد. در کل خاطرات خوبی داریم.

کیهیل در خصوص اینکه حدود 6 سال است با ارگان‌های قطری و فیفا کار می‌کند و چه نظری در مورد جام جهانی 2022 دارد، عنوان کرد: به نظرم جام‌جهانی خارق‌العاده‌ای خواهد شد. اولین جام‌جهانی در خاورمیانه و منطقه عرب است. بهترین موضوع در مورد این اتفاق این است که تیم‌ها می‌آیند و در هتل‌هایشان می‌مانند. مجبور نیستند خیلی جابه‌جا شوند و در مجموعه‌های زیبایی در اینجا تمرین می‌کنند. برای تیم‌های ایرانی هم به نوعی وقتی به قطر می‌آیند محیط محلی حساب می‌شود.

سفیر فیفا گفت: استقبال گرمی از آن‌ها می‌کنیم و همیشه به بهترین نحو با آن‌ها برخورد شده، جام‌جهانی خیلی خوبی می‌شود. گروه‌تان سخت است. آمریکا، انگلستان و ولز را دارید. یکی از خوبی‌های تیم شما این است که خیلی با هم صمیمی هستید. با همدیگر هستید و جو خانوادگی وجود دارد. حمایت فوق‌العاده‌ای دارید. طرفداران‌تان معرکه هستند. این خودش یک ویژگی مثبت است. می‌دانیم قرار است هزاران نفر شاید هم بیشتر هم بیایند که بازی‌ها را ببینند و حمایت کنند. ما بهترین‌ها را برایتان آرزو می‌کنیم چون همانطور که گفتم دوستان بسیار عزیزی دارم که عضو این تیم هستند. مربی، عوامل و افرادی که می‌شناسم و برایشان احترام قائل هستم. امیدوارم خوب کار کنید و از گروه‌تان صعود کنید.

کیهیل در مورد گروه بسیار سخت ایران و شناختی که از تیم‌های آن به خاطر بازی در لیگ برتر انگلیس دارد، عنوان کرد:‌ انگلیس را خیلی خوب می‌شناسم چون آنجا 15 سال بازی کردم. با این کشور به عنوان یک بازیکن رابطه نزدیکی دارم. ولز هم جایی است که من مدرک یوفا را گرفتم و به دستگاه‌های بین‌المللی نزدیکی زیادی دارد. در زمان مدرک گرفتنم به بازیکن‌ها، تیم‌هایی که بازی می‌کنند و ستاره‌هایی که داشتند برخوردم. باید بگویم بازیکنان باتجربه زیادی دارند. از رمزی گرفته با بیل و جو آلن در وسط میدان و همچنین بعضی از بازیکنان جوان مثل ویلیامز و جیمز.

وی افزود: در نهایت آمریکا که من در لیگ این کشور بازی کردم. شاهد رشد استعدادهای آن‌ها در طی سال‌ها بودم. تیم اولشان را در نظر داشتم و می‌دانم که چقدر خوب کار می‌کنند. گروه سختی خواهد بود. برگ برنده ایران بازیکنان بسیار خوب زیادی است که دارد. مثل طارمی گلزن، پرشور در وسط میدان و دفاع. فقط باید حواستان باشد که این بازیکنان با هم خوب هماهنگ و برای سه بازی سخت آماده شوند.  جام‌جهانی هیچ وقت آسان نبوده، من در 4 دوره بازی کردم. به اندازه کافی خوش‌شانس بودم که زمان فوق‌العاده‌ای را چه از نظر فردی و چه از نظر تیمی تجربه کنم. از نظر فردی زمان خاصی است تا بازیکنان این لباس را با غرور تنشان کنند و نماینده میلیون‌ها طرفدار باشند. طرفدارانی که از پرشورترین‌ها در دنیا هستند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: