پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال جوانان به انتقادات از انتخابش واکنش نشان داد.
صمد مرفاوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره انتخابش به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال جوانان اظهار داشت: حدود یک ماه و نیم پیش از من و برخی دوستان دیگر برنامه خواستند. ما هم برنامه خود را اعلام کرده و جلسه ای هم با اعضای کمیته فنی داشتیم اما انتخاب سرمربی این تیم طول کشید. درنهایت در جلسه‌ای که روز گذشته برگزار شد مرا به عنوان سرمربی تیم جوانان انتخاب کردند. برای من افتخار است که در تیم جوانان کار کرده و به جوانان کشورم خدمت کنم. از کمیته فنی تشکر می‌کنم و امیدوارم با کمک این کمیته و حمایت فدراسیون فوتبال، عملکرد موفقی داشته باشیم.

* نیازی نیست کسی رزومه مرا ببیند همین که خدا ببیند کافی است

وی در مورد اینکه پس از این انتخاب برخی منتقدان اعلام کردند صمد مرفاوی مدتی است سرمربیگری نمی‌کند و سابقه زیادی هم در فوتبال پایه ندارد، گفت: مربیگری خود را از فوتبال پایه شروع کردم و در نوجوانان، جوانان و امید استقلال فعالیت داشتم. در این رده چندین سال مربیگری کردم. شاید برخی بازیکنان پس از اتمام فوتبال خود سریع دوست داشته باشند رو به مربیگری در سطح بزرگسالان بیاورند ولی من چنین کاری نکردم و مرحله به مرحله در مربیگری بالا آمدم. سابقه من در فوتبال پایه مشخص است. نفرات زیادی که روزی ستاره استقلال و تیم ملی شدند، با من در تیم‌های پایه این باشگاه کار کردند.

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال جوانان خاطرنشان کرد: سابقه مربیگری و دو دوره سرمربیگری استقلال دارم. در برخی تیم‌های لیگ برتری دیگر هم به عنوان سرمربی کار کردم. سال گذشته مدیر فنی استقلال بودم. فردی نبودم که بیرون از فوتبال باشم و ناگهان سرمربی تیم جوانان شوم. کار من مربیگری است. انتقادات همیشه وجود دارد اما همه می‌دانند بازیکنان زیادی را تحویل فوتبال دادم، اما این مسائل دیده نمی‌شود. نیازی هم ندارم کسی چنین مسائلی را ببیند. همین که خدا  ببیند، برای من کافی است و کار خودم را انجام می‌دهم زیرا طبق اصولم کار می‌‌کنم.

* برنامه ها عقب افتاده و باید فشرده کار کنیم

مرفاوی در مورد اینکه آیا پس از انتخاب به عنوان سرمربی تیم جوانان، برنامه جدیدی به کمیته فنی داده است، توضیح داد: در برنامه قبلی که به فدراسیون فوتبال دادم و درباره اش در کمیته فنی صحبت شد، قرار بود کار خود را از 15 اردیبهشت شروع کنیم و این مرحله تا اول خرداد ادامه داشت.  می‌خواستیم نفراتی که استعدادیاب‌ها شناسایی کرده بودند، محک بزنیم و 50 نفر از آنها را انتخاب کنیم، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد و برنامه ما عقب افتاد. البته به دلیل امتحانات بچه‌ها برای تمرین کردن در خرداد برنامه ای نداشتم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عقب‌افتادن برنامه‌ها، باید کار خیلی فشرده‌ای انجام بدهیم. باید 50 نفر منتخب خود را از بین حدود 196 بازیکنانی که در استعدادیابی انتخاب شدند شناسایی کنیم. البته سعی داریم به مناطق مختلف سر بزنیم تا اگر فردی باشد که از چشمان استعدادیاب‌ها پنهان مانده است، او را هم انتخاب کنیم. این نفرات هم باید به محک خوردن در اردوی تیم جوانان امید داشته باشند. هر چند زمان‌ ما خیلی محدود است اما افرادی را مأمور می‌کنیم تا در زمانی که تیم کار آماده‌سازی خود را انجام می‌دهد، به مناطق مختلف بروند و اگر بازیکن توانمندی وجود داشت، او را شناسایی کنند.

* نامشخص بودن زمان آغاز تمرینات و کادرفنی تیم ملی جوانان

سرمربی تیم ملی جوانان در مورد زمان شروع تمرینات این تیم گفت: در جلسه آتی کمیته فنی برنامه خود را اعلام می‌کنیم اما زمان شروع تمرینات مشخص نشده است.

مرفاوی در مورد اینکه قرار است از چه نفراتی به عنوان کادرفنی تیم جوانان استفاده کند اظهار داشت: این موضوع هم هنوز مشخص نشده، باید نفرات مدنظر خود را به کمیته فنی معرفی کنیم تا پس از تأیید در این کمیته با آنها همکاری کنیم. البته من هنوز نفرات مدنظرم را به این کمیته معرفی نکرده‌ام. 

* تورنمنت کافا را به چشم دیدارهای دوستانه می‌بینیم

وی در خصوص لزوم برگزاری دیدارهای تدارکاتی برای تیمش پاسخ داد: مرداد قرار است در تورنمنت کافا شرکت کنیم. این مسابقات را به چشم بازی‌های تدارکاتی می‌بینیم. پس از حضور در تورنمنت کافا هم با تیم‌های داخلی بازی دوستانه انجام می‌دهیم. قطعا در مرداد و اوایل شهریور تیم‌های لیگ برتری و دسته اولی آماده ای وجود دارند که قبل از اعزام به مسابقات مقدماتی آسیا از فرصت بازی دوستانه با این تیم‌ها استفاده کنیم.

* ماجدی از جنس فوتبال است و می‌داند تیم ما به چه برنامه هایی نیاز دارد

سرمربی تیم ملی جوانان در مورد درخواست خود از فدراسیون فوتبال و میرشاد ماجدی برای حمایت از این تیم گفت: ماجدی از جنس فوتبال است و می‌داند برای آمادگی تیم‌های ملی چه برنامه‌هایی نیاز است. سعی داریم برنامه‌های خود را به کمیته فنی و فدراسیون فوتبال ارائه بدهیم و امیدواریم تا جایی که مقدور هست کارها را برای ما انجام بدهند. باید از شرایط و امکانات موجود بهترین استفاده را ببریم. 

مرفاوی در خصوص شناخت خود از قرقیزستان، امارات و برونئی به عنوان حریفان تیم ملی در مسابقات مقدماتی زیر بیست سال آسیا اظهار داشت: تاکنون آنالیزی درباره این تیم‌ها نداشتم زیرا انتخاب به عنوان سرمربی تیم جوانان تا روز گذشته مشخص نبود فقط برنامه داده و همه مسائل را در آن قید کرده بودند اما باید آرام آرام کار خود را شروع کرده و حرف تیم را آنالیز کنیم تا با کسب اطلاعات لازم از شرایط حریفانمان روی تیم جوانان خودمان کار کنیم.

* از مربی خارجی در کادرم استفاده نمی‌کنم

وی در خصوص احتمال حضور مربیان خارجی در کادرفنی این تیم عنوان کرد: نفرات داخلی توانمند هستند و فکر نمی‌کنم از خارجی‌ها در کادرفنی هم استفاده کنند.

* استقلال با مجیدی یا بدون او راه خودش را می‌رود

سرمربی پیشین استقلال در مورد شرایط این تیم پس از جدایی فرهاد مجیدی عنوان کرد: استقلال مسیر خودش را می‌رود و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. به هر حال مجیدی تصمیم گرفت از استقلال برود اما این تیم بزرگ است و قطارش هیچ وقت از حرکت نمی‌ایستد. استقلال با مجیدی یا غیر مجیدی راه خودش را می‌رود. مهم این است که این تیم حرکت خودش را انجام می‌دهد. امیدوارم جایگزین مجیدی هم بتواند موفقیت قبلی را بار دیگر تکرار کند.

مرفاوی درباره فشارهای وارد شده روی مدیریت این باشگاه برای انتخاب سرمربی خارجی پاسخ داد: استفاده از مربی خارجی یا ایرانی نظر هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه است. آنها تصمیم گیرنده هستند و امیدوارم بهترین تصمیم را هم بگیرند. اینکه من بگویم خارجی بهتر است یا ایرانی تأثیرگذار نیست. 

* فوتبال ما غریبه پسند شده است

وی در مورد اینکه از لحاظ فنی نظراتش می‌توند برای هیأت مدیره باشگاه راهگشا باشد توضیح داد: مربی ایرانی یا خارجی مزیت‌ها و معایبی دارد. مربی ایرانی کامل روی فوتبال ما شناخت دارد و اگر چنین مربی انتخاب شود از نیروهای خودمان استفاده کرده‌ایم. مربی ایرانی که در سطح اول باشد تمام مسائل را به خوبی می‌شناسد. مربی خارجی برای شناخت از مسائل و جو فوتبال ما نیاز به زمان دارد. ایراد استفاده از مربی خارجی این است. حسنش هم این است که او از اتفاقات قبلی استقلال آگاهی ندارد که بخواهد استرس بگیرد. به ایران می‌آید،  قراردادش را می‌بندد و هر اتفاقی بیفتد، پولش را می‌گیرد و می‌رود. متأسفانه فوتبال ما تا حدی غریبه‌پسند شده است اما امیدوارم به مربیان داخلی هم احترام گذاشته شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: