پایگاه خبری خانه فوتبال:

ایران خودرو بزرگترین خودروساز ایران و خاورمیانه است.ایران خودرو با نام ایران ناسیونال آغاز به کار کرد.ایران خودرو انواع خودروهای بنزینی و دیزلی سبک و سنگین را تولید می کند.ایران خودرو سعی در بروز رسانی تولیدات دارد. ایران خودرو نبض بازار را کنترل می کند.

ایران‌خودرو اعلام کرد که محصول جدید این شرکت، به نام ریرا به زودی به بازار عرضه می‌شود. قیمت احتمالی این خودرو چقدر است؟ ریرا کیفیت مناسبی دارد؟

ایران خودرو محصولات خود را پیش فروش کرد.محصولات ایران خودرو به صورت قرعه کشی ارائه می شد که محصولات ایران خودرو طرفدار زیادی دارد.محصولات ایران خودرو با قیمت جدید ارائه میشود. گروه صنعتی ایران خودرو در فروش این هفته خود، سه محصول راناپلاس با سقف شیشه‌ای، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای و دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک را به صورت فوق‌العاده و با موعد تحویل حداکثر سه ماهه عرضه می کند. 

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد که به زودی، اولین کراس اوور ملی این شرکت با نام تجاری ریرا به بازار ارائه می‌شود.

او افزود: ریرا همان نام تجاری پروژه K125 است. (اسب بخار)

ایران خودرو

آیا ریرا کیفیت خوبی خواهد داشت؟

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: خودروی ریرا اولین خودروی کراس‌اوور تولید ایران است. ایران‌خودرو اعلام کرده است که این خودرو بر اساس پروژه K125 تولید می‌شود. اما شکل ظاهری آن نشان می‌دهد که پلتفرم ریرا بر اساس خودروی پژو ۲۰۰۸ باشد. در نتیجه احتمال این وجود دارد که ظاهر ریرا به پژو شباهت داشته باشد.

او افزود: نکته مهمی که در این کراس‌اوور ملی وجود دارد این است که به احتمال زیاد طراحی کابین را به قطعه‌سازان ایرانی می‌سپارند تا از شباهت آن به پژو کاسته شود.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: به نظر نمی‌رسد کیفیت مواد اولیه ریرا همانند دنا و پارس باشد. حتی اگر در نهایت از طراحی خوبی برخوردار شود، کیفیت خوبی نخواهد داشت. زیرا مرکز تحقیقات این شرکت خودروسازی، سفارش قطعه با کیفیت مناسب را به قطعه‌ساز نمی‌دهد.

ایران خودرو

موتور احتمالی محصول جدید ایران‌خودرو

جعفری توضیح داد: موتورهای محصولات ایران‌خودرو TU5 است که در خودروی ۲۰۶ تیپ پنج نیز این موتور استفاده شده بود. البته باید به این نکته توجه کرد که همه قطعات این موتور چینی است. گیربکس این خودرو نیز در خودروهای ۲۰۶ و ۲۰۷ بکار رفته و از نظر کیفی در سطح مناسبی قرار ندارد.

به گفته جعفری، این موتور نباید در خودرویی با چنین ابعدادی به کار گرفته شود. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود «ریرا» به لحاظ فنی، ایرادات زیادی داشته باشد.

قیمت احتمالی و زمان عرضه

این کارشناس خودرو در رابطه با قیمت احتمالی این کراس‌اوور ملی گفت: احتمال دارد این خودرو قیممتی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان داشته باشد.

ریرا چه زمانی به بازار عرضه می‌شود؟

او توضیح داد: رونمایی ریرا یک شوی تبلیغاتی برای ایران‌خودرو بود. به نظر نمی‌رسد این شرکت بتواند به زودی این محصول را تولید و به بازار عرضه کند و احتمالا ریرا تا یک یا دو سال دیگر عرضه می‌شود.

ایران خودرو

جزئیات مهم درباره طرح های جدید فروش ایران خودرو

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت از اعلام طرح‌های فروش خودرو خارج از روند قرعه‌کشی به‌زودی خبر داد و گفت: مرحله دوم قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه تیرماه برگزار می‌شود.

"منوچهر منطقی" افزود: در پی افزایش تولید خودروهای کامل در خودروسازان داخلی و افزایش عرضه خودرو در سال ۱۴۰۱ به میزان بیشتر از ۲۰۰ درصد سال گذشته  و در پی مباحث مرتبط با اعلام اسامی برندگان نخستین مرحله تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، به دستور وزیر صمت مقرر شد به همه منتخبین که نامشان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شده است (اعم از منتخبان اصلی ‌و ذخیره) خودرو تخصیص داده شود.

وی گفت: در خصوص واگذاری خودرو به منتخبین فهرست ذخیره (رزرو) پس از اتمام مهلت ثبت‌نام منتخبین اصلی در روز ۲۵ خرداد، اطلاع‌رسانی تکمیلی انجام خواهد شد.

منطقی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که در پی استقبال هم میهمان عزیز از عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و رضایت بیش از ۹۰ درصدی مخاطبان از این شیوه واگذاری، روند واگذاری خودرو هم‌زمان با افزایش نرخ تولید خودروهای کامل تداوم خواهد یافت و دور بعدی در تخصیص نیز در تیرماه انجام می‌شود.

وی بیان‌ داشت: در خصوص طرح‌های فروشی که در همین دوره از قرعه‌کشی خارج‌شده‌اند، به‌زودی اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

منبع: مه شو

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: