پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت گوشی در بازار طی سال های گذشته با نوسان همراه بود. قیمت گوشی پس از گرانی ارز افزایشی شد. قیمت گوشی به دلیل افزایش تقاضا گران تر شد. قیمت گوشی به دلیل ممنوعیت واردات گران تر شد. قیمت گوشی امروز در بازار را می خوانیم.

قیمت انواع موبایل در بازار (خرداد ماه)

قیمت موبایل اپل مدل iPhone 13 CH به ۳۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین موبایل سامسونگ مدل Galaxy A73 5G SM-A736B/DS به ۱۴ میلیون رسیده است. مدل iPhone 13 Pro Max A2644 گران ترین گوشی اپل است که حوالی ۵۶ میلیون قیمت خورده است.

برند                مدل                                    حافظه داخلی (گیگابایت) دوربین (مگاپیکسل) قیمت (تومان)

 

اپل

 iPhone 13 CH

۱۲۸

۱۲

۳۵,۲۰۰,۰۰۰

 شیائومی  

Mi 11i 5G M2012K11G 

۲۵۶

۱۰۸

۱۷,۴۰۰,۰۰۰

سامسونگ

  Galaxy A73 5G SM-A736B/DS

۲۵۶

۱۰۸

۱۴,۸۰۰,۰۰۰

نوکیا

C1 2nd Edition 2021

۱۶

  ۵ 

۱,۴۰۰,۰۰۰

شیائومی

Redmi Note 11 pro 5G 

۱۲۸

۱۰۸

۸,۲۰۰,۰۰۰

اپل

iPhone 13 Pro Max A2644

۲۵۶

۱۲

۵۶,۸۰۰,۰۰۰

 شیائومی 

 POCO M3 PRO 5G M2103K19PG

 ۶۴

۴۸

۴,۳۰۰,۰۰۰

سامسونگ

  Galaxy A22 SM-A225F/DSN

۱۲۸

۴۸

۵,۴۰۰,۰۰۰

سامسونگ

  Galaxy Note 20 Ultra SM-N985F/DS

۲۵۶

۱۰۸

 ۲۶,۷۰۰,۰۰۰

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: متأسفانه برخی افراد گوشی‌هایی را که مطابق با استانداردهای برخی کشورها مانند هند، نپال و اندونزی تولید شده و فاقد اصالت لازم است با ۳۰درصد قیمت کمتر وارد و به نام گوشی‌های اصل به مشتریان عرضه می‌کنند.
تازه‌ترین آمارهای رسمی از رشد میزان و ارزبری بالای واردات رسمی گوشی تلفن همراه از سال۹۸ تا پایان آذر ماه امسال حکایت دارد این روند، گوشی موبایل را به لحاظ ارزش، صدرنشین جدول واردات در ۹ماه منتهی به آذر ماه امسال کرده است.
آنطور که روزنامه همشهری نوشته، معاون فنی دفتر آمار گمرک ایران با بیان اینکه تلفن همراه در ۹ماه منتهی به آذرماه امسال با رشد ۴۲درصدی در صدر کالا‌های وارداتی قرار داشته است، گفت: در این مدت ۱۳میلیون و ۶۱هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲میلیارد و ۹۴۲میلیون دلار با رویه تجاری (به غیراز ورود موبایل توسط مسافران یا اصطلاحا رویه مسافری) وارد کشور شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد رشد ۴۲درصدی و از نظر ارزش رشد ۱۱۷درصدی داشته است. آرزو غنیون، افزود: میزان واردات گوشی تلفن همراه در ۹ماه سال‌جاری نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد نیز ۳میلیون و ۸۹۶هزار دستگاه بیشتر شده است. او افزود: گوشی تلفن همراه در بین ۱۰قلم عمده کالا‌های وارداتی به لحاظ ارزشی نخستین کالای وارداتی بوده است.

 

همچنین حدود دو میلیارد و ۹۰۰میلیون دلار به واردات این کالای مصرفی اختصاص یافته که ۸درصد از ارزش کل واردات کشور در ۹ماه سال‌جاری را شامل می‌شود. غنیون افزود: میزان واردات گوشی تلفن همراه در ۹ماه سال‌جاری نسبت به‌مدت مشابه پارسال، از نظر تعدادی ۳میلیون و ۸۹۶هزار دستگاه بیشتر شده است. او در مورد قیمت تلفن همراه وارداتی گفت: متوسط قیمت واحد هر دستگاه گوشی تلفن همراه وارداتی در مدت زمان مورد بررسی ۲۲۵ دلار بوده است که نسبت به متوسط ارزش وارداتی هر دستگاه گوشی تلفن همراه در ۹ماه سال گذشته(۱۴۸دلار) ۷۷ دلار بیشتر بوده و این رقم متضمن افزایش ۵۲درصدی شاخص متوسط ارزش وارداتی این کالاست.

همچنین بررسی میزان واردات گوشی‌های تلفن همراه با ارزش بالای ۶۰۰دلار در مدت زمان مورد بررسی نشان می‌دهد ۵درصد از تعداد کل واردات گوشی‌های تلفن همراه وارداتی به گوشی‌های بالای ۶۰۰دلار اختصاص داشته اما با توجه به قیمت بالای این نوع گوشی موبایل حدود ۲۷درصد ارزش کل گوشی‌های وارداتی در مدت مذکور به گوشی‌های تلفن همراه لوکس اختصاص داشته است.
مورد عجیب واردات گوشی‌های هندی و نپالی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی ‌تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در توضیح یک عامل عجیب افزایش واردات گوشی تلفن همراه گفت: متأسفانه برخی افراد گوشی‌هایی را که مطابق با استانداردهای برخی کشورها مانند هند، نپال و اندونزی تولید شده و فاقد اصالت لازم است با ۳۰درصد قیمت کمتر وارد و به نام گوشی‌های اصل به مشتریان عرضه می‌کنند. باید سازمان بازرسی وارد عمل شود و با این تخلفات برخورد کند.

درستی، افزود: این شیوه واردات موجب زیان مصرف‌کنندگان و واردکنندگانی شده که گوشی و تبلت را از برندهای اصلی تامین و با سود خرده‌فروشی مصوب عرضه می‌کنند. او افزود: این موضوع یکی از عوامل رشد واردات گوشی در دو سال اخیر بوده است و متأسفانه اینگونه گوشی‌ها که استانداردهای لازم برای استفاده در ایران را ندارد به راحتی وارد و با سود بالا نسبت به هزینه تمام‌شده در بازار عرضه می‌شود. او افزود: قیمت گوشی بر مبنای نرخ روز ارز نیمایی محاسبه می‌شود و در مقایسه با نرخ ارز در سال‌های۹۷ و ۹۸ و قیمت کنونی ارز نیمایی، قیمت گوشی افزایش مشهودی نداشته است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: