پایگاه خبری خانه فوتبال:

دبیر فدراسیون فوتبال گفت: ای کاش کمیته فنی گزارش خود را به فدراسیون فوتبال ارائه می‌کرد. در مورد سرمربی تیم ملی تنها موضوعی می‌توانم بگویم این است که نیاز به تصمیم هیأت رئیسه فوتبال دارد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حسن کامرانی فر در پایان ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروسه ثبت نام نامزدها در انتخابات فدراسیون فوتبال انجام شد. امروز ساعت 16 زمان ثبت نام به پایان رسید و تا قبل از ساعت 16 هر کسی وارد فدراسیون شده بود و در سامانه هم ثبت نام را انجام داده بود مراحل اداری اش انجام شد. دقیق بخواهم بگویم بیش از 10 نفر در بخش ریاست ثبت نام کرده‌اند. نواب رئیس دو سه نفر موفق به ثبت نواب رئیس خود نشدند.

وی افزود: در بخش مدیران عامل هم بیش از 10 نفر از مدیران عامل باشگاه‌ها ثبت نام کرده اند که در حال حاضر با کمیته بدوی انتخابات در حال برگزاری جلسه و بررسی مدارک هستیم. تمامی پرونده ها در اختیار این کمیته قرار می گیرد. وظایف این کمیته است که صلاحیت ها را بررسی کنند و اعضای شرکت کننده را تایید و ابلاغ کنند و ما هم وارد پروسه برگزاری شویم. 21 روز این عزیزان فرصت کار دارند.

کامرانی فر ادامه داد: واقعیت در مورد انتخابات باید بگویم اینکه تمام پروسه انتخابات توسط کمیته بدوی انتخابات مشخص شده چه زمان بندی و مسایل مختلف که مربوط به انتخابات بوده توسط این عزیزان تصمیم گیری شده و ما مجری تصمیمات شان هستیم. این کمیته هم در حال حاضر تشکیل جلسه داده اند و مشغول بررسی هستند.  یکسری از افراد در موعد مقرر ثبت نام کردند و به موقع هم در فدراسیون حضور داشته اند اما شاید یکسری از مدارکشان ناقص است که کمیته تعیین می کند تا چه زمانی افرادی که نقص مدرک دارند می توانند آنها را تکمیل کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی براینکه احمد مددی خارج از زمان تعیین شده به فدراسیون مراجعه کرد، گفت: بله ایشان حدود ساعت 6 عصر آمد و از بزرگان فوتبال هستند و زحمات زیادی در فوتبال کشیده‌اند. چون یک ساعت بعد از موعد مقرر آمد ثبت‌نامی از ایشان صورت نگرفت ما ایشان به لحاظ ادب و احترام با ایشان صحبت کردیم اما ثبت‌نامی از ایشان انجام ندادیم. ایشان جزو بزرگان فوتبال هستند و ما به ایشان احترام گذاشتیم و ضمن عذرخواهی از ایشان ثبت‌نامی انجام نشد.  

دبیر فدراسیون فوتبال در مورد اینکه برخی از اعضای مجمع برای تأیید نامزدها درخواست‌های 4 یا 5 میلیاردی داشتند و اگر این مسئله با سند ثابت شود موضع فدراسیون چه خواهد بود، عنوان کرد:‌ من در این مورد چیزی نشنیده‌ام و کسی صحبتی نکرده‌ است.

وی در مورد اینکه ظاهراً از برخی افراد که اسم و رسم زیادی نداشته‌اند چنین درخواست‌هایی شده است، گفت: خواهش می‌کنم اگر یک نفر چنین صحبتی می‌کند اجازه ندهیم که در مورد مجمع فدراسیون فوتبال که بزرگترین رکن تصمیم‌گیری است و تصمیمات کلان فوتبال کشور را می‌گیرد این حرف‌ها زده شود. این حرف‌ها از نظر من کاملاً رد شده است من تمام اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را می‌شناسم و همه آنها از بزرگان فوتبال هستند. اگر کسی چنین صحبتی کرده باید در کمیته اخلاق پاسخگو باشد و اگر مستندی هم دارد ارائه دهد و قطعاً به آن رسیدگی خواهد شد. 

کامرانی‌فر در مورد اینکه برخی از نامزدها مدعی بوده‌اند که تبعیض‌هایی برای ثبت‌نام صورت گرفته و برخی نامزدها با خودروی شخصی وارد پارکینگ فدراسیون شدند و برخی دیگر حتی نتوانستند خودرویشان را به داخل کوچه فدراسیون بیاورند، عنوان کرد: من در طبقات فدراسیون درگیر مسائل انتخاباتی بودم و در این مورد این مسائل جزو اختیارات دیگر اعضای فدراسیون بوده است. باید بگویم در مورد افرادی که داخل فدراسیون آمده‌اند باید بگویم اگر دیگر افراد هم به داخل فدراسیون می‌آمدند همین شرایط برای‌شان وجود داشت و این مسئله برای همه یکسان بوده و امیدوارم این موضوع مهمی نباشد.

وی در مورد وضعیت اسکوچیچ در تیم ملی گفت: در مورد ایشان یک مرحله انجام شده و کمیته فنی نظرش را بیان کرده است. هرچند کاش کمیته فنی گزارش خود را به فدراسیون فوتبال ارائه می‌کرد. در مورد سرمربی تیم ملی تنها موضوعی می‌توانم بگویم این است که نیاز به تصمیم هیأت رئیسه فوتبال دارد و هیأت رئیسه فدراسیون تنها مرجعی است که می‌تواند در مورد سرمربی تیم ملی تصمیم‌گیری کند. نظر کمیته فنی در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود و نظر نهایی را اعضای محترم هیأت رئیسه در مورد سرمربی تیم ملی خواهند داد.

دبیر فدراسیون فوتبال در مورد اینکه برخی از اعضای هیأت رئیسه مصاحبه کرده بودند و گفته بودند نظر کمیته فنی در مورد تیم ملی مهم است، اظهار داشت: سؤال شما مربوط به این است که من در مورد نظرات هیأت رئیسه صحبت کنم که من در این مورد صحبتی نمی‌کنم. اعضای محترم هیأت رئیسه همگی صاحب‌نظر هستند و فوتبال را هم به خوبی می‌دانند و من نمی‌توانم در مورد این مسئله اعلام نظر کنم. 

کامرانی‌فر در مورد اینکه سایت فدراسیون فوتبال ابتدا اعلام کرد ماجدی قصد شرکت در انتخابات را ندارد و سپس اعلام شد که ماجدی در انتخابات ثبت‌نام کرده است، عنوان کرد:‌ چند روز است که من درگیر کارهای انتخاباتی هستم و امور انتخابات را ا نجام می‌دهم و نمی‌توانم در مورد صحبت‌هایی که می‌گویید سرپرست محترم فدراسیون انجام داده اظهارنظر کنم اما آنچه مسلم است که نظرات ایشان به صورت شفاف در سایت فدراسیون اعلام می‌شود. من درگیر پروسه ثبت‌نام بودم به خصوص امروز که روز شلوغی بود و درگیر کار ثبت‌نام بودیم. 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی براینکه هیأت رئیسه فردا آقای اسکوچیچ را هم دعوت خواهد کرد تا نظراتش را جویا شود، گفت:‌ قطعاً همین‌طور است. نظرات کمیته فنی، جلساتی که فردا با اسکوچیچ دارند و بعد از آن هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در این مورد تصمیم‌گیری خواهد کرد که به زودی این جلسه برگزار می‌شود. 

دبیر فدراسیون فوتبال در مورد اینکه نظر ایشان در مورد استوری‌های منتشر شده بازیکنان تیم ملی چیست، عنوان کرد:‌ فکر می‌کنم در آینده وقتی بازیکنان خودشان ببینند این استوری‌ها را متوجه بشوند که این کاری که انجام داده‌اند کار قشنگی نبوده است. چقدر خوب است که بازیکنان یکدلی و همدلی با یکدیگر داشته باشند. اجازه بدهند فدراسیون فوتبال و دیگر ارکان فدراسیون در این مورد تصمیم‌گیری کنند. ورود بازیکنان به بحث تصمیم‌گیری در مورد تعیین سرمربی تیم ملی کار قشنگی نبود. باید تلاش کنیم تا بازیکنان کنار همدیگر باشند و همدل باشند. هرکسی از طرف فدراسیون به عنوان سرمربی انتخاب شد یا انتخاب خواهد شد همه بازیکنان باید کنار همدیگر باشند و همه باید برای موفقیت در جام جهانی تلاش کنند. جام جهانی سال 2006 تجربه خوبی برای ما نبود همه می‌دانیم اکنون عدم همدلی ممکن است به تیم‌های رقیب کمک کند رمز موفقیت همیشه یکدلی و همدلی بوده است و این موضوع هرچه سریع‌تر باید از تیم ملی جمع شود. 

کامرانی‌فر در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی براینکه افرادی که سه دوره در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال حضور داشته‌اند آیا تعیین صلاحیت خواهند شد یا نه، گفت: خوشحالم که اینقدر آگاه به مسائل اساسنامه هستید. کمیته بدوی انتخابات صلاحیت رسیدگی به موضوعات را دارند. من به عنوان دبیرکل نمی‌توانم در این مورد اظهارنظر کنم. اجازه بدهید کمیته بدوی انتخابات بررسی و نظرشان را اعلام کنند. بعد هم کمیته استنیاف در این مورد اظهارنظر کند و کمیته استنیاف نظر نهایی را خواهد داد و هرچه این عزیزان اعلام کنند برای ما قابل اجرا است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: