پایگاه خبری خانه فوتبال:

برکناری دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات، از هدایت تیم ملی ایران توجه رسانه‌های خارجی را هم جلب کرده است.
به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته فدراسیون فوتبال به صورت رسمی اعلام کرد که صلاحیت اسکوچیچ برای ادامه حضور روی نیمکت تیم ملی تایید نشده و او از این سمت برکنار شده است. 
حالا نشریه اسپورت ایلاستریتد با انتشار مطلبی به این خبر اشاره کرده که تیم ملی ایران که حریف تیم ملی آمریکا در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر است، سرمربی‌اش را در فاصله چهار ماه تا آغاز این مسابقات برکنار کرده است. 

آنها همچنین مدعی شدند که ایران گروه سختی را در جام جهانی 2022 در پیش دارد و هر سه رقیب تیم ملی جزو 23 تیم اول رده‌بندی تیم‌های ملی از سوی فیفا هستند. 

این رسانه آمریکایی همچنین به این موضوع اشاره کرده که تیم ملی ایران تحت هدایت اسکوچیچ موفق شد بیشترین امتیاز ممکن را در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به دست آورد و تنها شکست او در دیدار برابر کره جنوبی، دیگر تیم صعود کرده به جام جهانی، بود. 

آنها درباره سابقه حضور اسکوچیچ در لیگ داخلی ایران و هفت سال مربیگری او پیش از قرار گرفتن روی نیمکت تیم ملی به عنوان جانشین مارک ویلموتس هم نوشتند. اسکوچیچ در 15 بازی از 18 دیداری که روی نیمکت ایران قرار داشت پیروز شد و آخرین بازی او شکست 1-2 در دیدار دوستانه برابر الجزایر بود. 

این جام جهانی سومین حضور متوالی تیم ملی ایران در این رقابت‌هاست، در حالی که در جام جهانی قبلی با کسب چهار امتیاز در گروهش سوم شد و از صعود به مرحله یک هشتم بازماند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: