پایگاه خبری خانه فوتبال:

با وجود اعلام نظر قاطع کمیته فنی فدراسیون فوتبال درمورد صلاحیت اسکوچیچ، سخنگوی هیات رئیسه این کمیته را غیر حرفه‌ای می‌داند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، از اواخر هفته گذشته بحث برکناری دراگان اسکوچیچ به سوژه اصلی فوتبال کشورمان تبدیل و حتی این بحث مطرح شد که این مربی کروات با تلاش‌هایی خارج از فدراسیون فوتبال، به زودی جای خود را روی نیمکت تیم ملی به سرمربی دیگری خواهد داد. در این بلبشو استوری‌های متفاوت بازیکنان تیم ملی و درگیری مجازی آنها که با انتشار یک استوری حمایتی در صفحه اینستاگرام سردار آزمون و متعاقب آن نفراتی مثل شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین‌ کنعانی‌زادگان، علیرضا بیرانوند، وحید امیری و ... آغاز شد و جوابیه بازیکنان باتجربه‌ای مثل مهدی طارمی، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی گنجی و ... همراه شد، ثابت کرد اسکوچیچ تا چه اندازه جایگاه متزلزلی روی نیمکت تیم ملی دارد.

tkpW05MNMOvV

در این میان سرپرست و مدیران ارشد فدراسیون فوتبال با رد دخالت بازیکنان در امور مربوط به سرمربی تیم ملی، اعلام کردند ساز و کار تغییر یا بقای اسکوچیچ در تیم ملی ساز و کار تعریف شده‌ای دارد که هیچکس نباید از آن خارج شود. احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون از ابتدای هفته بارها روی این موضوع تاکید کرد با وجود اینکه هیات رئیسه هیچ تصمیمی برای برکناری اسکوچیچ نگرفته اما مهم ترین ساز و کار برای رسیدن به تصمیم و جمع آوری اطلاعات کمیته فنی است. البته در هیأت رئیسه نیز تقسیم کار داشته‌ایم و میرشاد ماجدی به جهت سبقه و تسلطی که در بحث فنی دارد موضوع را خودش پیگیری می‌کند. موارد را در جلسه هیات رئیسه مطرح کرده و با ارائه گزارش‌های فنی برنامه ریزی می‌شود. گزارش ها و آمارهای فنی چهار مولفه تهدیدها، فرصت ها، معایب و مزایا را در نظر می‌گیرد‌. 

پس از این کش و قوس‌ها قرار شد عصر روز دوشنبه اعضای کمیته فنی در نشستی نظر خود را درمورد ادامه همکاری با اسکوچیچ اعلام کنند. در پایان این جلسه ابراهیم قاسمپور، سخنگوی کمیته فنی در جمع خبرنگاران اعلام کرد نظر کل اعضای کمیته این است که سرمربی کروات برای حضور روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی صلاحیت ندارد و این موضوع نیز یک نظر مشورتی است اما اعضای هیات رئیسه درمورد اسکوچیچ تصمیم نهایی را خواهند گرفت.

دراگان اسکوچیچ بامداد روز سه‌شنبه برای حضور در جلسه ای با هیات رئیسه فدراسیون از زاگرب به تهران آمد. او در این جلسه توضیحات و دفاعیات اخیرش را درمورد شرایط فعلی تیم ملی به اعضای کمیته ارائه کرده و در نهایت هیات رئیسه‌ای که روز گذشته با پنج عضو یعنی میرشاد ماجدی، احسان اصولی، خداداد افشاریان، بهرام رضاییان و احمدرضا براتی در حضور اسکوچیچ و مترجمش تشکیل جلسه داد به این نتیجه رسید که پس از دریافت توضیحات سرمربی تیم ملی، در جلسه دیگری درخصوص وی تصمیم‌گیری کند.

هرچند شاید یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن جلسه روز گذشته هیات رئیسه و ادامه بلاتکلیفی تیم ملی، به حد نصاب نرسیدن جلسات هیات رئیسه و رسمیت نداشتن مصوبات آن باشد و به همین دلیل اعضا هیات رئیسه تصمیم گرفته‌اند تا مجمع هشت شهریور و تعیین تکلیف رئیس و نواب رئیس این مجموعه صبر کنند اما از طرفی این احتمال هم مطرح است که اعضای فعلی هیات رئیسه بخواهند رئیس بعدی این مجموعه نیز درمورد سرمربی تیم ملی نظر بدهد. این در شرایطی است که قطعا بلاتکلیفی تیم ملی تا مجمعی که به برگزاری آن 49 روز زمان مانده به هیچ وجه به صلاح این تیم نخواهد بود.

Sm5WOXmxIF2l

شب گذشته پس از اتمام جلسه هیات رئیسه با اسکوچیچ، سخنگوی فدراسیون در جمع خبرنگاران ابراهیم قاسمپور، را به غیرحرفه‌ای گری و رعایت نکردن روال برای اعلام نظر کمیته فنی در خصوص وضعیت اسکوچیچ متهم کرد. وی اعتقاد داشت باید مصوبه این جلسه قبل از اعلام در رسانه‌ها در اختیار میرشاد ماجدی، سرپرست فدراسیون قرار می‌گرفت اما سخنگوی کمیته فنی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس(اینجا بخوانید). در مقام دفاع از خودش برآمده و ضمن تاکید بر این نکته که ماجدی و استیلی، سرپرست تیم ملی در همان جلسه به صورت تلفنی در جریان موضوع رد صلاحیت اسکوچیچ قرار گرفته‌اند، درخواست کرد اعضای هیات رئیسه به جای موش و گربه بازی و انداختن توپ در زمین کمیته فنی، تصمیم قاطعانه‌ای درمورد سرمربی تیم ملی اتخاذ کنند.

این در حالی است که هدف از تشکیل کمیته فنی تصمیم‌ گیری دقیق و بهتر در مباحث فنی است اما واکنش فدراسیون در روزهای اخیر نشان می‌دهد آنها عملا اعتقاد چندانی به نظرات اعضای کمیته فنی در بحث تیم ملی بزرگسالان ندارند و برای تصمیم‌گیری اولویت‌های دیگری به جز موارد فنی را درنظر می‌گیرند و در این صورت این سوال مطرح می‌شود که اگر در تصمیم‌ گیری‌های مهم نظرات کمیته فنی اولویتی ندارد، پس از هدف تشکیل این کمیته برگزاری جلسات و تبلیغات زیاد روی اخبار آن به چه منظوری انجام می‌شود؟

با روندی که روز گذشته در جلسه کمیته فنی گذشت بازهم وضعیت تیمی که باید 131 روز دیگر نخستین بازی اش در جام جهانی 2022 قطر را مقابل انگلیس، یکی از قدرت‌های فوتبال جهان برگزار کند مشخص نشد و حال باید دید هیات رئیسه فدراسیون که ظاهرا قدرت چندانی برای تصمیم‌گیری ندارند، چه زمانی قرار است موضع واحد، قاطعانه و صریحی درمورد وضعیت اسکوچیچ داشته باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: