پایگاه خبری خانه فوتبال:

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: جدیت و روند استقلال با ساپینتو نشان می‌دهد این تیم نباید از فرم ایده‌آل سال گذشته‌اش دور شده باشد.
احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شروع لیگ بیست و دوم با تقابل دو تیم استقلال و سپاهان اظهار داشت: اتفاقات بازار نقل و انتقالات، تغییرات تیم‌ها، مربیان، بازیکنان، برگشتن تعدادی از ستاره‌های داخلی و همچنین اضافه شدن چند بازیکن خارجی با کیفیت باعث شده همه هواداران برای شروع لیگ لحظه‌شماری کنند. چه چیزی بهتر از این که لیگ ما با یک بازی خیلی مهم با استقلال و سپاهان آن هم در تهران شروع شود؟

وی افزود: هر دو تیم روی کاغذ از مدعیان اصلی و جدی قهرمانی هستند. مدافع عنوان قهرمانی مقابل سپاهانی که 5-4 سال است تا یک قدمی جام می‌رود اما آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست می‌دهد، قرار می‌گیرد. با سرمایه‌گذاری که سپاهان کرده و کادر فنی معتبری که به این تیم اضافه شد، لیگ امسال خیلی جذاب شروع می‌شود. هر نتیجه‌ای که به دست بیاید، شاید تأثیر زیادی روی روند دو تیم نداشته باشد اما مطمئنا می‌تواند استارت فوق‌العاده برای هر یک از آن‌ها باشد.

قهرمان فصل جدید نمی تواند به اندازه استقلال امتیاز جمع کند

بازیکن اسبق استقلال در مورد شرایط این تیم با توجه به تمرینات پرفشار ساپینتو و پیروزی مقابل تیم آندره پیرلو در اردوی ترکیه، عنوان کرد: نباید خیلی به نتایج بازی‌های دوستانه توجه کرد. نه برد در این بازی‌ها می‌تواند خیلی اهمیت داشته باشد و نه باخت نگران‌کننده است. چون تیم‌ها در شرایط مسابقه نیستند. در فاز بدنسازی هستند. ممکن است تیمی با شرایط سنگین در این بازی‌ها به میدان برود اما در کل جدیت و روند استقلال با ساپینتو نشان می‌دهد این تیم نباید از فرم ایده‌آل سال گذشته‌اش دور شده باشد. به نظرم تغییراتی در سیستم سال جدید خواهند داشت. در جذب بازیکن هم بد عمل نکردند. اگر حسین‌زاده هم حفظ می‌شد بهتر بود اما به هر حال نفراتی هم که اضافه شدند با کیفیت و باانگیزه هستند. استقلال ستاره‌‌های زیادی جذب نکرد. فقط بر اساس نیازهایش بازیکن گرفته و به همین خاطر فکر می‌کنم در مجموع در نقل و انتقالات نمره قبولی می‌گیرند.

جمشیدیان در مورد اینکه آیا استقلال می‌تواند قهرمانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تکرار کند، اضافه کرد:‌ قهرمانی همیشه سخت است و حفظش سخت‌تر، روی کاغذ شاید سپاهان و پرسپولیس رقیبان اصلی استقلال باشند اما احساس می‌کنم امسال تیم‌هایی که می‌توانند یقه بگیرند و به راحتی امتیاز نمی‌دهند،‌ امسال بیشتر هستند. مطمئنم قهرمان فصل جدید نمی‌تواند به اندازه سال گذشته استقلال امتیاز جمع کند. این تیم قطعایکی از شانس‌های قهرمانی امسال است اما برای تکرار این عنوان شرایط سختی دارد.

سپاهان یک قدم از سایر مدعیان جلوتر است

بازیکن اسبق سپاهان در مورد حضور ژوزه مورایس روی نیمکت این تیم و جذب چند بازیکن خوب داخلی و خارجی مانند کامسوبا و فرناندز گفت: حضور چنین مربیان معتبری به فوتبال ما کمک می‌کند. ما هنوز هم تأثیر برانکو و کی‌روش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ احساس می‌کنیم. شاید اکثر نفراتی که بعد از رفتن این دو در تیم ملی بازی کردند،‌ مربوط به تأثیرات آن‌ها باشد. امیدوارم مورایس هم بتواند چنین تأثیری در فوتبال ما داشته باشد. او مربی کارنامه‌داری است.

وی افزود: سپاهان نفرات خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم جذب کرده، درست است که 4-3 مهره کلیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست داد اما سعی کرد جایگزین‌های به مراتب بهتری نسبت به آن‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اضافه کند. سپاهان همیشه مدعی قهرمانی بوده مگر اینکه خلافش ثابت شود. در حال حاضر این تیم روی کاغذ یک قدم از استقلال، پرسپولیس، فولاد و سایر مدعیان فعلا جلوتر است اما باید تأثیرپذیری بازیکنان، تیم و باشگاه از تفکرات مورایس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حداقل بعد از 5 هفته ببینیم. بعد از این می‌توان بهتر نظر داد.

مورایس تفکرات دفاعی منظم را از مورینیو یاد گرفته اما یک پرتغالی ذاتا به حمله و فوتبال شناور فکر می‌کند

کارشناس فوتبال در مورد تقابل دو کادر فنی پرتغالی در هفته اول و همچنین کورس قهرمانی فصل جدید، اظهار داشت: در این سال‌ها تعاملی بین فوتبال ما و پرتغال شکل گرفته است. مهدی طارمی یکی از ستاره‌های فوتبال ما، یکی از ستاره‌های لیگ پرتغال است. بازیکنان ایرانی زیادی به فوتبال پرتغال رفتند. حالا مربیان پرتغالی به فوتبال ما می‌آیند. ظاهرا فوتبال ما از نظر فرهنگی به فوتبال پرتغال نزدیک شده و می‌توان این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به فال نیک گرفت. امیدوارم تأثیراتش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در زمین هم ببینیم.

وی افزود: پرتغالی‌ها فوتبال شناوری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بازی می‌کنند. مربیان پرتغالی معمولا سخت‌گیر هستند. خیلی ثابت بازی نمی‌کنند. سعی می‌کنند متغیر بازی کنند و فوتبال جذابی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه بدهند. البته در مورد مورایس گفته می‌شود به شدت تفکرات دفاعی منظمی دارد و این را با مورینیو یاد گرفته ولی به هر حال یک پرتغالی ذاتا به حمله، تهاجم و فوتبال شناور فکر می‌کند. فکر می‌کنم بتوانیم تأثیرات مثبتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینیم اما قطعا نیاز به زمان دارد. امیدوارم شرایط استقلال و سپاهان طوری پیش نرود که بخواهیم در مورد این دو مربی خیلی زود تصمیم بگیریم. باید یک پروسه بلندمدت باشد. اجازه بدهیم آن‌ها چند ماهی با فوتبال ما آشنا شود بعد در موردشان قضاوت کنیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: