پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: برخی با بهانه زمان آماده سازی و یارگیری جوسازی و فضا را مسموم می‌کنند.

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص نگرانی هواداران استقلال برای از دست رفتن زمان آماده سازی تیم، اظهار داشت: در این مورد برخی جو می‌دهند و به دنبال مسموم کردن فضا علیه استقلال هستند. بر اساس صحبت‌های مسئولان سازمان لیگ، قرار است فصل جدید فوتبال ایران حدود روز بیستم مرداد با بازی سوپرجام آغاز شود. با تجربه‌ای که ما در این فوتبال به دست آوردیم، وقتی می‌گویند حدود فلان روز، یک هفته تا 10 روز بعد شروع می‌شود. مثل روزی که گفتند دقیقا 15 مهر شروع می‌شود و 10 روز بعدش شروع شد!

نگران زمان آماده سازی پیش فصل نباشیم

وی افزود: تمام تیم‌های دنیا برای آماده سازی پیش فصل 45 روز زمان نیاز دارند. اگر سرمربی استقلال طبق گفته‌ها هم پانزدهم-شانزدهم به ایران برگردد، باز هم حدود 40 تا 45 روز برای آماده سازی پیش فصل وقت داریم. پس نگران نباشیم. وقت کافی برای بدنسازی و انجام تمرینات پیش فصل را داریم. نگرانی من زمان شروع تمرینات نیست، مساله دیگری است. من نگران بازیکنانی هستم که قراردادشان باید تمدید شود.

ساپینتو هنگام ناهار، بازی استقلال-سپاهان را آنالیز کرد

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه علاوه بر تمدیدی‌ها، جذب بازیکن جدید نیز نگرانی و واکنش منفی هواداران را در پی داشته، گفت: وقتی سرمربی تیم شما عوض می‌شود و سرمربی جدید می‌آورید، آیا کار حرفه‌ای این نیست که او نفرات جدید را تایید کند؟ اگر نفرات تیم را سرمربی جدید تایید نکند شرایط مانند زمان مدیریت مددی به وجود می‌آید. تیم را آدم‌هایی می‌بندند که در اندازه این کار نیستند. ما 7 هافبک وسط داشتیم اما وینگر نداشتیم! من مطلع هستم که ساپینتو به صورت شبانه روزی بازی‌ها را نگاه می‌کند. حتی می‌دانم در جلسه‌ای که با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره داشته، هنگام ناهار بازی استقلال و سپاهان را تماشا کرده است. الان هم مشغول تماشای فیلم‌هاست و روی تک تک نفرات نظر می‌دهد که چه کسی را بگیرند و چه کسی را نگیرند. این کار رسم و رسوم مربیگری است.

آمانوف فوتبالیست بزرگی است

وی با اشاره به اهمیت تمدید قرارداد بازیکنان فصل گذشته عنوان کرد: اگر بازیکنانی که قراردادشان تمام شده، تمدید نکنند نگران کننده است. سال گذشته تفکرم این بود که به یک هافبک بازی‌ساز و یک مهاجم چارچوب شناس صددرصد نیاز داریم. هرچند به شخصه آمانوف را فوتبالیست بزرگی می‌دانم. شاید سیستم فرهاد به آمانوف نمی‌خورد اما از کجا معلوم با سیستم ساپینتو هم هماهنگ نشود؟ پس از او هم می‌توانیم به عنوان یک بازی‌ساز خوب استفاده کنیم. در وهله اول باید ببینیم کدام بازیکنان از تیم می‌روند بعد برایش جایگزین بگیریم.

تیمی که بدون باخت قهرمان شده نیازی به جنجال در نقل و انتقالات ندارد

پیشکسوت استقلال گفت: نگرانی من تمدید قرارداد بازیکنانی مثل مهدی‌پور، غفوری و... است. اگر این‌ها بمانند، با جذب سه چهار بازیکن تیم تکمیل می‌شود. تیمی که بدون باخت قهرمان شده نیازی به سروصدا و جنجال در نقل و انتقالات ندارد. می‌دانم قرار است یکی دو بازیکن جوان بیاورند، یکی دو بازیکن خوب خارجی هم قرار است ساپینتو بیاورد که در این صورت نگرانی وجود نخواهد داشت.

فریبا تصریح کرد: سال گذشته بدون مهاجم شش دانگ قهرمان شدیم. الان فقط برای تقویت چند پست خاصی به یارگیری نیاز داریم. بنابراین نباید آنقدر جو بدهیم و سروصدا کنیم. بازیکنان جوان و بازیکنان با تجربه‌ خوبی در کنار هم داریم. تیم نیاز آنچنانی ندارد که هواداران نگران باشند. بازهم تاکید می‌کنم اگر بازیکنان فصل قبل بمانند و قراردادشان تمدید شود، با چند بازیکنی که ساپینتو می آورد تیم تکمیل می‌شود. پس هواداران نگران نباشند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: