پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدیررکن صدور مجوز باشگاهی در خصوص تعلیق لیگ فوتبال ایران مطالبی عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی زارعی در خصوص تعلیق لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: ابتدا باید ساختار را روشن کرد. ساختار مجوز حرفه ای این‌گونه است که یک کمیته دپارتمان صدور مجوز، یک کمیته بدوی صدور مجوز و یک کمیته استیناف صدور مجوز داریم. فرآیندی که برای صدور مجوز باشگاه‌ها است ابتدا دپارتمان کارشناسی و مدارک را بررسی می‌کند و در اختیار کمیته بدوی صدور مجوز می‌گذارد و افراد این کمیته نباید هیچگونه فعالیت فوتبالی داشته باشند. 
وی ادامه داد: آنها رای خود را مستقیم به AFC ارسال می‌کنند و رو نوشت به باشگاه هم ارسال می‌شود و در صورت اعتراض در کمیته استیناف دوباره مستندات بررسی می‌شود و به AFC فرستاده می‌شود. تمام اسنادی که باشگاه‌ها می‌دهند بررسی می‌‌شود. صدور مجوز حرفه‌ای هیچ سندی را خودش بارگزاری نمی‌کند بلکه مسئول سندها و کسب صدور مجوز یا عدم مجوز باشگاه‌ها هستند. 
مدیر رکن صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها افزود: ۱۰ روز است در مورد تعلیق، اسنادی را بررسی کردم. در ظاهر و روی کاغذ تعلیق هیچ ربطی به آرای سال گذشته ندارد. سندهای کیفیت استاندارد را AFC بررسی کرده است و گفته بر اساس اسناد بررسی شده کیفیت لازم را ندارید. ۱۷ مورد تایید شده است و باقی را گفته است تایید نشده است. 

زارعی تصریح کرد: به طور شفاف باید گفت تعلیق صدور مجوز هیچ ربطی به بحث استقلال و پرسپولیس نداشته است بلکه استانداردهای لازم را نداشتیم. ۱۴ بند دارد که یکی از بندها این است که برای مثال باید چارت سازمانی داشته باشیم که چارت درست نداریم و آیین نامه باید داشته باشیم که نداریم. 

وی در پاسخ به این سوال که در دوره قبل کسی در فدراسیون فوتبال نبوده که مقررات را استاندارد سازی کند، عنوان کرد: دوستان خیلی زحمت کشیدند سهیل مهدی مدت‌ها مسئول این کمیته بود و بعد خانم شهریاری، اما بخشی از اسناد و مدارک باید مصوب رئیس فدراسیون و مدیران بالایی شود که نشده است و بسیاری از اسناد امروز در جلسه ای مصوب می‌شوند. به امید خدا تا آخر هفته پاسخ ها را می‌فرستیم و در آینده نزدیک رفع تعلیق می‌شود. 

زارعی در گفت و گو با برنامه صبح و ورزش تاکید کرد: اصلا نگرانی نداشته باشید، امسال لیگ قهرمانان آسیا نداریم بنابراین زمان‌بندی صدور مجوز حرفه‌ای هم تغییر کرده است. قبلا از شهریور شروع می‌کردیم اما الان تا دی و بهمن به ارسال اسناد و مدرک نیاز نیست و خیال دوستداران فوتبال راحت باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: