پایگاه خبری خانه فوتبال:

ارزش سهام عدالت به آنچه که قرار بود نرسید.سهام عدالت جهت کمک به معیشت مردم طراحی شد . سهام عدالت دارای سود است. سود سهام عدالت به حساب مردم واریز شد .خبرهای سهام عدالت را با ما دنبال کنید

واریز سود ۱۰ میلیون به پرتفوی سهام داران

این روزها سهام عدالت و مسائل پیرامون آن در کانون توجه سهامداران قرار گرفته است. پرداخت سود به جاماندگانی که شماره شبای درست در سامانه سجام بارگذاری نکرده‌ اند و یا پرداخت برگه‌ های سهام عدالت به افراد جامانده نیز از موضوعاتی است که در هفته ‌های گذشته خبرهایی درباره آن منتشرشده است.

سهام عدالت در هفته سوم مرداد کمتر از یک درصد افت کرد. همچنین شاخص کل بورس ۰٫۳۵ درصد افزایش یافت و در سطح یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان روزهای کاری این هفته یعنی ۱۹ مرداد، به ۱۰ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان رسید. این در حالی‌ست که ارزش این سبد، هفته گذشته روی قیمت ۱۰ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان قرار داشت.

همچنین ارزش سبد ۴۹۰ هزار تومانی طی روز چهارشنبه با ۹ میلیون و ۴۲۹ هزار تومان برابر شد. این ازرش در هفته قبل معادل ۱۰ میلیون و ۲۸۴  هزار تومان بود.

شرایط دریافت وام سهام عدالت

برخی از بانک‌ها از جمله بانک ملی به دارندگان سهام عدالت وام می‌دهند. مبلغ وام سهام عدالت بانک ملی مانند دیگر بانک‌ها، ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است.

قرار شد مردم بتوانند با استفاده از سهام عدالت خود وام بگیرند. اما هم مبلغ وام سهام عدالت اندک است و هم این وام در قالب کارت اعتباری است که استفاده از آن شرایط خاص خود را دارد. سهام عدالت شکلی از یارانه است. دولت سهام عدالت را برای مردم در نظر گرفته تا در اقتصاد شراکت بیشتری داشته باشند.

اولین شرط دریافت این وام، داشتن حساب در بانک ملی است. پس از آن متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های بانک درخواست وام خود را ثبت‌ کنند.

دومین شرط این است که متقاضی باید کارت ملی هوشمند داشته باشد.ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت یکی دیگر از شروط مهم است. همچنین تنها افرای می‌توانند وام سهام عدالت بانک ملی را دریافت کنند که هیچ سهمی از سبد سهام عدالت خود را نفروخته باشند. اگر مشمولان حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند وام را بگیرند.(اقتصادنیوز)/تجارت نیوز

افزایش دو برابری سود سهام عدالت در سال جاری

محمد خزائی، دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت گفت: پیش‌بینی می‌شود سود سهام عدالت که در پایان سال جاری پرداخت خواهد شد نسبت به سال گذشته دو برابر شود.

وی در مورد اینکه پرتفوی و ترکیب سبد سهام عدالت امسال چه تغییری پیدا کرده است، گفت: وقتی یک شرکت سود پرداخت می‌کند بخشی از سود کسب شده را به سهامداران می‌دهد و بخش دیگری صرف افزایش سرمایه در شرکت می‌شود که در نتیجه قیمت سهام آن در بازار افزایش می‌یابد یعنی علاوه بر اینکه سود عدالت امسال دو برابر می‌شود قیمت سهام عدالت نیز به طور میانگین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین از مردم می‌خواهیم سهام عدالت خود را نگه دارند و این سهام طی یکی دو سال آینده بسیار بهتر می‌شود.

سود سهام عدالت دو یا سه بار در سال پرداخت می شود

حیدری، سخنگوی کانون شرکت ‌های سرمایه ‌گذاری سهام عدالت درباره زمان اجرایی‌شدن دوبرابر شدن سود سهام عدالت گفت: جریان برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی، بسته به پایان سال مالی تا اواسط سال طول می‌ کشد. در این راستا شاهد هستیم سود سهام عدالت در سال‌های اخیر در اسفندماه واریز شده است اما تلاش داریم بازه زمانی توزیع سود را در سال دو یا سه بار کنیم تا حجم مراجعات مردم کاهش پیدا کند و اگر مردم نیازهای اضطراری مالی دارند از آن استفاده کنند.

حیدری در خصوص آزادسازی سودها بیان کرد: آزادسازی سهام عدالت بعد از ابلاغیه سال ۱۳۹۹، رهبر معظم انقلاب محقق و انجام شده است؛ اما آنچه بعضاً به‌ عنوان آزادسازی برداشت می‌ شود، در حقیقت معاملاتی شدن سهام عدالت است که این امر نه در سیاست‌های کلان برنامه‌ ریزان و نه در بین کارشناسان بازار سرمایه به ‌ویژه در شرایط ریزشی بازار توصیه نمی‌ شود.

جزئیات جدید از سهام عدالت جاماندگان و شناسایی مشمولان جدید

طبق اعلام رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، شهریور‌ امسال پایان مهلت دولت برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان است.

سهام عدالت به‌عنوان یکی از طرح‌های ملی در دهه ۸۰ اجرایی شد و در سال‌های گذشته با واریز سود سهامداران به حساب آنها، توانست شیرینی این موضوع را برای افرادی که دارای این سهام هستند، به همراه داشته باشد.

اما بی‌تدبیری دولت دوازدهم در مساله آزادسازی سهام عدالت سبب نزول ارزش این سهام شد و در حال حاضر ارزش این سهام در بازار سرمایه به کمترین میزان در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

چه افرادی دارای اولویت واگذاری سهام عدالت هستند؟

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این‌باره می‌گوید: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ جاماندگان سهام عدالت از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند که تا کنون ۴میلیون نفر شناسایی شده که باید سهام عدالت در فاز اول شناسایی بازماندگان، به آنها اختصاص پیدا کند.

پورابراهیمی ادامه داد: بخش دوم از بازماندگان کسانی از دهک‌های بعدی تا دهک ششم درآمدی هستند که سهام عدالت به آنها اختصاص پیدا نکرده است و همین‌طور بر اساس اولویت این طرح به جلو می‌رود.

نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: محاسبات برای شناسایی افراد جامانده سهام عدالت انجام شده و قرار است طبق تکلیف قانون بودجه تا پایان تابستان امسال، سهام عدالت به جاماندگان اختصاص پیدا کند در مرحله بعدی هم باید کسانی که از سهام عدالت جا مانده‌اند، به آنها اختصاص یابد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: