پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرپرست و نامزد انتخابات فدارسیون فوتبال گفت: خوشحالم بگویم تا الان برخلاف آنچه از بیرون دیده می‌شود آرامش خاصی در فدراسیون فوتبال وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، سید میرشاد ماجدی درباره از حد نصاب افتادن هیات رییسه فدراسیون فوتبال پس از مجمع ۱۰ خرداد و محول شدن امور به خودش اظهار داشت: از زمانی که من هدایت فدراسیون را برعهده گرفتم تعداد نفرات ما کامل نبود. هشت نفر بودیم که یک نفر هم کم شد و به سختی می‌توانستیم تصمیم گیری کنیم.

وی افزود: به سختی می‌توانستیم تصمیم‌گیری کنیم بعد از آن هم مجمع فوق‌العاده‌ای برگزار شد که اعضای مجمع درخواست عزل تعدادی از اعضای هیأت رئیسه را داشتند. خوشبختانه وقتی وارد مجمع شدیم بیشتر افرادی که درخواست عزل آنها داده شده بود، باقی ماندند اما باز هم برای اینکه جلسات هیأت رئیسه را تشکیل بدهیم به حدنصاب نمی‌رسیدیم. مجمع به ویژه در مسائل مالی با همراهی دبیرکل و اعضای باقیمانده هیأت رئیسه به من اختیار تصمیم‌گیری داد.

 سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه اگر در مجمع 10 خرداد یک نفر یا چهار نفر اعضای هیأت رئیسه عزل می‌شدند باز هم جلسات هیأت رئیسه از حدنصاب می‌افتاد و به این معنای خلع سلاح کامل هیأت رئیسه است، گفت: طبق مقررات اساسنامه‌ اگر تعداد اعضای هیأت رئیسه بالا یا پایین 50 درصد بیفتد برخی اتفاقات می‌افتد لذا کار بسیار سختی داشتیم. وقتی وارد فدراسیون بزرگی مثل فوتبال می‌شوید این مسائل کار را بسیار سنگین می‌کند. وقتی رئیس فدراسیون هستید و انتخابات درست برگزار شده باشد نایب رئیس اول، دوم و سوم دارید. سایر اعضای هیأت رئیسه هم کامل در کنار رئیس هستند و می‌توانید کنار هم کار کنید. هر چیزی را بخواهید مصوب کنید از صفر تا صدش در اختیار این 11 نفر است. از این 11 نفر دو سوم می‌توانند رأی مثبت داده و بحثی را به تصویب برسانند. 

* در فدراسیون فوتبال آرامش وجود دارد

ماجدی درباره اینکه در تصمیمات اخیر فدراسیون فوتبال هیچ یک از اعضای هیأت رئیسه دخل و تصرف نداشتند، پاسخ داد: تصمیم خاصی در این مدت نگرفتیم. یا به آن صورت موضوعی نبوده که بخواهیم تصمیمات کلان اتخاذ کنیم. این تصمیمات فقط در راستای روند آماده‌سازی تیم‌های ملی بوده و نیازی به نظر هیأت رئیسه نبوده است. در تصمیم‌های مالی نیز مجمع کارها را به من تفویض اختیار کرده بود. خوشحالم بگویم تا الان برخلاف آنچه از بیرون دیده می‌شود آرامش خاصی وجود دارد. تیم ملی فوتبال ساحلی ما همین الان در یزد مسابقه می‌دهد. نوجوانان در ازبکستان حضور دارد و جوانان چند روز دیگر اعزام می‌شوند.

* کمیته فنی باید نظر مشورتی بدهد و هیأت رئیسه تصمیم به ابقای اسکوچیچ گرفت

وی در خصوص اینکه فدراسیون فوتبال در این مدت برخی مسائل که مانند شبه بحران بود مثل ماجرای تصمیم کمیته فنی برای برکناری اسکوچیچ ایجاد شد که البته هیأت رئیسه که گفته می‌شود فقط می‌تواند نظر مشورتی بدهد در ادامه این تصمیم را وتو کرد و اینگونه در ذهن متبادر می‌شود ماجدی به عنوان تنها فرد ذی‌تصمیم در فدراسیون تصمیم به ابقای اسکوچیچ گرفت، توضیح داد: اصلاً اینگونه نیست. افرادی که در کمیته فنی حضور دارند بسیار سرشناس هستند که هر یک از آنها سال‌ها بازیکن تیم ملی بوده‌اند. می‌توانم از مرتضی محصص که اکثر مربیان فعلی مدرک خود را از او گرفته‌اند نام ببرم. افراد کارشناسی در کمیته فنی هستند اما یادمان باشد این کمیته مشورتی است و تصمیم‌گیری نمی‌کند. از روز اولی که کمیته فنی را تشکیل دادیم خدمت همه عزیزان گفتم باید به من و سایر اعضای هیأت رئیسه مشورت بدهند.

 سرپرست فدراسیون فوتبال عنوان کرد: طبق اساسنامه ما سرمربی با پیشنهاد رئیس فدراسیون و تصمیم هیأت رئیسه انتخاب می‌شود. تعدادی از اعضای هیأت رئیسه می‌توانستند در مورد  اخیر تصمیم بگیرند. اکنون ما به حدنصاب کاری نداریم اما می‌توانند تصمیم بگیرند که کاری انجام شود. من به تنهایی نمی‌توانم تصمیم‌گیری کنم به همین خاطر اعضای باقیمانده در هیأت رئیسه که فکر می‌کنم هفت نفر بودیم تصمیم گرفتند اسکوچیچ بماند. 

* تغییر دادن اسکوچیچ بی‌معرفتی بود

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال درباره اینکه وقتی هیأت رئیسه وجود خارجی ندارد چگونه آن هفت نفر می‌توانند تصمیم‌گیری کنند، پاسخ  داد: اگر اسکوچیچ را برکنار می‌کردیم یعنی تصمیم‌ می‌گرفتیم، اگر می‌خواستیم مربی دیگری بیاوریم باز هم تصمیم‌گیری می‌شد اما نمی‌خواستیم چنین اتفاقی بیفتد. می‌خواستیم او به کارش ادامه دهد اما هیچ تصمیمی گرفته نشد. همه ما ایرانی هستیم و اعتقاد داریم فردی که آمده در کشور ما سالم کار کرد، آن هم در شرایطی که هیچکس سرمربیگری تیم ملی را قبول نمی‌کرد زیرا اگر از چهار بازی فقط یک بازی را مساوی می‌کردیم حذف می‌شدیم. نباید در موردش چنین تصمیمی می‌‌گرفتیم. اسکوچیچ سرمربیگری را قبول کرد و در دور دوم تیم ملی را به جام جهانی برد. اگر می‌خواستیم او را عوض کنیم و تصمیم دیگری بگیریم، بی‌معرفتی بود. ما تصمیمی نگرفتیم بلکه در زمانی که او حضور داشت ابقایش کردیم.

ماجدی در خصوص اینکه پس چرا بحث عزل مطرح شد و اسکوچیچ مدتی در بلاتکلیفی ماند، اظهار داشت: برخی مسائل از خارج از فدراسیون به ما القا می‌شود. فشارهای رسانه‌ای و فضای مجازی باعث می‌شود اتفاقاتی بیفتد. باور کنید در فدراسیون به حدی نکات مثبت و منفی زیادی وجود دارد که نمی‌توانید تمرکز کنید. زمانی که برای بازی‌های تدارکاتی و کسب درآمدزایی برنامه‌ریزی می‌کردیم دیدیم چنین اتفاقی همزمان افتاد. من 6 ماه است عهده‌دار فدراسیون هستم اما در همین مدت دو مجمع برگزار کردیم. در مورد هیچ رئیس فدراسیونی تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

* با زیر 200 میلیون تومان فدراسیون را تحویل گرفتم

وی اضافه کرد: برگزاری مجمع پروسه‌ای طولانی دارد که از حوصله جمع خارج است. زمانی که فدراسیون را با زیر 200 میلیون تومان تحویل گرفتم در این 6 ماه بدهی‌ها را پرداخت و تمام تیم‌ها را اعزام کردیم. مسابقات دوستانه برگزار شد و اجازه ندادیم کاری باقی بماند. 

 * اسکوچیچ تا 2023 قرارداد دارد و صددرصد باید از او حمایت کنیم

 سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص تماسش با علی دایی برای سرمربیگری تیم ملی گفت: با دایی تماس گرفتم تا او را ببینم 2-3 روز قبل آخرین قسط مالیات کی‌روش را پرداخت کردم که حدود یک میلیارد و خرده‌ای بود. نمی‌خواهیم هیچ باری روی دوش ملت و دولت بگذاریم سعی کردیم با حداقل هزینه بهترین نتیجه و کیفیت را داشته باشیم. با اسکوچیچ تا سال 2023 قرارداد داریم. تعجب می‌کنم برخی دوستان می‌گویند هیأت رئیسه تشکیل شده یا نشده و وظیفه ما این است صددرصد از او حمایت کنیم و این کار را هم انجام خواهیم داد.

* همه بازیکنان صلاح تیم ملی فوتبال را می‌خواهند 

ماجدی درباره دودستگی بازیکنان تیم ملی و دو استوری که آنها در کمتر از 30 روز در مورد اسکوچیچ و انتخابات فدراسیون فوتبال منتشر کردند، اظهار داشت: سؤال خوبی پرسیدید خود من فوتبالیست بودم و قطعاً روحیه فوتبالیست‌ها را می‌شناسم. هیچ فوتبالیستی چه داخلی و چه خارجی به جز صلاح تیم ملی فوتبال را نمی‌خواهند همه دل‌شان می‌سوزد اما بیان‌شان برای ابراز این دلسوزی‌‌ فرق می‌کند. قطعاً بازیکنانی که پست‌های مخالفی گذاشتند اگر به دوران مربیگری، سرمربیگری و مدیریت برسند کلام‌شان متفات خواهد بود.

* بازیکنان به بلوغ رسیده‌اند و باید دو دستگی‌ها کنار برود

وی در خصوص اینکه اگر در زمان بازی کردن خودش فضای مجازی وجود داشت کاری مشابه با بازیکنان فعلی را انجام می‌داد، عنوان کرد: شاید این کار را انجام می‌دادیم. نمی‌دانم اما خود بازیکنان هم می‌دانند و مجاب شده‌اند که کار فوتبالیست  بازی کردن، مربی هدایت کردن و مدیر مدیریت است. خود بازیکنان نیز به این بلوغ و رشد فکری رسیده‌اند که الان باید همه این دو دستگی‌ها کنار برود و فقط برای کشور و پرچم‌مان کار کنیم.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال ادامه داد: فوتبال ورزشی شادی‌آفرین و وحدت‌آفرین است. برای اردوی جدید برنامه داریم بازی با سنگال قطعی شده و تا فردا و دو روز دیگر امیدواریم بازی با اروگوئه نیز نهایی شود. اردوی بسیار خوبی داریم تا با تدارک خوب وارد جام جهانی شویم.

*از هفته آینده آموزش VAR  را شروع می کنیم

ماجدی تصریح کرد: اردوی بسیار خوبی خواهیم داشت و سعی داریم با بهترین کیفیت در این دو بازی حاضر شویم. خبرهای خوش و بهتر دیگری نیز دارم. فردا آخرین تاییدیه ای که به من برسد. از هفته آینده آموزش VAR را آغاز خواهیم کرد‌.

وی درباره اینکه آیا اتفافات اخیر در اردوی تیم ملی آسیب شناسی شد، گفت: آسیب شناسی کردیم. من به عنوان مسئول فدراسیون با اعضای هیات رئیسه یکدل و مانند یک تیم جلو می رویم. نباید بازیکنان و افراد دیگر را مقابل تیم ملی قرار بدهیم و خودمان پشت آنها بایستیم و صحبت کنیم. باید در کنارشان باشیم. به هر حال آنها نگاهی دارند که باید استفاده شود. شک نکنید در اردوی اتریش بهترین حالت را از تیم ملی خواهید دید‌. به هرحال اتفاق می‌افتد و بازیکن و مربی گاهی به چالش می‌خورند اما دیگر این اتفاق نخواهد افتاد‌. شک نکنید همه بازیکنان یکدل و متحد برای آبروی ایران تلاش خواهند کرد.

*برای انتخاب برند لباس تیم ملی ترک تشریفات نکردیم

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره اینکه گفته می شود برای انتخاب برند ایرانی لباس تیم ملی امتیازی که به این شرکت داده شده در خور بوده زیرا شنیده می شود انتخاب این برند با ترک تشریفات صورت گرفته است، توضیح داد: اصلا چنین چیزی نیست‌ و خلاف واقع گفته اند. در فضایی بسیار سالم با یک فراخوان از پیش طراحی شده هفت نشان تجاری به ما مراجعه کرده و پاکت دادند. تمام برنامه‌ها فیلم برداری و در حراست ما بایگانی شده است. از این‌ها ۴_۳ برند خارجی و ۲_۳ برند ایرانی بودند. در آخر به برند مورد نظر رسیدیم.

*لباس تیم ملی را رایگان گرفته و تهاتر می‌کنیم

ماجدی افزود: وقتی برند خارجی باشد هیچ لباسی را نمی‌توانید در کشور تحویل بگیرید و هزینه گمرک شاید با لباس‌هایی که می‌خواهند رایگان به ما بدهند برابری کند. تمام البسه تیم ملی بزرگسالان را از صفر تا صد رایگان دریافت خواهیم کرد و عدد معقولی نیز برای سایر تیم‌ها رایگان لباس می‌گیریم. به جای پول لباس می‌گیریم.

وی درباره اینکه آیا از تولید کننده لباس تیم ملی پولی هم می‌گیرند، گفت: ما فراخوان گذاشتیم. علاقه مند هستیم بهترین ها با ما قرارداد ببندند و پولی هم بدهند اما در این فراخوان هفت برند آمدند که هیچ کدام مبلغی به ما نداده و فقط گفته اند رایگان به شما لباس می‌دهیم. به تیم‌های دیگرتان نیز با درصدی تخفیف لباس می‌دهیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال درمورد آیا پیشنهاد دهندگان برای لباس تیم ملی با سایر تیم‌های حاضر در جام جهانی قرارداد دارند، گفت: نمی‌دانم. شاید یک تا دو شرکت با سایر تیم‌ها قرارداد داشتند اما این برند را به دلیل احترام گذاشتن به تولید داخلی انتخاب کردیم. البته باید با بهترین کیفیت البسه را در اختیار تیم ملی بگذارد و این قول را هم داده است‌. به جای اینکه پول بگیریم و سپس لباس بخریم. البسه رایگان تحویل می‌گیریم و در واقع تهاتر می‌کنیم.

*به فوتبال آسیا که هیچ به فوتبال جهان بازمی‌گردیم

ماجدی افزود: در همین مدت کوتاه تیم های ملی نوجوانان و جوانان ما قهرمان کافا شدند. بانوان ایرانی به سختی با ایجاد یک انقلاب و سنی پایین‌تر نایب قهرمان کافا شد. فوتسال و فوتبال ساحلی ما بازی می‌کنند و قول می‌دهم بار دیگر به صدر آسیا بازگردند. نوجوانان و جوانان ما یک سال و نیم به خاطر کرونا تمرین نکردند. تیم نوجوانان اکنون در ازبکستان است. قطعا باید به صدر آسیا بازگردیم. با استعداد یابی در کشور حدود ۳۰ هزار جوان زیر 19 و 16 سال آقایان و زیر 16 سال بانوان دیدیم. شک نکنید به فوتبال آسیا که هیچ به فوتبال جهان باز می گردیم‌.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: