پایگاه خبری خانه فوتبال:

*ساکت نماینده باشگاه‌ها در هیات رئیسه شد
رای گیری برای انتخاب نماینده باشگاه‌ها انجام شد که محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان با 26 رای به عنوان نماینده باشگاه در هیان رئیسه انتخاب شد. همچنین درویش 18 رای، گرشاسبی 13 رای، حیدرپور 14 رای و  پرویزی یک رای را کسب کردند.
*محمد جواد پاینده، مدیر روابط عمومی، حسن کامرانی فر، دبیرکل و میرشاد ماجدی، سرپرست قبلی فدراسیون فوتبال پیش از اتمام مراسم سالن را ترک کردند و ظاهرا پاینده قصد ادامه همکاری با این مجموعه را ندارد.

*نبی و قنبرزاده نواب رئیس شدند
برای انتخاب نواب رئیس اول و دوم مهدی تاج رای گیری شد که در پایان مهدی محمد نبی با 64 رای به عنوان نایب رئیس اول و قنبرزاده با 58 رای به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند. 8 رای نیز باطله بود.
* دست ماجدی را بالا رفت
تاج پس از اعلام رسمی ریاست خود به سمت میرشاد ماجدی رفت و با بوسیدن وی دست سرپرست سابق فدراسیون را بالا برد.
او همچنین با عزیز محمدی نیز خوش و بش کرد.  رئیس جدید فدراسیون تا ۹ اسفند ۱۴۰۳ در ای سمت فعالیت خواهد کرد.
مهدی تاج رئیس فدراسیون شد
*شاه کرمی پیش از اینکه حاج صفی رای خود را به صندوق اندازد، با کنایه گفت لطفا برگه خود را خوب تا بزنید تا رای معلوم نشود.
*گلاره ناظمی، داور منتخب بانوان کشورمان به دلیل مصدومیت لنگ لنگان به سمت صندوق رای رفت.

*شمارش آرا با غیبت 5 عضو

رای گیری با حضور ۸۱ عضو مجمع برگزار شد. هدایت یزدی(مدیرعامل نفت مسجد سلیمان) نماینده باشگاه فجر سپاسی، پژمان نوری(مدیرعامل ملوان) کاظم عابدینی(نماینده ویستاتوربین) و رسول جهانداری(نماینده باشگاه شهرداری بندرعباس) 5 عضو غایب در مجمع هستند.

* به دلیل حضور میهمانان خارجی اسامی نامزدها به زبان انگلیسی هم روی تخته نوشته شد.

*تاج رئیس فدراسیون شد

پس از شماش آرا (80 رای)، مهدی تاج با کسب 51 رای به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد. ماجدی 25 و عزیزالله محمدی هم 4 رای را به خود اختصاص دادند.

* تاخیر یک ساعته آجورلو

مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال نیز با یک ساعت تاخیر وارد سالن و بلافاصله برای رای دادن دعوت شد.

حق تقدم برای کاپیتان تیم ملی

با توجه به اینکه احسان حاج صفی باید سریع تر خود را به پرواز می‌رساند، شاه کرمی نام او را زودتر خواند. حاج صفی پس از انداختن رای خود در صندوق دقایقی با محمدرضا ساکت و حمیدرضا گرشاسبی خوش و بش کرد.

*آغاز رای گیری مجمع

رای گیری از اعضای مجمع برای انتخاب رئیس آغاز شد.

* انصراف کامرانی فر از ترک مجمع

در شرایطی که حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون پیش از شروع رای گیری قصد داشت سالن را ترک کند از این تصمیم صرف نظر کرد و در قسمت عقب سالن مستقر شد.  غلامرضا شاه کرمی، عضو کمیته بدوی به ترتیب اسامی اعضای مجمع را برای انداختن آرای خود به صندوق قرائت کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در حالی که قرار بود مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال از ساعت 9 آغاز شود با یک ساعت تاخیر از ساعت 10 با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.
مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیز‌الله محمدی، سه نامزدی هستند که در این مجمع برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون با هم رقابت‌ خواهند کرد.

7L5ooFxXMBdj

*غیبت نمایندگان پرسپولیس، استقلال و کاپیتان تیم ملی

مراسم امروز با غیبت نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، کاپیتان تیم ملی و تعدادی دیگر از اعضای مجمع آغاز شد.

*توضیحات کامرانی فر در مورد خبر لغو مجمع

حسن کامرانی فر اولین سخنران مراسم بود که ضمن خیر مقدم گفتن به اعضای مجمع و اصحاب رسانه گفت: قبل از هر چیزی لازم می‌دانم درباره به یک موضوع کوتاه صحبت کنیم. در روند تایید نامزدها نامه‌هایی رسید که تا ساعت ۱۰:۳۰ شب گذشته بدون پاسخ کمیته بدوی انتخابات باقی ماند. سپس تصمیم به لغو مجمع گرفته شد.

هنوز هم معتقدم برخی بندها از سوی کمیته بدوی انتخابات لحاظ نشده اما هیات رئیسه تصمیم گرفت که جلسه برگزار شود. من هم به احترام جامعه فوتبال و مجمع آمدم. اگر در آینده مواردی پیش آمد حتما خودشان پاسخگو خواهند بود.

دبیرکل فدراسیون سپس دستور جلسه مجمع را خواند و اعلام کرد باید رأی گیری انجام شود. او سپس از محمد پولادگر و میرشاد ماجدی خواست طبق اساسنامه و صورتجلسه صحبت کنند.

پولادگر: برگزاری مجمع نماد ثبات، امنیت و مدیریت است

محمد پولادگر سپس شروع به سخنرانی کرد و گفت: ابتدا هفته دولت را به ملت و دولتمردان تبریک عرض می کنم. یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم که نماد دولت مردمی هستند. بنده به دستور وزیر ورزش اینجا هستم زیرا امروز جلسه هیأت دولت با مقام معظم رهبری بود، من آمدم.

معاون وزیر ورزش افزود: همه می‌دانیم برگزاری مجمع نماد ثبات، امنیت و مدیریت است. بدون شک انتخابات یعنی بالغ شدن یک مجموعه که خودش می تواند تصمیم بگیرد و نیازی به تصمیم دیگران نیست. قطعا عدم برگزاری هرگونه انتخابات به معنی این است که دیگران برای ما تصمیم گیری کنند. انتخابات کمیته ملی المپیک با همه فراز و نشیب هایش برگزار شد و انتخابات امروز فدراسیون فوتبال نیز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: از ماجدی بابت سرپرستی در این دوران بسیار تلاش می‌کند. از کامرانی‌فر هم که مسئولیت سنگینی را عهده دار بود تشکر می کنم. آرزو می‌کنم شما دلسوخته های ورزش بهترین انتخاب را داشته باشید.

* بازگشت ماجدی به جایگاه نامزدها

* میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال سپس سخنرانی کرد و اظهار داشت: نمی‌خواهم حق هیچ یک از کاندیدا ضایع بشود و بابت تشکر و خوشامدگویی فقط صحبت می‌کنم. اگر اجازه دهید با توجه به اینکه نامزد هستم به صندلی خودم بر می‌گردم تا رعایت اصول جوانمردی انجام شده باشد.

*رای گیری برای دستور جلسه/ حضور 72 نفر در مجمع

کامرانی فر سپس دستور جلسه را به رای گذاشت که همه اعضا به آن رای مثبت دادند تا انتخابات بطور قطعی برگزار شود و سپس سه تن از اعضای مجمع به عنوان ناظر برای رای گیری حاضر شدند.

با اعلام  کامرانی فر ۷۲ نفر از اعضای مجمع حضور داشتند.

*تاخیر 30 دقیقه‌ای درویش

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس پس از حدود ۳۰ دقیقه از شروع مراسم وارد سالن شد.

فلاحتی: احساس می‌کردم وسط دشت مقدس شلمچه هستم/ ماجدی شبهه ایجاد نکرد

علی فلاحتی ، رئیس کمیته بدوی انتخابات در ابتدای سخنرانی خود با زبان عربی به نمایندگان AFC  اظهار داشت: با تمام فراز و نشیب ها اکنون اینجا هستیم. از نهادهای نظارتی که نجیبانه کنار و همراه ما بودند تشکر می‌کنم. دنبال این بودند مجمع برگزار شود.

وی ادامه داد: در این مدت احساس می کردم وسط دشت وسیع مقدس شلمچه هستم و پس از چهار دهه آن خاطرات برای من زنده شد. از دبیرکل محترم به عنوان بازوی اجرایی انتخابات که منویات کمیته بدوی را به خوبی اجرا کرد و شب و روزش را گذاشت تشکر می کنم. همه ایرادهایی دارند اما همه شرافتمندانه و دلسوزانه حاضر شدند.

رئیس کمیته بدوی انتخابات فوتبال عنوان کرد: کامرانی فر نجیبانه عمل کرد اما خطاهای استراتژیک هم داشت اما به عنوان اولین کار ستادی به او تبریک می‌گویم. از ماجدی نیز تشکر می‌کنم که شبهه‌ای ایجاد نکرد. ما با توجه به مسائل مدل سازی کردیم.  خط کش حقوقی را گذاشتیم و سپس تصمیم گیری کردیم. 

*ادعای عجیب یک داور

در اواسط برگزاری مجمع یک فرد که ادعا می‌کرد داور فوتبال است با سر و صدای زیاد وارد مجمع شده و با انتقاد از عباس صوفی، نایب رئیس پیشنهادی اول میرشاد ماجدی مدعی شد فرزند او را برای فوتبال کشته اند! این فرد در ادامه توسط نیروهای حراستی به بیرون هدایت شد.

براتی:لغو انتخابات تصمیم شخصی دبیرکل بود
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص ماجرای لغو انتخابات ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، احمدرضا براتی در خصوص اتفاقات پیرامون برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: قابل ارزیابی نیست. ما هم سورپرایز شدیم. در اولین لحظات بامدادی مطلع شدیم. تصمیم شخصی دبیر کل بوده، مطلقا نه اعضای هیات رئیسه نه اعضای کمیته انتخاباتی هیچ کس در جریان نبود.

وی در مورد اینکه آیا به عنوان فرد حقوقی فکر نمی‌کند این اتفاقات به ضرر فوتبال باشد، گفت: حتما تصمیم نادرستی بوده، مخصوصا اینکه بدون هماهنگی اشخاص و مقامات صلاحیت دار فدراسیون اتخاذ شده، دقیقا به خاطر همین بوده که اعضای هیات رئیسه جمع شدند و تصمیم دیگری گرفتند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه این اتفاق نگاه جهانی را نسبت به فوتبال ایران خراب می‌کند، اظهار داشت: صددرصد موافقم. علت اینکه در گذشته هم مخالفت‌ها و اعتراضاتی در هیات رئیسه داشتیم همین مسائل بود. حالا این اتفاق به جهت اینکه رسانه‌ها بیشتر دنبال می‌کردند نمود بیشتری دارد، مسائل دیگر کمتر بوده ولی متاسفانه در هیات رئیسه از این مسائل زیاد داشتیم و من همیشه به آن‌ها معترض بودم.

پولادگر:برگزاری انتخابات بهترین کار بود

پولادگر:برگزاری انتخابات بهترین کار بودپولادگر: بهترین اتفاق برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال بود
معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت: بهترین اتفاقی که الان می‌افتد بدون در نظر گرفتن هر نتیجه‌ای برگزاری خود انتخابات است.

محمد پولادگر در خصوص لغو و برگزاری مجدد انتخابات فدراسیون فوتبال که گفته می‌شود به خاطر دستور وزارت ورزش بوده، اظهار داشت: من صبح مطلع شدم. ساعاتی که این اخبار منتشر شد، اطلاعی نداشتم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد اینکه آیا این تصمیمات به نفع فوتبال است، گفت: نه، قطعا و یقینا بهترین اتفاقی که الان می‌افتد بدون در نظر گرفتن هر نتیجه‌ای برگزاری خود انتخابات است. ان‌شاالله همه تلاش می‌کنیم انتخابات برگزار شود.

حاشیه مجمع فوتبال:چهره مغموم کامرانی‌فر پس از عدم لغو انتخابات

دو نامزد اصلی مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال قبل از شروع مراسم خوش و بش گرمی با هم داشتند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در شرایطی که قرار بود مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال از ساعت 9 صبح امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شود با توجه به اتفاقات بامداد امروز و اعلام دیرهنگام برگزاری قطعی مجمع این مراسم دقایقی به تأخیر افتاد.
*میرشاد ماجدی سرپرست فعلی و نامزد ریاست فدراسیون جزو نخستین افرادی بود که حدود 7:3 صبح وارد مجمع شد. ماجدی که د ر جلسه بامداد ی هیأت رئیسه فدراسیون شرکت کرده بود با چشمانی خواب‌آلود به سالن آمد.

* مهدی تاج نامزد دیگر انتخابات و از جمله محدودی از افرادی بودند که حدود ساعت 8:15 وارد سالن برگزاری مراسم شدند.

* پس از اینکه اعضای هیأت رئیسه فدراسیون تصمیم حسن کامرانی‌فر را برای لغو مجمع وتو کردند او با چهره‌ای مغموم در سالن برگزاری مراسم حاضر شد و با درخواست برخی از کارمندان فدراسیون به سالن آمد.

e4E50sOGLLpC

*در اقدام جالب توجه عزیزالله محمدی پس از ورود به سالن با برخی اعضای مجمع صحبت می‌کرد که به نظر می‌رسید مشغول رایزنی برای کسب رأی است.

*دو نماینده AFC که برای برگزاری این مجمع به تهران آمده‌اند حدود ساعت 9 وارد سالن مجمع شدند.

* میرشاد ماجدی ساعتی پس از ورودش به سالن در گوشه‌ای همراه با احسان اصولی و برخی رؤسای هیأت‌های استان نشست و صحبت‌هایی با آنها داشت.

HRtnpDabrC3C

* میرشاد ماجدی و مهدی تاج پس از دیدن یکدیگر با هم احوالپرسی کردند و ماجدی جویای حال رقیب خود در این انتخابات شد.

*امیرمهدی علوی سخنگوی پیشین فدراسیون نیز جزو افرادی بود که همراه با تیم کاری مهدی تاج به سالن برگزاری مجمع آمد.

* وحید هاشمیان مربی تیم ملی کشورمان به نمایندگی از اعضای کادر فنی به نمایندگان مربیان ایرانی در مراسم امروز شرکت کرد.

*خبرنگاران حاضر در مجمع برای ورود به سالن حدود 30 دقیقه پشت در مانده بودند تا هماهنگی‌های لازم برای این موضوع انجام شود.

*محمد پولادگر، معاون قهرمانی وزارت ورزش بدون پاسخگویی به اهالی رسانه وارد سالن شد اما چندثانیه ای با برخی اعضای مجمع صحبت کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: