پایگاه خبری خانه فوتبال:

اینترنت تبدیل به هزینه ای واجب در سبد مردم شده است.اینترنت دنیای زندگی مردم را عوض کرده است. اینترنت هزینه بسیاری دارد.تقریبا برای بیشتر کارهای امروزی نیاز به اینترنت هست.اینترنت فرصت ها و درآمد های بیشتری فراهم کرده است.

اینترنت گران می شود

حسین اسلامی رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در نامه‌ای به رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزایش تعرفه تلفن ثابت را موجب افزایش انحصار مخابرات دانست او از رئیس رگولاتوری خواست تا تعرفه‌های دیتا نیز تغییر کند.
حسین اسلامی رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در نامه‌ای از عباسی شاهکوه معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواسته است نسبت به موضوع افزایش تعرفه صوت ثابت حساسیت نشان دهد. در این نامه آمده است: در خصوص تعرفه‌گذاری سرویس‌ها باید به این نکته توجه شود که در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا تعرفه‌گذاری بر اساس دیتا انجام می‌شود و قیمت‌گذاری بر اساس صوت منسوخ شده است.

اسلامی در این نامه به نرخ تورم از سال ۹۶ اشاره کرده و اعلام کرده: با توجه به اینکه از آذرماه سال ۹۶ هیچ‌گونه اصلاحی در تعرفه قیمت دیتا صورت نگرفته است ادامه چنین روندی منجر به از بین رفتن شرایط رقابتی و متضرر شدن شرکت‌های اپراتور خواهد شد.

در نامه‌ای که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران به عباسی شاهکوه ارسال شده است به موضوع انحصار در مخابرات نیز اشاره شده است. در این نامه آمده است: افزایش نرخ تعرفه سرویس‌های تلفن ثابت و منوط کردن آن به توسعه زیرساخت‌های مخابراتی،موجب قدرتمند‌تر شدن اپراتورهای انحصاری می‌شود و در چنین شرایطی تنظیم بازار در جهت توسعه فضای رقابتی از بین رفته و نه تنها شرکت‌های اپراتوری توان توسعه و امکان مانور در بازار رقابتی را از دست می‌دهند بلکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتور این بازار نیز برگشت به عقب می‌کند.

اینترنت

رئیس هیات مدیره سازمان صنفی در این نامه به چند راهکار برای حل این چالش نیز اشاره کرده است:

امکان توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از انحصار خارج شود و در اختیار شرکت‌های اپراتوری هم قرار بگیرد. نرخ تعرفه خدمات دیتا بازنگری شده و بر اساس نرخ تورم بازار تنظیم شود. در صورت ایجاد امکان توسعه انحصاری برای شرکت مخابرات ایران، زیرساخت‌های ایجاد شده با قراردادهای عمده‌فروشی و مشخص مثل قراردادهای بیت‌استریم در اختیار شرکت‌های اپراتوری هم قرار بگیرد و شرکت مخابرات ایران امکان خرده‌فروشی محصولات و خدمات را نداشته باشد و در آخر تضامین و تعهدات عمده‌فروشی شرکت مخابرات ایران به شرکت‌های اپراتوری بررسی و اندازه‌گیری شود.

در نهایت نصرتهران از رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواسته با توجه به اهمیت موضوع جلسات تصمیم‌گیری با حضور نمایندگان تمامی ذینفعان برگزار شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: