پایگاه خبری خانه فوتبال:

گرفتن وام مسکن آسانتر شد.بانک تخصصی بخش مسکن طرح های جدید وام مسکن از محل انواع سپرده‌گذاری را اعلام کرد. بانک عامل بخش مسکن اقدام به طراحی وام مسکن و سبد متنوعی از طرح‌های ویژه سپرده‌گذاری شامل ۸ طرح ویژه کرده است که مشتریان و متقاضیان وام مسکن می‌توانند متناسب با شرایط و هدفی که از سپرده‌گذاری دارند اقدام به انتخاب یک یا چند مورد از این طرح‌ها برای سپرده‌گذاری کنند و دریافت وام مسکن کنند.

جزئیات افزایش وام مسکن

با امضای معاون اول رئیس جمهور، مصوبه مربوط به افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۶ مهر ۱۴۰۱، در اجرای مواد قانونی مندرج در قانون برنامه ششم توسعه و قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) (ماده «۳» مکرر اصلاحی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران)، با افزایش سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱ موافقت کرد.

بر این اساس، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۱ به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، ۴ میلیارد ریال، مراکز استان‌ها ۴ میلیارد ریال، سایر شهرستان‌ها ۳ میلیارد ریال و روستاها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

همچنین به موجب این مصوبه، سقف تسهیلات مذکور در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ ۴ درصد با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن تعیین شد.

قانون جهش تولید مسکن در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ توسط رئیس جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت راه و شهرسازی برای اجرا ابلاغ شد. بر این مبنا اکنون در آستانه‌ یک سالگی این قانون فرصت مناسبی است، میزان تحقق مواد مختلف این قانون مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

بر همین اساس با توجه به مفاد قانونی مندرج در ماده ۴ قانون جهش تولید و تامین مسکن به بررسی عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مرتبط با موضوع ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن خواهیم پرداخت.

براساس آمار به دست آمده از سامانه وزارت راه و شهرسازی، تنها ۵ بانک تسهیلات مرتبط با ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن را پرداخته‌اند و عملکرد باقی بانک‌ها در این زمینه صفر بوده‌است. از این ۵ بانک هم میزان تسهیلات پرداختی ۴ بانک مقدار بسیار کمی است و تنها بانک مسکن به تعهدات خود عمل کرده‌ است.

لازم به ذکر است، با توجه به اعلام بانک  مسکن، ۲ بانک صنعت و معدن و توسعه تعاون، طی تفاهمی کارگزاری پرداخت تسهیلات فوق را به بانک مسکن واگذار کردند.

جزئیات پرداخت وام مسکن 600 میلیونی

«محبت خواه» مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: به متقاضیان دارای زمین در تهران ۴۵۰ میلیون تومان و بافت فرسوده اطراف حرم عبدالعظیم ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات خودمالکی پرداخت می‌شود.

 وی افزود: سازندگان، انبوه سازان حرفه ای و تعاونی های دارای زمین در استان تهران می توانند  از طرح خود مالکی استفاده کنند.

وام مسکن

مشمولان وام ۲۰۰ میلیونی چه کسانی هستند؟ 

به گفته مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران ، به ازای  هر واحد مسکونی بافت فرسوده تهران ۴۵۰ میلیون تومان، بافت های فرسوده  و یا اراضی اطراف حرم عبدالعظیم  ۶۰۰ میلیون تومان  و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان  تسهیلات ساخت و نوسازی پرداخت می شود.

او می گوید:  شهروندان تهرانی و کسانی که دارای زمین و یا واحد مسکونی فرسوده هستند که قصد نوسازی واحد خود را دارند می توانند از این تسهیلات خود مالکی استفاده کنند.

محبت خواه گفت: در بافت های فرسوده با متراژ کم تر متقاضیان می توانند واحدهای خود را تجمیع کرده و از این تسهیلات استفاده کنند.

تسهیلات پرداختی بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بانک سپه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مرداد ماه سال جاری بیش از ۱۱ هزار و پانصد فقره پرونده، به مبلغ ۱۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال بوده است.

بانک سپه همچنین طی ۵ ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۴۵۷ فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به مبلغ یک هزار و ۶۱۵ میلیارد ریال اختصاص داده است.

همراهی با اهداف و سیاستهای حمایتی دولت و پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، تأمین مالی واحدهای کوچک و متوسط، شرکت‌های دانش بنیان و حمایت مالی از پروژه‌های کلان ملی در رأس امور بانک سپه است.

جزئیات جدید وام مسکن روستایی

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (جمعه ۱۸ شهریور) در برنامه زنده تلویزیونی صف اول سیما گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌های دولتی تسهیلات خود را دریافت کنند.

به گفته نیکزاد پرداخت این تسهیلات به صورت سفته زنجیره سه نفره خواهد بود.

رئیس بنیاد مسکن بیان کرد: حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور وجود دارد که نیمی از آن‌ها تا کنون نوسازی شده‌اند و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد دیگر واجد شرایط هستند که با اخذ پروانه مسکن خود را نوسازی کنند.

نیکزاد افزود: مطابق قانون جهش تولید سالانه ۲۰۰ هزار مسکن روستایی باید در کشور نوسازی شود که هم اکنون ۱۸۵ هزار واحد مسکونی روستایی در همه جای روستاهای کشور در حال ساخت است که از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد به مرحله سقف رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن در خصوص مسکن محرومان اظهار کرد: ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان طبق توافقنامه با بنیاد مستضعفان و ۴۰ هزار واحد دیگر برای خانواده‌های دارای دو معلول طی توافق با کمیته امداد و بسیج سازندگی در دست ساخت قرار دارد.

نیکزاد در خصوص مشارکت بنیاد مسکن در ساخت مسکن شهری تصریح کرد: بیش از ۱۰۲ هزار واحد مسکن شهری در مناطق مختلف کشور با مسئولیت این بنیاد در حال ساخت است که تعدادی از آن‌ها در هفته دولت بهره برداری شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره طرح هادی روستایی یادآور شد: حدود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور هست که همه آن‌ها دارای طرح هادی مصوب هستند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: