پایگاه خبری خانه فوتبال:

رئیس سابق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گفت: هنوز هم می‌بینید که باشگاه‌های بزرگ ما بدهکارند و همه چیز‌ آن‌ها مخدوش است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، داریوش مصطفوی در خصوص تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در زمانی که ریاست آن را بر عهده داشت، عنوان کرد: فرد به عنوان رئیس کمیته، تعلیق نشده بود. کمیته تعلیق شده بود. علت آن هم خرابکاری‌هایی است که در باشگاه‌های بزرگ ما شده بود مانند آماده نبودن زیرساخت‌های حرفه‌ای و چیزی که باعث صدور مجوز حرفه‌ای می‌شود.

وی افزود: امسال معلوم نیست اعضا چه کسانی هستند چون شنیدم آن‌ها را کنفدراسیون تعیین می‌کند. این هشدار را می‌دهم که اگر وضع به همان منوال پارسال باشد صددرصد باشگاه‌های بزرگ ما مانند پرسپولیس، استقلال، گل گهر و تراکتور بازهم محروم خواهند شد. سپاهان که مجوز را گرفته است. پس به جای اینکه فشار روی کمیته استیناف و بدوی حرفه‌ای باشد، فشار را روی باشگاه‌ها بگذارید و موارد ایراد گرفته شده را بررسی کنید. همین الان هم می‌گویند طلب فلانی را می‌دهیم. این خیلی حرف است!

مصطفوی گفت: هنوز وضعیت مالکیت باشگاه‌های بزرگ ما تعیین نشده و مشخص نیست می‌خواهند چکار کنند. همین الان در کار بورس برای باشگاه‌های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس همچنان مشکل وجود دارد. بنابراین باید از کاردان در این موارد استفاده کنند. اینجا دست ما نیست که بگوییم در باشگاه‌های آسیا شرکت کنید. دست کنفدراسیون فوتبال آسیا است. 

وی افزود: در وهله اول دست خود مدیرعاملان باشگاه‌ها است. امیدوارم با آمدن فتح الله زاده، بودن تاج و آشنایی او با AFC و نایب رئیس آن تسهیلاتی در نظر گرفته شود ولی این تسهیلات سبب نمی‌شود که ما قوانین و مقررات مجوز حرفه‌ای را رعایت نکنیم. این فشاری که روی من و امثال من می‌گذارید، روی مدیرعاملان باشگاه‌ها بگذارید که چکار کردند؟ روی بورس بگذارید که برای این باشگاه‌ها چکار کرده است.

مصطفوی در خصوص اینکه تاج اعلام کرده رئیس‌ AFC، کمیته مجوز حرفه‌ای  را متهم به دروغگویی کرده، اظهار داشت: این حرف به من اعلام نشده، شاید ما دروغ گفته باشیم ولی به خاطر تسهیل این باشگاه‌های بزرگ و به خاطر هوادارانشان بوده است. همه کشورها و اعضا سعی می‌کنند راه را برای ورود باشگاه‌هایشان به فوتبال باز کنند ولی این دیگر راه نبود. هزار کوره راه بود. از بدهی و طرز بلیت فروشی تا طرز قراردادهایشان بود.

وی در مورد اینکه آیا فشاری در این زمینه ایجاد شده بود، گفت: اصلا، به ما فشاری وارد نمی‌شد. باید این طلب را از مدیرعاملان داشته باشد که چکار کردند؟ برای ما کاری ندارد. نگاه می‌‌کنیم و رد می کنیم. ممکن است کمکی که سال قبل کردیم را اینبار نکنیم. البته هنوز معلوم نیست چه کسانی عضو کمیته هستند. ممکن است من هم نباشم و خودم هم علاقه ندارم باشم چون آدم جایی می‌رود که آباد باشد نه اینکه کلا خراب باشد. اینجا همه‌اش خراب است. از صندلی مدیرعامل تا جایگاه تماشاگر.

مصطفوی در مورد اینکه گفته می‌شود با این وضعیت ممکن است تیم‌ها به دسته دو یا سه سقوط کنند، عنوان کرد: احتمالش هست. سال‌ها ارفاق کردیم. فوتبال ایران به این باشگاه‌ها ارفاق کرد نفهمیدند چون آدم دقیق برای جامعه دقیق نداشتند. رانت صددرصد در این زمینه کارساز بود. فشار باید روی مدیرعاملان و اعضای هیات مدیره باشگاه‌ها باشد. به مردم آمار بدهند. بگویند از آن روز که محروم شدیم تا امروز چکار کردیم؟ هنوز هم می‌بینید که بدهکارند. هنوزم وضعیت بلیت فروشی، پرسنل، قراردادها و... همه چیز مخدوش است.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود محرومیت باشگاه‌ها دو ساله است، گفت: نه، محرومیت یکساله است ولی با تجدید نظر در عوامل قراردادها و عواملی که باعث صدور مجوز می‌شود. من تا امروز چیزی از پیشرفت کار باشگاه‌های بزرگ ندیدم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در مورد شرایط فعلی تیم ملی با بازگشت کی‌روش، اظهار داشت: شاید من موافق کی‌روش نباشم اما در برگشت روش و سیستم کاری او عوض شده است. مقداری دموکرات تر شده، از دیکتاتوری که سابق داشت کم شده است. شاید به این علت است که در کشورهای قبلی نتیجه خوب نگرفت. در مصر و کلمبیا دیدیم. به قول بعضی‌ها دفعات قبل کی‌روش ما را به جام جهانی می‌برد، امروز فدراسیون فوتبال او را به جام جهانی می‌برد.

وی افزود: همین باعث می‌شود تعدیل اخلاق و تعدیل تفکری در کارش بکند که برای حال فوتبال مملکت خوب باشد. با بازی‌های تدارکاتی که کردند شرایط را خیلی خوب دیدم. تدارکات خوبی برایشان دیدند. فدراسیون خیلی خوب زحمت کشیده امیدواریم این نتیجه این زحمات باعث صعود تیم ملی به دور بعدی شود. خیلی سخت است اما امیدواریم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: