پایگاه خبری خانه فوتبال:

مسابقه سوپرجام فصل گذشته بین دو تیم استقلال و نساجی روز چهارشنبه در کرمان برگزار می‌شود تا قهرمان قهرمانان فصل گذشته تعیین شود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقه سوپرجام فصل گذشته چهارشنبه ساعت 16 در ورزشگاه باهنر کرمان با نام سردار سپهبد شهید سلیمانی بین دو تیم استقلال قهرمان لیگ برتر و نساجی مازندران قهرمان جام حذفی برگزار می شود. مسابقه ای که ابتدا قرار بود در تابستان و پیش از شروع مسابقات لیگ برتر برگزار شود.

اکنون استقلال با سرمربی و مدیرعامل جدید نسبت به فصل گذشته برای کسب دومین جام قهرمانی تلاش خواهد کرد. آبی پوشان با سرمربیگری فرهاد مجیدی و مدیرعاملی مصطفی آجورلو بدون باخت قهرمان لیگ برتر شدند اما هر دو  در زمان های متفاوت و به دلایل مختلف از تیم جدا شدند. علی فتح الله زاده مدیرعامل قدیمی باشگاه به این تیم آمده و حتی وعده قهرمانی در آسیا را هم داده است و به عنوان پیش درآمد کسب یک جام قهرمانی شروع خوب و رویایی هم برای او و هم برای ریکاردو ساپینتو پرتغالی باشد. نساجی مازندران هم با ساکت الهامی قهرمان جام حذفی شد اما اکنون او هم در این تیم حضور ندارد و حمید مطهری جانشینش شده است. 

از نظر فنی و بازیکنان اسمی تیم استقلال قطعا شرایط بهتری نسبت به حریف دارد اما نساجی تیمی شگفتی ساز با بازیکنان با تجربه ای چون علیرضا حقیقی، مسعود شجاعی، ایوب کلانتری، حام شیری و... است. دو تیم در هفته ششم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی بازی کردند ، در روز 19 شهریور استقلال 3 بر یک به پیروزی رسید. استقلال در آن مسابقه  یکی از بازی های زیبا و پرگلش را به نمایش گذاشت.

آن زمان نساجی و مطهری هنوز به طور کامل هماهنگ نشده بودند و حتی بعد از باخت خبرنگاری از سرمربی نساجی در مورد آینده نامطمئنش در این تیم سوال کرد. بعد از آن باخت نساجی سه برد خوب آورد و شرایط مناسبی در جدول پیدا کرد. با این حال هفته گذشته در اراک با سه گل مغلوب آلومینیوم اراک شد تا با شکست گام به سوپرجام بگذارد.

استقلالی ها با امیدواری از پیروزی در مسابقه با سوپرجام صحبت می کنند اما فوتبال هیچ وقت قابل پیش بینی نیست. مهم ترین مشکل استقلال مهاجمانی هستند که هنوز در خور نام شان برای استقلال بازدهی نداشته اند و محمد محبی جور همه آنها را کشیده و با 4 گل زده بهترین گلزن آبی پوشان است. یامگا هم با 3 گل زده دومین گلزن آبی پوشان محسوب می شود.

این بازی مسابقه ای به ارزش یک جام است و قطعا بازیکنان هر دو تیم تلاش می کنند در سال 1401 دومین جام قهرمانی شان را کسب کنند. بازیکنان برای هواداران تیم شان تا آخرین نفس مبارزه می کنند تا جام را به دست آورند. همین حساسیت هم باعث شد که انتخاب داور این مسابقه برای کمیته داوران سخت تر از همیشه  شده بود . ضمن اینکه داور این مسابقه به احتمال فراوان شانس قضاوت در دربی را هم از دست می داد. با این حال گفته می شود بیژن حیدری به احتمال فراوان این بازی را سوت خواهد زد.

امیدواریم که این بازی بیش از آنکه مسایل حاشیه ای داشته باشد جذابیت های فنی در آن شاهد باشیم. مسابقه ای که بتواند واقعا شایسته نام بزرگش سوپرجام باشد و قهرمان قهرمانان را به خوبی تعیین کند. تیم و مربی بازنده هم با رویی باز شکست را قبول کند و به جان داور و مسئولان برگزاری نق نزد و از چمن ناهموار و اشتباه داوری سخن نگوید! فوتبال برد و باخت دارد و قرار نیست هیچ تیمی در دنیا همیشه پیروز شود. 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: