پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم ملی فوتبال کشورمان با بهره‌مندی از برخی شرایط مناسب آماده جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌شود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در فاصله ۱۰ روز مانده تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی فوتبال کشورمان آخرین تمرینات آماده‌سازی خود را در تهران برگزار می‌کند و امشب در دیداری تدارکاتی به مصاف نیکاراگوئه می‌رود.

نکته مهمی که در روزهای اخیر مورد تمجید رسانه‌های حاضر در محل تمرین تیم ملی و البته کارشناسان قرار گرفته جدیت، انگیزه بازیکنان و کادرفنی و از آن مهم‌تر نظم حاکم در اردو است.

این موضوع پس از بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران، مصداق واقعی پیدا کرده و دیگر شاهد برخی بی‌نظمی‌ها و جنجال‌هایی که در اردوهای قبلی پیش آمد، نیستیم. مرد پرتغالی که در دوره قبلی حضورش در ایران هم به دیسیپلین خاص شهره بود، این روزها با اشراف کامل بر تمام جزئیات مشغول آماده‌سازی شاگردانش برای حضور قدرتمند در مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان شده است.

تغییر رفتار و عملکرد کی‌روش با حضور مجدد این مربی در ایران به حدی بارز بوده که حتی بسیاری از منتقدان سرسخت قبلی‌اش لب به تمجید از او گشوده‌اند. از نمونه‌های چنین تغییراتی می‌توان به حضور مهدی رحمتی در تمرین تیم ملی یا تماس تلفنی کی‌روش با سید جلال حسینی و دعوت از او برای حضور در اردو اشاره کرد‌. آن هم در شرایطی که سابقه اختلاف آن‌ها با کی‌روش مشخص است.

سرمربی باتجربه پرتغالی که تنها یک سال تا رسیدن به دهه هشتم زندگی‌اش فاصله دارد، این روزها با چنان شور و اشتیاقی در تمرینات شرکت می‌کند که نفرات باتجربه و جوان این اردو چاره‌ای جز اجرای دقیق هیچ کدام از دستورهای تاکتیکی او ندارند.

نمونه این نظم و انضباط را حتی می‌توان در عملکرد مسئولان رسانه ای تیم ملی نیز مشاهده کرد‌‌. جایی که طبق یک زمانبندی مشخص بیشتر بازیکنان حاضر در اردو در روزهای اخیر پاسخگوی اهالی رسانه شده‌ و تیم ملی از انحصار رسانه‌ای تا حد زیادی خارج شده است.

پیگیری مستمر دستیاران کی‌روش نسبت به وضعیت نفرات لژیونر با نظارت دقیق این مربی، آنالیز لحظه به لحظه رقبای ایران در جام جهانی، رصد کامل شرایط هتل محل اقامت و زمین تیم ملی در دوحه، کنترل بازیکنان درمورد برخی حواشی خاص که این روزها عده ای سعی دارند با توسل به آن‌ها، آرامش را از ملی پوشان کشورمان سلب کنند، از دیگر اقدامات مثبتی است که کادرفنی، مدیریتی و رسانه‌ای تیم ملی این روزها انجام داده‌اند‌.

همه ایرانی‌ها امیدوار هستند این تلاش و کوشش در نهایت منجر به نتیجه‌ای شود که جام بیست و دوم را به درخشان‌ترین دوره حضور کشورمان در جام جهانی تبدیل کند و پرچم تیم جمهوری اسلامی ایران در این رویداد مهم هم پایدار و سرافراز بماند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: