پایگاه خبری خانه فوتبال:

کارشناس فوتبال کشورمان به تحلیل شرایط تیم ملی در آستانه سفر به قطر پرداخت.
محمدرضا مهدوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل نیکاراگوئه اظهار داشت: تیم ما در این مسابقه از ترکیب نصفه و نیمه خود استفاده کرد. شاید از ترکیب اصلی تیم ملی فقط علیرضا بیرانوند و محمد حسین کنعانی‌زادگان مقابل نیکاراگوئه ثابت بازی کردند. حتی بازیکنانی مثل وحید امیری، مهدی ترابی، رامین رضاییان هم به نظر من جزو نفراتی هستند که در برنامه دوم کارلوس کی‌روش استفاده خواهند شد. در این وضعیت و در حالی که چهار بازیکن رده سنی جوانان و امید برای اولین بار پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کنند، باید انتظار معقولی داشته باشیم.

وی افزود: از کی‌روش تشکر می‌کنم که در همین زمان محدود به جوانانی که در آینده قرار است به تیم ملی اضافه شده و در جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ برای ما بازی کنند، انگیزه ایجاد کرد. همه می‌دانیم در بازی با نیکاراگوئه فرصت استفاده از لژیونرها وجود نداشت و کی‌روش به همین دلیل به جوان‌ها اعتماد کرد. قطعا برای این موضوع هم برنامه داشته است.

مدافع اسبق تیم ملی کشورمان درمورد اینکه بسیاری اعتقاد دارند اکنون زمان استفاده از جوانان نبود، گفت: جوان گرایی زمان ندارد و اگر کی‌روش زمان داشت، از ابتدای ورودش هم می‌توانست این کار را انجام بدهد اما در اردوی اتریش فرصتی برای این کار نبود. او بهترین کار را انجام داد که در کنار برخی نفرات بزرگسال تصمیم گرفت از جوان‌ها هم استفاده کند اما در تکمیل کارهایش باید به مربیان جوان داخلی هم در ادامه اعتماد کند.

مهدوی درمورد انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد آریا بزرگر در بازی با نیکاراگوئه و اینکه برخی اعتقاد دارند پیراهن شماره ۱۰ تیم ملی بر تن این بازیکن گشاد بود، توضیح داد: قطعا جوان گرایی تاوان دارد و کی‌روش که می‌خواهد فردا روزی از امثال آریاها استفاده کند، همه این موارد را به جان می‌خرد. به این کاری ندارم که بزرگر شماره ۱۰ را پوشیده یا این پیراهن برای او گشاد بود. اصلا شماره ۳۰ را به او می‌دادند. مهم این است که کی‌روش به او بازی داد و باید این مسائل را به فال نیک گرفت. 

وی اضافه کرد : شماره ۱۰ های بزرگ فوتبال ما از روز اول ۱۰ نبودند بلکه به مرور زمان ۱۰ شده و عالی کار کردند. کی‌روش سیاست دارد و می‌خواهد برای جوانان ارزش قائل شود. باید به این سیاست احترام گذاشت. او در بازی با نیکاراگوئه نقاط ضعف و قوت برخی نفرات تیمش را پیدا کرد که این موضوع نکته مثبتی است اما دیدار دوستانه اصلی ما قبل از جام جهانی مقابل تونس برگزار می‌شود. مطمئن باشید ما در این رقابت‌ها با سبکی متفاوت بازی خواهیم کرد زیرا همه نفرات را در اختیار داریم. شاید همه ۸۵ میلیون ایرانی، بدانند از چه بازیکنانی قرار است در جام جهانی استفاده کنیم مگر اینکه یک بازیکن محروم یا مصدوم شود.

 مربی تیم نساجی خاطرنشان کرد: ارنج و نحوه بازی ما در جام جهانی مشخص است. مقابل انگلیس باید کاملا بسته بازی کرده و فقط به ضد حملات فکر کنیم تا بتوانیم از این تیم امتیاز بگیریم. هرچند ولز حریف به مقدار ضعیف تری از انگلیس است اما برابر این حریف نیز با سبکی مشابه بازی خواهیم کرد. البته باید مقابل آمریکا به صورت خاص و با جسارت بیشتری بازی کنیم.

مهدوی درمورد مصدومیت امید ابراهیمی در بازی با نیکاراگوئه، گفت: برای او آرزوی سلامتی دارم. ابراهیمی یکی از بهترین هافبک‌های چند سال اخیر فوتبال ایران بوده و در سطح آسیا هم عملکرد مطلوبی داشته است. فارغ از اینکه به جام جهانی برسد یا نرسد، باید نگران سلامتی‌اش باشیم زیرا این موضوع از همه چیز واجب‌تر است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: