پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت بنزین طی سالهای اخیر افزایش یافت. قیمت بنزین با تغییر همراه است. قیمت بنزین در اقتصاد بسیار تاثیر گذار است. قیمت بنزین در نرخ کرایه موثر است.  جزئیات جدید قیمت بنزین را در ادامه بخوانید.

تعدادی از مخاطبان عنوان کرده‌اند: با این ترافیک و مسیرهای طولانی یا بنزین را ارزان کنید یا سهمیه سوخت را افزایش دهید و یا اینکه طبق نفرات یک خانواده سهمیه سوخت را تخصیص دهید.

طبق گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، با فروکش کردن شیوع کرونا و حذف محدودیت‌های حمل و نقل، مصرف بنزین جهش یافته و از تولید عبور کرده است.

همچنین افزایش اختلاف قیمت یارانه‌ای و قیمت جهانی بنزین موجب افزایش قاچاق بنزین ایران شده است. در نتیجه کاهش قیمت یا افزایش سهمیه بنزین 1500 تومانی، قطعا کشور را با بحران سوخت در برخی از مناطق مواجه خواهد کرد.

چندی پیش، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما بودجه ۱۴۰۲ را طبق روال قبل شروع کردیم. در هفته جاری تمام تبصره‌هایش را تمام می‌کنیم و تحویل دولت می‌دهیم؛ قیمت حامل‌های انرژی در بودجه ۱۴۰۲ افزایش نمی‌یابد./ فارس

تکلیف قیمت بنزین در ۱۴۰۲ مشخص شد

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: کار تهیه بودجه۱۴۰۲ در سازمان برنامه و بودجه تمام شده و آن را این هفته تحویل دولت می دهیم.

میرکاظمی درباره مراحل تدوین بودجه ۱۴۰۲، اظهار کرد: تهیه برنامه توسعه هفتم و بودجه سال بعد را آغاز کرده‌ایم. طبق زمانبندی تا ۱۵ آبان باید بودجه شرکت ها را تهیه می کردیم که تهیه شده و تحویل مجلس داده شده است. نظر رییس مجلس آن است که برنامه هفتم زودتر داده شود، ولی چون سیاست های کلی اخیرا داده شده نمی شد برنامه را زودتر داد.

وی ادامه داد: این هفته بودجه را تحویل دولت می دهیم. تقریبا کار بودجه در سازمان برنامه و بودجه تمام شده است. امروز ویرایش  و به دولت تحویل داده می‌شود. بعد از تصویب دولت، اگر مجلس بپذیرد آن را تحویل مجلس می‌دهیم.

میرکاظمی تاکید کرد: هیچ افزایش قیمتی برای حامل های انرژی امسال نداریم و در بودجه سال آینده هم چنین افزایشی در نظر نگرفته ایم./ منبع: ایسنا

افزایش قیمت بنزین؛ از شایعه تا واقعیت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، افزایش قیمت سوخت را تکذیب و اعلام کرد که این مساله به هیچ عنوان در دستور کار نیست و همچنین تصمیمی بر تغییر در سهمیه و سهمیه بندی اتخاذ نشده است.

علی اکبر نژادعلی در یک گفت و گوی تلویزیونی ضمن تکذیب افزایش قیمت سوخت گفت: افزایش قیمت سوخت به هیچ عنوان در دستور کار شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیست و خبر منتشر شده اصلاً واقعیت ندارد و تصمیمی بر تغییر در سهمیه و سهمیه بندی اتخاذ نشده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، از مردم خواست به شایعات توجه نکنند و برای اطلاع از خبرهای درست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به سایت www.niopdc.ir و یا به تلفن ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند./ منبع: مشرق

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کار تدوین بودجه۱۴۰۲ در سازمان برنامه و بودجه تمام شده و آن را این هفته تحویل دولت می دهیم،امسال هیچ گونه افزایش قیمتی برای حامل‌های انرژی نداریم و در بودجه سال آینده هم چنین افزایشی را در نظر نگرفته‌ایم. به گزارش خراسان، دو روز قبل بود که میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس در توضیحی درباره عملکرد بودجه اشتغال، به افزایش منابع هدفمندی یارانه ها که توسط مجلس انجام شد، اشاره کرد و افزود: منابع هدفمندی یا باید از افزایش قیمت حامل های انرژی یا افزایش تولید (این حامل ها) محقق شود. افزایش تولید گاز به همین راحتی امکان پذیر نیست. منابع غیر قابل وصول سبب می شود مصارف آن نیز قابل تحقق نباشد. چنین سخنانی، این شائبه را به وجود آورد که دولت شاید به دنبال افزایش قیمت حامل های انرژی است. هر چند به گزارش خبرآنلاین، وزیر اقتصاد در شهریورماه بر نبود برنامه برای افزایش قیمت بنزین تا آن زمان تاکید کرده بود. قبل از آن هم سبحانیان معاون وی تاکید کرده بود دولت امسال برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. اما تازه ترین خبر در این باره را دیروز رئیس سازمان برنامه در حاشیه هیئت دولت اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، میرکاظمی به یک نکته مهم اشاره کرد مبنی بر این که کار تهیه بودجه سال آینده در این سازمان تمام شده و این بودجه این هفته تحویل دولت خواهد شد. وی اظهار کرد: براساس بودجه ای که در حال تدوین آن هستیم، هیچ افزایش قیمتی در حامل های انرژی در بودجه ۱۴۰۲ نخواهیم داشت. وی با استناد به این مطلب ادامه داد: افزودن ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به منابع هدفمندی یارانه ها با توجه به افزایش نیافتن قیمت حامل های انرژی طی امسال و همچنین سال آینده، منابع موهوم است./خراسان

سرنوشت بنزین ۱۴۰۲ /قیمت حامل‌های انرژی تثبیت شد؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد دولت در بودجه۱۴۰۲ هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد که مطابق این اظهارنظر، قیمت بنزین سال آینده نیز بدون تغییر خواهد بود. مسعود میرکاظمی گفت افزایش ۲۰۰هزار میلیارد تومانی منابع هدفمندی یارانه‌ها با توجه به عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری و سال آینده، موهوم است و عدم تحقق اهداف را به دنبال خواهد داشت. همچنین نمایندگان مجلس تاکید کردند که پیش از ابلاغ لایحه بودجه، قانون برنامه هفتم توسعه تهیه و ابلاغ شود.

سرنوشت بنزین 1402

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه جلسه هیات دولت از آغاز فرآیند تدوین بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و اعلام کرد پیش‌نویس آن هفته آینده برای بررسی و تصویب به دولت ارسال می‌شود. او در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که طبق قانون، تا ۱۵ آبان‌ماه بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس تحویل داده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات بودجه سال آینده گفت هیچ افزایش قیمتی در حامل‌های انرژی در بودجه ۱۴۰۲ نخواهیم داشت. میرکاظمی در ادامه صحبت‌هایش با تکذیب خبر استعفایش ادامه داد و گفت در‌حالی‌که مقرر شده بود افزایش منابع هدفمندی یارانه‌ها صرف تولید و اشتغال شود، افزودن  ۲۰۰هزار میلیارد تومان به منابع هدفمندی یارانه‌ها با توجه به عدم‌افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری و همچنین سال آینده، منابع موهوم است. رئیس سازمان افزود این سازمان در حال  تدوین لوایح برنامه هفتم نیز هست اما اولویت را به بودجه ۱۴۰۲ داده است. اظهارات میرکاظمی حاکی از آن است که تغییر قیمت بنزین تا پایان سال ۱۴۰۲ منتفی است.

اظهارات آقای رئیس

روز گذشته در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد. بر این اساس میرکاظمی از آغاز فرآیند تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد و اعلام کرد این نهاد تدوین بودجه سال آینده را به تدوین قانون هفتم توسعه اولویت داده است. او در ادامه با ذکر این موضوع که در حال حاضر برنامه ششم توسعه در کشور حاکم است گفت: اکنون در حال تدوین بودجه هستیم و مراحل نهایی را در این سازمان پشت‌سر می‌گذارد؛ این لایحه امروز ویرایش و سپس به دولت ارسال می‌شود.

او در این باره افزود: نظر رئیس مجلس این است که برنامه هفتم زودتر به مجلس ارسال شود، اما چون سیاست‌های برنامه هفتم به‌تازگی ابلاغ شده، امکان ارسال سریع‌تر برنامه جدید وجود نداشت و از همین رو اولویت ارسال تدوین بودجه سال‌آتی بود. او در ادامه به امکان عدم‌پذیرش این مساله از سوی مجلس اشاره کرد و گفت: فرصت ما خیلی کم است اما اگر قرار شد برنامه توسعه را زودتر از بودجه ارائه کنیم، وزن کار را بیشتر سمت برنامه هفتم می بریم تا در موعد خود برنامه هفتم را تحویل دهیم. او درباره پیشبرد بودجه بیان کرد: طبق زمانبندی تا ۱۵ آبان باید بودجه شرکت‌ها را تهیه می‌کردیم که تهیه شده و ۱۵ آبان تحویل مجلس داده شده است.

بنزین گران نخواهد شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه درباره جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: براساس بودجه‌ای که در حال تدوین آن هستیم، در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه افزایش قیمتی در حامل‌های انرژی در نظر گرفته نشده است. پیش از این عضو کمیسیون انرژی مجلس نیز اعلام کرده بود افزایش قیمت بنزین به هیچ عنوان نه در دولت و نه مجلس مطرح نشده است و دولت برای کنترل مصرف به دنبال راهکارهای غیرقیمتی مانند کنترل جایگاه‌ها در مرزها و مدیریت کارت‌های سوخت است. پیش از این افزایش قیمت بنزین در پاییز ۹۸ تبعات اجتماعی سنگینی را به دنبال آورد و موجب شد شهروندان و سیاستگذار، هردو نسبت به افزایش قیمت بنزین حساسیت بیشتری از خود نشان بدهند. میرکاظمی در پاسخ به سوال درباره برنامه‌های اشتغال‌زایی و افزایش منابع هدفمندی یارانه ها در قانون بودجه که مقرر شده بود صرف تولید و اشتغال در کشور شود، تاکید کرد: افزودن ۲۰۰هزار میلیارد تومان به منابع هدفمندی یارانه‌ها با توجه به عدم‌افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری و همچنین سال آینده، منابع موهوم است. میرکاظمی  اخباری را که درباره استعفای او منتشر شده بود شایعه خواند و آن را تکذیب کرد./ دنیای اقتصاد

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: