پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام قرض الحسنه نوعی قرض است که در آن بهره‌ای در کار نباشد.وام قرض الحسنه دارای ساختار حقوقی مبتنی بر رابطه داین و مدیون است. وام قرض الحسنه از ماهیت حقوقی عقود لازمه برخوردار است. وام قرض الحسنه بیشتر به منظور تامین احتیاجات ضروری به متقاضیان پرداخت می شود. وام قرض الحسنه کارمزد بسیار پایینی دارد.

وام قرض الحسنه یکی از انواع وام های بانکی است؛ این نوع وام در واقع عقدی است بین بانک و قرض گیرنده که طبق مقررات و ضوابط مبلغی به عنوان قرض به فرد داده می شود؛ طبق قرار داد مبلغ وام قرض الحسنه توسط وام گیرنده باید باز پرداخت شود. بانک های مختلفی وام قرض الحسنه به سپرده گذاران خود ارائه می دهند. سقف تسهیلات وام قرض‌ الحسنه به متقاضیان و میزان کارمزد آن هر ساله توسط بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشخص می‌شود. وام قرض الحسنه همان طور که از نامش پیداست، دارای نرخ کارمزد کمی است؛ عموما نرخ کارمزد تسهیلات صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گفت: ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام مشاغل خانگی از طریق صندوق امداد ولایت به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد پرداخت می‌شود.

 سیدابوالفضل پرپنچی با حضور با اشاره به پرداخت تسهیلات به مددجویان تحت حمایت و سایر نیازمندان واجد شرایط، اظهار کرد: زنان سرپرست خانواری که توان کار کردن دارند، اما ضامن برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی ندارند با معرفی به صندوق ضمانت وام اشتغال، از تسهیلات اشتغال زایی بهره مند می‌شوند.

وی افزود: همچنین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام مشاغل خانگی از طریق صندوق امداد ولایت به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد پرداخت می‌شود.

پرپنچی، خاطرنشان کرد: سایر نیازمندان واجد شرایط نیز با معرفی به بانک‌های عامل می‌توانند از تسهیلات اشتغال زایی برخوردار شوند.

وام قرض الحسنه بدون ضامن با بازپرداخت طولانی

رئیس کمیته امداد از افزایش سقف تسهیلات مددجویان به ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: سقف تسهیلات تا چهار میلیارد تومان افزایش یافته است.

سیدمرتضی بختیاری در جلسه شورای عالی اشتغال کشور که با حضور آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دیگر اعضای شورای عالی اشتغال برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امداد در حوزه اشتغال گفت: در هفت ماه امسال ۱۷۲ هزار و ۶۲۹ فرصت شغلی توسط کمیته امداد ایجاد شده که برای این منظور ۱۰ هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی افزود: در قالب تبصره ۱۶ مجموعا ۹۶۵۶ میلیارد تومان از ۲۵ هزار میلیارد تومان جذب شده که معادل ۳۸ درصد اعتبارات است. در حال حاضر ۱۳۴ هزار پرونده با مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آماده و در بانک‌های عامل منتظر پرداخت تسهیلات است.

بختیاری تاکید کرد: در زمینه تبصره ۱۸ نیز در سال ۱۴۰۰ میزان ۵۰ درصد آن تخصیص یافته و با هم‌افزایی نهاد مالی، ظرفیت ۸۶۳ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شده است که ۹۴ درصد آن معادل ۸۱۰ میلیارد آن در قالب ۴۲۷۴ فقره تسهیلات پرداخت شده است. در سال جاری از مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد تومان مصوبه مجلس برای کمیته امداد تاکنون مبلغی تخصیص نیافته است.

رئیس کمیته امداد با تقدیر از مشاعدت‌های بانک مرکزی در زمینه اشتغال مددجویان کمیته امداد، گفت: ابلاغ زودهنگام و سریع اعتبارات به بانک‌ها، تصویب سقف ۳۰۰ میلیونی برای طرح‌های برتر، افزایش سقف تسهیلات اشتغال‌زایی به ۱۵۰ میلیون تومان و افزایش سقف تسهیلات برای کارفرمایان، متناسب با تعداد مددجویان به کارگیری شده، حداکثر تا چهار میلیارد تومان از جمله این مساعدت‌ها است.

بختیاری اظهار کرد: به منظور راستی‌آزمایی فعالیت‌های اشتغال سال ۱۴۰۰، تیم‌های نظارتی تهران و مراکز استان‌ها به صورت تصادفی از ۲۵ هزار طرح بازدید کردند که نتایج نشان می‌دهد بیش از ۹۲ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد به هدف نشسته است. به عبارت دیگر سرمایه گذاری در اشتغال مددجویان کمترین انحراف را داشته و اشتغال در کمیته امداد واقعی، موثر و دارای اصابت به هدف است.

وی اضافه کرد: برای تسهیل در امر ضمانت نیازمندان در قانون بودجه ۱۴۰۱ (جزء ۱ بند ب تبصره شانزده) مجوز تاسیس اساسنامه صندوق ضمانت به کمیته امداد امام خمینی (ره) داده شده است. اساسنامه این صندوق با نام «حیات» در هیات امنای کمیته امداد تصویب شده است. برای تسهیل عملکرد صندوق، تصویب‌نامه‌ای پس از تصویب در کمیسیون اقتصادی دولت، در نوبت طرح در هیأت وزیران است که در صورت تصویب در جلسه چهارشنبه چهار آبان‌ماه، به سرعت شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود.

رئیس کمیته امداد گفت: توسعه زنجیره‌ها یکی از راهبردهای مهم کمیته امداد برای پایداری مشاغل است. در این راستا در زنجیره نوغان‌داری، امسال نیز ۵۰۰ تن پیله تر توسط مددجویان کمیته امداد تولید شده که ۱۷۴ تن پیله توسط کمیته امداد خریداری شده و برای ۳۵۰۰ خانوار با متوسط درآمد ۱۲.۵ میلیون تومان اشتغال‌زایی شده است. این میزان در سال گذشته ۹۸ تن بوده که امسال با رشد ۷۷ همراه بوده است.

بختیاری ادامه داد: همچنین با توجه به فراوانی طرح‌های دامپروری در کمیته امداد، تفاهم‌نامه و قرارداد اجرای زنجیره تولید دام و طیور به ظرفیت سالانه ۴۰ هزار طرح دامداری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امضا شده است. ستاد اجرایی در این تفاهم‌نامه راهبری کلان بخش مهمی از طرح های دامپروری کمیته امداد را بر عهده خواهد داشت. اجرای این تفاهم نامه در سه استان اصفهان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای پشتیبانی از مشاغل خرد به ویژه در حوزه بازار، تفاهم‌نامه‌ای امضا شده و مددجویان کمیته امداد به شکل آزادکاری به عنوان یکی از شکل‌های نوین مشاغل، مشغول به کار می‌شوند. همچنین تفاهم‌نامه‌ای با یک مجموعه فروش آنلاین منعقد شده که بر اساس آن ۹۰۰ نفر از مجریان طرح‌ها، موفق به راه‌اندازی غرفه در این فروشگاه اینترنتی شده‌اند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: