پایگاه خبری خانه فوتبال:

ایتورالده گونزالس، کارشناس داوری آاس، معتقد است که کار متئو لاهوس در جام جهانی را باید تمام شده دانست.
به گزارش "ورزش سه"، در بازی آرژانتین و هلند در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی قطر، متئو لاهوس، داور سرشناس و البته جنجالی اسپانیایی، با نشان دادن 18 کارت زرد به بازیکنان دو تیم، این دیدار را به پُرکارت‌ترین بازی تاریخ جام‌های جهانی تبدیل کرد. در جریان بازی او بارها با اعتراض بازیکنان دو تیم روبرو شد و چند تصمیم جنجالی هم گرفت. به خصوص روی گل دوم هلند، آرژانتینی ها معتقد بودند اعلام خط پشت محوطه جریمه اشتباه بود.

ایتورالده گونزالس در تحلیل داوری لاهوس گفت:«مشکل بزرگ او این است که دوست دارد قانون خودش را در بازی حاکم کند و یک داور هرگز قانون‌گذاری نمی کند. او می‌خواست طوری سوت بزند که انگار این یک بازی لالیگاست اما اینگونه جام جهانی برای شما بزرگ می شود. شما باید خودتان را شرایط بازی و تورتمنت تطبیق دهید و اگرچه بازیکنان در زمین به او کمک نکردند، اما این از آن دسته بازی هایی بود که می توانست داور را تحت تاثیر قرار دهد و بدترین اتفاق برای یک داور این است که بازیکنان و جو مسابقه روی او مسلط شوند. برای لاهوس همین اتفاق رخ داد.»

از نگاه ایتورالده، ضربه کاشته ای که او در ثانیه پایانی اعلام کرد و منجر به گل تساوی هلند شد، درست بود اما او باید به پاردس و آکونیا کارت قرمز می داد. او در مورد اظهارات تند مسی و مارتینز علیه لاهوس نیز گفت که فیفا احتمالا واکنش نشان خواهد داد. ایتورالده معتقد است دیگر به لاهوس در جام جهانی داوری نخواهند داد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: