پایگاه خبری خانه فوتبال:

ولید رکراکی، سرمربی مراکش، رویای قهرمانی در جام جهانی را در سر دارد.
به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی مراکش اولین تیم آفریقایی است که به مرحله نیمه نهایی جام جهانی راه پیدا کرده اما ولید رکراکی به وضوح می‌گوید که این برای او و «شیرهای اطلسش» کافی نیست.
شرایط برای این تیم در دقایق پایانی بازی برابر پرتغال بسیار دشوار شد. نایف آکرد به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو و نصیر مزراوی به دلیل عفونت نتوانستند در این بازی حضور داشته باشند. رومن سایس نیز پس از یک ساعت به دلیل مصدومیت از زمین بازی بیرون رفت و در نهایت نیز خستگی به حکیم زیاش و صوفیان بوفال غلبه کرد.
با این حال، تیم شگفتی‎‌ساز جام جهانی 2022 قطر موفق شد برابر بازی هجومی پرتغال ایستادگی کند. رکراکی پس از پایان این بازی گفت:« ما بازیکنان را یکی پس از دیگری از دست دادیم اما با قلب‌هایمان در زمین ماندیم.»

استفاده از عبارات جذاب به بخشی عادی از رفتارهای این مربی 47 ساله تبدیل شده که در آستانه این رقابت‎‌های از سوی رسانه‌ها محلی با لقب «گواردیولای آفریقایی»: از او یاد می‌شد اما این لقب چندان برازنده او نیست.

درست مانند سبک پرسینگ و تغییر فاز فوتبالی این مربی، ظاهر کاریزماتیک او نیز یادآور بزرگترین رقیب گواردیولاست: در واقع رکراکی نسخه آفریقایی یورگن کلوپ است.

این اظهارنظر از سوی کلوپ اطلسی می‌توانست متعلق به سرمربی لیورپول هم باشد:« اگر فیلم راکی بالبوا را در سینما دیده باشید، خیلی زود طرفدارش شده‌اید. ما چنین نقشی را در این جام جهانی داریم. مراکش به دنیا نشان داده که اشتیاق می‌تواند چه دستاوردهایی داشته باشد.»

خدا می‌داند که حذف از این رقابت‌ها دیگر جایی در ذهن این مربی متولد فرانسه ندارد. آیا او ترجیح می‌دهد در نیمه نهایی برابر کشور محل تولدش به میدان برود یا انگلیس؟ برای رکراکی فرقی ندارد:« اگر بخواهید قهرمان جهان شوید، باید برابر همه به پیروزی برسید.»

او در پاسخ به این که آیا تیمش واقعا به دنبال قهرمانی جهان است گفت:« چرا که نه؟ من در یکی از اولین نشست‌های خبری‌ام در قطر گفتم که چرا مراکش نباید قهرمان جام جهانی شود؟ وقتی شما تیم کوچکی هستید، باید بزرگ فکر کنید و به رویاهایتان باور داشته باشید. این چیزی است که ما باید به نسل‎‌های آینده یاد بدهیم. آنها حالا می‌دانند که تیم‌های آفریقایی هم می‌توانند به جمع چهار تیم برتر جهان راه پیدا کنند.»

کراکی درباره این عملکرد موفقیت‌آمیز و تاریخی تیمش اضافه کرد:« جای تعجب نیست. جای هیچ تعجبی نیست چون ما به سختی تلاش کردیم. این تیم بازیکنان درجه یکی دارد که در باشگاه‌های بزرگ بازی می‌‎کنند. بنابراین، ما می‌توانیم برابر هر تیمی در جام جهانی پیروز شویم. در عین حال از این موضوع هم آگاه هستیم که هنوز هیچ دستاورد خاصی نداشتیم.»

او با اشاره به رویارویی مراکش با رقبای بزرگ ادامه داد:« کرواسی، بلژیک، کانادا، اسپانیا و حالا پرتغال. آنها تیم‌های بزرگ اروپایی هستند و ما فقط یک گل برابر کانادا دریافت کردیم. حالا احساس می‌کنیم که واقعا شکست ناپذیر هستیم و در عین حال با وجود بونو، یکی از بهترین دروازه‌بانان دنیا را در اختیار داریم.»

حتی مشکل مصدومیت بازیکنان نیز باعث نگرانی او پیش از نیمه نهایی نشده است:« ما 26 بازیکن داریم. اگر می‌خواهید قهرمان جام جهانی شوید، باید به تک تک بازیکنان ایمان داشته باشید. من به آنها ایمان داریم و این موضوع امروز به خوبی به نمایش درآمد. همه عالی کار کردند. این تیمی است که پیروز می‌شود.»

با این حال او امیدوار است که مزروعی و سایس به زودی به تیمش اضافه شوند:« هر دوی این بازیکنان نقش مهمی در سبک بازی ما و برای تیم ما دارند.»

سرمربی مراکش پیام مهمی هم برای حریفش در نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر داشت:« مهم نیست چه تیمی برابر ما قرار خواهد گرفت، شکست دادن ما برای آنها بسیار بسیار دشوار خواهد بود.»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: