پایگاه خبری خانه فوتبال:

یک روز بعد از شکست کرواسی و انتقاداتی که بابت جای خالی یک مهاجم مهاجم ششدانگ و تمام کننده مطرح بود، مراکش نیز با همین خلا در ترکیب مقابل فرانسه به میدان رفت و شکست خورد. این تیم در دقایقی که نیاز داشت یکی گل بزند و ورق را برگرداند، روی به تلاش های بی اثر گذاشت، چون ابزار کافی نداشت.

فرانسه برای صعود به فینال جام جهانی 2022 و تکرار قهرمانی دوره قبل، سرشار از انگیزه بود و خیلی زود موفق به باز کردن دروازه حریف شد. مراکش بعد از دریافت این گل حملات خود را شروع کرد اما آن مهاجمی که باید در چنین شرایطی می بود و گره گشا می شد در ترکیبش ندشت. نتیجه مشخص بود، برنامه‌های پی در پی تهاجمی بی نتیجه؛ همان اتفاقی که برای کرواسی مقابل آرژانتین رخ داد.

الرکراکی در نیمه دوم عبدالرزاق حمدالله را برای پر کردن این جای خالی وارد زمین کرد اما او هم آن مهاجمی ششدانگی که بتواند در شرایط سخت گل بزند و کار را در بیاورد نبود. به این ترتیب باید داشتن یک مهاجم ششدانگ گلزن (بازیکنانی مثل مسی، امباپه و ژیرو) را باید یکی از کلیدهای طلایی برای فینالیست شدن در چنین تورنمنت‌های بزرگی دانست.

شاید برای کرواسی و مراکش این موضوع از اهمیت کمتری برخوردار بود که تا نیمه نهایی فکری برای حل آن نکردند و چوبش را هم خوردند. فراموشی این اصل به حملات سردگم و پایان ضعیف برنامه های تهاجمی مراکش انجامید تا الرکراکی و تیمش نیز مثل شاگردان دالیچ که با پتکوویچ و کراماریچ تلاش های ناموفقی برای پر کردن خلا مهاجم گلزن ششدانگ داشتند، به جای فینال، سر از رده بندی دربیاورند. حالا باید دید تقابل دو تیم بدون شماره 9 چه حاصلی در پی خواهد داشت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: